2013-11-19, 20:18
Medlem
doris123s avatar
snart påstår hon väl att emma är ute efter henne också xD
Citera
2013-11-19, 20:49
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Verkar som om hon ska flytta tillbaka till sthlm, där hon inte var trygg, eller hur var det?

från FB:

Berny Pålsson
den 19 november 2013 kl. 17:36
Möte med biståndshandläggaren inom LSS bokas imorgon. Mötet ska handla om vilken sorts boende i vilken kommun jag önskar och sedan börjar dom söka efter det som matchar bäst med min önskan. Stockholm. vi ses snart!

Vad hände med hotbilden mot henne? Opus Dei? Hennes sektfamilj som våldförde sig mot henne? Rättsprocessen?

Förväntar hon sig att folk bara ska glömma bort att hon yrade om dessa saker i ett par månader?
Citera
2013-11-19, 21:04
Medlem
Chinisibas avatar
Berny borde verkligen klippa all kontakt med tidigare umngänge och flytta till någon helt annan stad, gärna med minimalt med droger.
Citera
2013-11-19, 21:08
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Vad hände med hotbilden mot henne? Opus Dei? Hennes sektfamilj som våldförde sig mot henne? Rättsprocessen?

Förväntar hon sig att folk bara ska glömma bort att hon yrade om dessa saker i ett par månader?

det är flera som bla frågat på bloggen, men det är inte så att hon svarar. Det blir nog bara locket på, i ett försök från hennes sida om att tiga ihjäl hela saken.
Citera
2013-11-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Att hon bor på LSS-boende är känt sedan länge, även om hon inte låtsades om det i början. Hon fixade ju en Asperger-diagnos så att hon aldrig behöver vara hemlös igen, mycket praktiskt och lägligt framför allt.

Även om det verkligen är Bernys stil att bara tvärvända sådär - plötsligt sluta prata om "r", lägga ner "projekt hem", bara dra vidare till nästa stad osv, så blir man ändå förvånad. Hur fan orkar hon med sig själv. Men jag ska inte klaga, för tack käre Jesus för julklappen om det är så att idioten flyttar härifrån snart.

Okej, Sinfon..Det var faktiskt lite roligt.
Citera
2013-11-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artreyara
Jo men det vet jag ju att hon har det svårast av alla!!!
Är med berättigad boende, tandvård (som hon är så stolt över) men det betyder inte att jag har det, och absolut inget man skryter med.
OBS säger nu INTE att hon inte ska ta emot hjälp!!! Jättebra att det finns, men sättet hon gör det på har jag lite svårt för..eller så är det att hon tror att hon är så jävla speciell och vi skuggfolket bara en grå massa som jag inte klarar

Här håller jag med. man skryter inte om sådant. Det är som grannar jag hade en gång som så stolt rätade på sig och sa: -Vi har SJUKPENSION! Såreså! Jag höll på att dö lite inombords. De hade inte ens vett att förstå att det inte är något man skryter med.
Citera
2013-11-19, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Att hon bor på LSS-boende är känt sedan länge, även om hon inte låtsades om det i början. Hon fixade ju en Asperger-diagnos så att hon aldrig behöver vara hemlös igen, mycket praktiskt och lägligt framför allt.

Man undrar ju om hon hade bemödat sig med att skaffa AS-diagnos om LSS inte fanns. Knappast. Allt för den människan handlar om att skaffa sig orättvisa fördelar - och sedan mjölka.
Citera
2013-11-19, 22:45
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Man undrar ju om hon hade bemödat sig med att skaffa AS-diagnos om LSS inte fanns. Knappast. Allt för den människan handlar om att skaffa sig orättvisa fördelar - och sedan mjölka.

Hon skulle garanterat kunnat få ta del av LSS även utan en AS-diagnos. Vissa bipolära eller schizofrena är med berättigade till det, så det är nog inte därför.
Citera
2013-11-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Verkar som om hon ska flytta tillbaka till sthlm, där hon inte var trygg, eller hur var det?

från FB:

Berny Pålsson
den 19 november 2013 kl. 17:36
Möte med biståndshandläggaren inom LSS bokas imorgon. Mötet ska handla om vilken sorts boende i vilken kommun jag önskar och sedan börjar dom söka efter det som matchar bäst med min önskan. Stockholm. vi ses snart!

Den statusen kan inte jag se.
Citera
2013-11-19, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Hon skulle garanterat kunnat få ta del av LSS även utan en AS-diagnos. Vissa bipolära eller schizofrena är med berättigade till det, så det är nog inte därför.

Jo, de säger ju det, att andra också kan få det. Dock hör man bara skräckhistorier när folk med andra diagnoser än AS har ansökt om hjälpen.

Tandvårdshjälpen tog de ju bort för personer med ADHD, det var alldeles för många som ville ha kortet när det blev känt. Nu får nästan bara personer med AS det. Min brors frus syster fick först kortet men när hon flyttade fick hon ej det beviljat, hon hade ju "bara ADHD".
Senast redigerad av GenesisP 2013-11-19 kl. 23:15.
Citera
2013-11-20, 00:13
Medlem
shittingbrickss avatar
Lägger en vadslagning på att det tar mindre än två månader innan hon börjar knarka igen om hon flyttar till Stockholm... Any takers? :P
Citera
2013-11-20, 00:43
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Lägger en vadslagning på att det tar mindre än två månader innan hon börjar knarka igen om hon flyttar till Stockholm... Any takers? :P

Låter rimligt. Och lika kort tid innan hon går in i ett nytt förhållande, lägger jag till. Om hon inte redan jobbar på det förstås - kan ju vara en alldeles speciell övernaturligt underbar man eller kvinna som är anledningen till flytten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in