2013-11-19, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag pratar fortfarande om hålet i väggen, som Guldfisken kunde ha upptäckt. Varför drar du upp madrasserna hela tiden?

Hålet kunde lagas, sannolikt så att det vid en noggrann brottsplatsundersökning hade tagits för en enkel väggskada. Eventuellt kunde han ha förstärkt skadan före spackling så inga spår av skott fanns kvar.

Jag menar att skulle M hittas tidigare än vad hon gjorde så hade madrassen hon låg i varit skäl nog för en grundlig undersökning av sovrummet. En nylagad skada i väggen hade fångat deras intresse. Kulhålet hade upptäckts under spacklet och vem hade tid och motiv att utföra reparationen?
Citera
2013-11-19, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Att modern utsågs som utredare för mailen får stå för dig. Jag vet att polisen tar emot material och dokumenterar detta även då de utreder samma material själva.

Vidhåller du att Polisen har ansett sig utrett Hotmail & Facebook, men endast dokumenterat det genom 4 bilagor där intressanta personer fått höra av sig frivilligt till mamman ?
Citera
2013-11-19, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Vidhåller du att Polisen har anses utrett Hotmail & Facebook, men endast dokumenterat det genom 4 bilagor där intressanta personer fått höra av sig frivilligt till mamman ?

Tror du att den offentliga förundersökningsprotokollet är allt material som finns?
Citera
2013-11-19, 14:07
Medlem
Citat:
Kan man ha sin hotmailadress utlagd på facebook? Det kan jag.

Det är nog en hel del moment som blir dubbelkollade av både polis och anhöriga. Det ena utesluter inte det andra.

Ja, allt, långt utöver det som kan ha relevans för målet har kollats, i juridisk betydelse. Det framgår av HD:s beslut, både dess riktning och innehåll.

Givetvis kan man "i det blå" säga att "allt" inte är kollat och sedan skynda sig

att säga att det betyder att FS inte kan fällas. Är en känd debatteknik på låg nivå: dvs påstå först något som ingen ärlig debattör kan förneka och kom sedan med lögnen och hoppas att den ska kunna åka snålskjuts på den föregående sanningen.

Men då har man inte förstått rättsystemet. Räcker att "boxa in" den misstänkta i en tillräcklig

bevis/indiciebox, som man gjort här, sedan är det bara att slå indiciekedjan runt om den.

Så sjunker den, på djupt "fängelsedjup", svårt nedtyngd av gm:s handlingar. Och lögner.

DET görs, förhoppningsvis, nu i december

INGEN juridisk Houdini kommer att lyckas övertyga HR om att någon annan hade någon som helst möjlighet, inom rimligt tvivel att utföra dådet utifrån motiv, medel, tillfälle osv. Man kan se belagda lögner som ytterligare ett lås på den kedja runt den box som FS nu befinner sig i.
Citera
2013-11-19, 14:10
Bannlyst
Citat:
Tror du att den offentliga förundersökningsprotokollet är allt material som finns?

Nej, det finns en slask också. Ingen Hotmail där kan jag berätta.
Var är Hotmail materialet ?
Vart har du läst att M är flitig användare av Hotmail ?
Citera
2013-11-19, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Ja, allt, långt utöver det som kan ha relevans för målet har kollats, i juridisk betydelse. Det framgår av HD:s beslut, både dess riktning och innehåll.

Givetvis kan man "i det blå" säga att "allt" inte är kollat och sedan skynda sig

att säga att det betyder att FS inte kan fällas. Är en känd debatteknik på låg nivå: dvs påstå först något som ingen ärlig debattör kan förneka och kom sedan med lögnen och hoppas att den ska kunna åka snålskjuts på den föregående sanningen.

Men då har man inte förstått rättsystemet. Räcker att "boxa in" den misstänkta i en tillräcklig

bevis/indiciebox, som man gjort här, sedan är det bara att slå indiciekedjan runt om den.

Så sjunker den, på djupt "fängelsedjup", svårt nedtyngd av gm:s handlingar. Och lögner.

DET görs, förhoppningsvis, nu i december

INGEN juridisk Houdini kommer att lyckas övertyga HR om att någon annan hade någon som helst möjlighet, inom rimligt tvivel att utföra dådet utifrån motiv, medel, tillfälle osv. Man kan se belagda lögner som ytterligare ett lås på den kedja runt den box som FS nu befinner sig i.

Jag börjar undra varför jag gav mig in i den här bikupan? Fallet tillsammans med ett par andra har intresserat mig länge. Det var intressant att följa Bodenrättegången och vill även följa denna. Men jag kom väl in för tidigt? Vet man när det blir rättegång? Innan jul? Inget datum?

Kommer vi kunna följa rättegången på samma sätt i media? Eller är allmänintresset för litet?
Citera
2013-11-19, 14:14
Bannlyst
Citat:
Nej, det finns en slask också. Ingen Hotmail där kan jag berätta.
Var är Hotmail materialet ?
Vart har du läst att M är flitig användare av Hotmail ?

Finns mailen på samma ställe som chattloggarna? De finns inte i slasken.
Citera
2013-11-19, 14:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag menar att skulle M hittas tidigare än vad hon gjorde så hade madrassen hon låg i varit skäl nog för en grundlig undersökning av sovrummet. En nylagad skada i väggen hade fångat deras intresse. Kulhålet hade upptäckts under spacklet och vem hade tid och motiv att utföra reparationen?
Kulhålet hade inte upptäckts under spacklet om hålet hade förstörts. Det hade inte bevisat ett dugg.

Men om du nu har gjort det till din livsuppgift att sätta dit FS, varför kontaktar du inte polis eller åklagare istället för att skriva på Flashback?
Citera
2013-11-19, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kulhålet hade inte upptäckts under spacklet om hålet hade förstörts. Det hade inte bevisat ett dugg.

Men om du nu har gjort det till din livsuppgift att sätta dit FS, varför kontaktar du inte polis eller åklagare istället för att skriva på Flashback?

om om om.

Stör jag dig på något vis? Varför ska jag kontakta polisen när det är tack vare dem jag har den information jag har?
Citera
2013-11-19, 14:25
Bannlyst
Citat:
Finns mailen på samma ställe som chattloggarna? De finns inte i slasken.

Utdrag ur chatten finns. En annans chatt än Ms.

Jag hittar inget utdrag från Marinas mail. Gör du ? Inte ens någon annans mail med M.

Var är de ?
Citera
2013-11-19, 14:27
Bannlyst
Citat:
Utdrag ur chatten finns. En annans chatt än Ms.

Jag hittar inget utdrag från Marinas mail. Gör du ? Inte ens någon annans mail med M.

Var är de ?

Det står att chattarna finns i sin helhet någonstans jag har glömt var. Där kan mailen också finnas.
Citera
2013-11-19, 14:30
Bannlyst
Citat:
Det står att chattarna finns i sin helhet någonstans jag har glömt var. Där kan mailen också finnas.

Men det är inte ens Ms chattlogg.

Det borde väl stå någonstans, ett PM vad man sett i mailen. Finns icke.
Du säger att M var flitig användare av Hotmail, var har du sett det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in