2013-11-19, 18:41
Medlem
BlotGoths avatar
Verkar som om hon ska flytta tillbaka till sthlm, där hon inte var trygg, eller hur var det?

från FB:

Berny Pålsson
den 19 november 2013 kl. 17:36
Möte med biståndshandläggaren inom LSS bokas imorgon. Mötet ska handla om vilken sorts boende i vilken kommun jag önskar och sedan börjar dom söka efter det som matchar bäst med min önskan. Stockholm. vi ses snart!
Citera
2013-11-19, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Verkar som om hon ska flytta tillbaka till sthlm, där hon inte var trygg, eller hur var det?

från FB:

Berny Pålsson
Möte med biståndshandläggaren inom LSS bokas imorgon. Mötet ska handla om vilken sorts boende i vilken kommun jag önskar och sedan börjar dom söka efter det som matchar bäst med min önskan. Stockholm. vi ses snart!

LSS boende då har hon alltså något dokumenterat fel?
Då blev det genast mindre intressant för såna finns det ju överallt o det kan hon ju faktiskt
inte hjälpa..
Citera
2013-11-19, 19:05
Medlem
litendockas avatar
Citat:

från FB:

Berny Pålsson

Välkommen hem, Berny!

Men vad hände med "Malmö känns som den rätta staden för mig, jag har äntligen hittat rätt"-snacket? Just ja, det var ju förra månaden...
Citera
2013-11-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Välkommen hem, Berny!

Men vad hände med "Malmö känns som den rätta staden för mig, jag har äntligen hittat rätt"-snacket? Just ja, det var ju förra månaden...

Vad fan, allt hennes jävla svammel om PROJEKT HEM, så var det med det. Berny är ju tamme fan beyond all reasons.
Har förstås aldrig hävdat annat, men att hon alltid lyckas överbevisa sig själv gång på gång slutar aldrig att förvåna mig.

Men om bara nån månad, när hon väl flyttat, kommer vi får höra den verkliga anledningen. Berny har naturligtvis blivit hotad och förföljd i Malmö och måste flytta av säkerhetsskäl. Vi i den Avundsjuka Grå Massan vet ju inte allt utan får vänta tills Bööööööööööööörnyyyyyy väljer att berätta utvalda delar av hennes traumatiska liv.... Men i sinom tid får vi besked.
Citera
2013-11-19, 19:14
Medlem
Artreyaras avatar
Citat:

från FB:

Berny Pålsson
Förstår inte riktigt, om man är nu är normalstörd vad ska man då på ett LSSboende att göra?
Citera
2013-11-19, 19:21
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artreyara
Förstår inte riktigt, om man är nu är normalstörd vad ska man då på ett LSSboende att göra?

Är ju hennes AS diagnos som berättigat LSS boende, för att den var så "svår", precis som hennes "svåra" ADHD...
Citera
2013-11-19, 19:23
Medlem
Citat:
Är ju hennes AS diagnos som berättigat LSS boende, för att den var så "svår", precis som hennes "svåra" ADHD...

Faktum kvarstår att nåt LLS boende får du inte utan vidare utan då har hon en störning o
då e ju det här bara tragiskt på ett helt annat sätt än tidigare..
Citera
2013-11-19, 19:27
Medlem
sinfons avatar
Att hon bor på LSS-boende är känt sedan länge, även om hon inte låtsades om det i början. Hon fixade ju en Asperger-diagnos så att hon aldrig behöver vara hemlös igen, mycket praktiskt och lägligt framför allt.

Även om det verkligen är Bernys stil att bara tvärvända sådär - plötsligt sluta prata om "r", lägga ner "projekt hem", bara dra vidare till nästa stad osv, så blir man ändå förvånad. Hur fan orkar hon med sig själv. Men jag ska inte klaga, för tack käre Jesus för julklappen om det är så att idioten flyttar härifrån snart.
Citera
2013-11-19, 19:29
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Att hon bor på LSS-boende är känt sedan länge, även om hon inte låtsades om det i början. Hon fixade ju en Asperger-diagnos så att hon aldrig behöver vara hemlös igen, mycket praktiskt och lägligt framför allt.
.

Precis, men det verkar inte gått fram hos alla här
Citera
2013-11-19, 19:43
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Vad fan, allt hennes jävla svammel om PROJEKT HEM, så var det med det. Berny är ju tamme fan beyond all reasons.
Har förstås aldrig hävdat annat, men att hon alltid lyckas överbevisa sig själv gång på gång slutar aldrig att förvåna mig.

Men om bara nån månad, när hon väl flyttat, kommer vi får höra den verkliga anledningen. Berny har naturligtvis blivit hotad och förföljd i Malmö och måste flytta av säkerhetsskäl. Vi i den Avundsjuka Grå Massan vet ju inte allt utan får vänta tills Bööööööööööööörnyyyyyy väljer att berätta utvalda delar av hennes traumatiska liv.... Men i sinom tid får vi besked.

Tänkte precis som du, men hon vill väl flytta upp för att " starta om sitt liv på nytt " för att hon sedan kommer erkänna ett tidigare ohälsosamt missbruk av sin hälsa osv.
Citera
2013-11-19, 20:05
Medlem
Artreyaras avatar
Citat:
Jo men det vet jag ju att hon har det svårast av alla!!!
Är med berättigad boende, tandvård (som hon är så stolt över) men det betyder inte att jag har det, och absolut inget man skryter med.
OBS säger nu INTE att hon inte ska ta emot hjälp!!! Jättebra att det finns, men sättet hon gör det på har jag lite svårt för..eller så är det att hon tror att hon är så jävla speciell och vi skuggfolket bara en grå massa som jag inte klarar
Citera
2013-11-19, 20:10
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Tänkte precis som du, men hon vill väl flytta upp för att " starta om sitt liv på nytt " för att hon sedan kommer erkänna ett tidigare ohälsosamt missbruk av sin hälsa osv.

Eller fel sorts umgänge, drogsuget blev väl för stort..... säkert kommer ett återfall även "avslöjas" snart....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in