2013-11-19, 08:53
  #13345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Det går ju verkligen inte att ta sig upp ur bronze. Alltid något jävla mähä som feedar eller går afk.
Speciellt fransmän, fyfan vad efterblivna en del är, finner inga ord.
"no ingles"

Vunnit 1 av 10 games idag..

Är det bara jag som har otur och hamnar med team gruppboende hela tiden eller?

Jävla wooden league.

Är man inte helt efter så kan man nästan 1v5 hela vägen upp ur bronze så träna på. Alla får derps i sitt lag och det har sagts tusen gånger, det jämnar ut sig. Den enda man kan skylla på är sig själv om man inte kan ranka upp
Citera
2013-11-19, 09:16
  #13346
Medlem
€rics avatar
Vad tycker folk om updaten då? Eftersom jag aldrig nästan spelar jungle så känns de ju som de kommer få mycket mindre ganking och mer lvla upp i jungle..

Sämst av allt är ju att dem gör om vissa buskar så dem inte längre har 2 "fog" sidor.
Citera
2013-11-19, 09:31
  #13347
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Det går ju verkligen inte att ta sig upp ur bronze. Alltid något jävla mähä som feedar eller går afk.
Speciellt fransmän, fyfan vad efterblivna en del är, finner inga ord.
"no ingles"

Vunnit 1 av 10 games idag..

Är det bara jag som har otur och hamnar med team gruppboende hela tiden eller?

Jävla wooden league.

Har själv samma problem dock i Silver och det är polacker :P

Men som andra svarat mig. Du får lära dig själv och bli bättre! Tänk på vad du gjort bra/dåligt och fortsätt/ändra med det. Skulle också föreslå att du hittar 2-3 champs du enbart spelar! tex mid/jungle/support då du enbart spelar 3 champs så blir du bättre med dem och vet hur de fungerar.

Jag själv har börjat pendla mellan silver 4 och 5 nu, man kan tex förlora 3 matcher i rad så är man nere i silver 5 igen pga folk trollar. Men bara att fortsätta!
Citera
2013-11-19, 11:01
  #13348
Medlem
ProDeos avatar
sry för dubbelpost, men kunde inte ändra mitt inlägg då det gått för lång tid


Är det någon som lirar Graves i högre divisioner? För jag har aldrig sett honom i Silver ^^

Är han så dålig eller kan inte vi i låg division spela honom, själv tycker jag han verkar ganska kul då han har slow "rush" (E) samt hans passiva som ger honom lite mer armor och mag def

Vet ni någon "pro player" som spelar honom? kunde vara kul och titta lite :P även om jag själv inte spelar så mycket adc :P
Citera
2013-11-19, 11:42
  #13349
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs

Är det bara jag som har otur och hamnar med team gruppboende hela tiden eller?

Jävla wooden league.

Hahah team gruppboende (y)

Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
sry för dubbelpost, men kunde inte ändra mitt inlägg då det gått för lång tid


Är det någon som lirar Graves i högre divisioner? För jag har aldrig sett honom i Silver ^^

Är han så dålig eller kan inte vi i låg division spela honom, själv tycker jag han verkar ganska kul då han har slow "rush" (E) samt hans passiva som ger honom lite mer armor och mag def

Vet ni någon "pro player" som spelar honom? kunde vara kul och titta lite :P även om jag själv inte spelar så mycket adc :P

Graves har blivit så nerfad och har alldeles för kort range för att vara intressant i seriösa comps. Hi im gosu spelar dock honom ganska mycket och han streamar en hel del, du kanske kan hitta hans stream nån kväll eller bara kolla på vods
Citera
2013-11-19, 12:12
  #13350
Medlem
Nu förlorade jag det avgörande promo gamet, även fast jag hade vunnit det innan. Så nu åkte jag ner, ahahahahahh. GG Riot!!
Citera
2013-11-19, 12:24
  #13351
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Är det någon som lirar Graves i högre divisioner? För jag har aldrig sett honom i Silver ^^

Är han så dålig eller kan inte vi i låg division spela honom, själv tycker jag han verkar ganska kul då han har slow "rush" (E) samt hans passiva som ger honom lite mer armor och mag def

Vet ni någon "pro player" som spelar honom? kunde vara kul och titta lite :P även om jag själv inte spelar så mycket adc :P
Wexiao har spelat honom lite i LPL, det är väll dem som har spelat honom mest också. Precis som Replique skriver så har han alldeles för kort range just nu för att kunnas pickas i en seriös match, det fungerar väll i lägre ELO om det är en bra ad carry (guld+) som möter en sämre ad, men annars njaae.

Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Graves har blivit så nerfad och har alldeles för kort range för att vara intressant i seriösa comps. Hi im gosu spelar dock honom ganska mycket och han streamar en hel del, du kanske kan hitta hans stream nån kväll eller bara kolla på vods
Han spelades ju ganska mycket i Kina ett tag under s3, när dem körde "Freight train" taktiken som gick ut på att helt enkelt förstöra en spelare i andra laget i junglen.

Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Vad tycker folk om updaten då? Eftersom jag aldrig nästan spelar jungle så känns de ju som de kommer få mycket mindre ganking och mer lvla upp i jungle..

Sämst av allt är ju att dem gör om vissa buskar så dem inte längre har 2 "fog" sidor.
Känns ju som dem som junglar kommer faktiskt kunna carrya bättre nu än tidigare. Jag gillar det i varje fall, ska bli kul att se vad carry-junglare kan göra.

Angående vad dem har gjort med buskarna gillar jag det. Innan kunde man ju lägga en pinkward alldeles bredvid i samma brush, och ändå inte se motståndarens vanliga ward. Sjukt jävla konstigt, och jag tycker absolut det är en bra sak dem gör med mappen.
Citera
2013-11-19, 12:25
  #13352
Medlem
Runkamackas avatar
Verkar som om det är en ny master yi på G eller? Och om så är fallet när beräknas denne släppas? Någon som har koll?
Citera
2013-11-19, 12:49
  #13353
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Alla kan få d1 om man tryhardar.. Tror det är lättare än att bara få diamond i s2? Kommer inte ihåg statistiken exakt.

Men jag spelar på nordic east, sååå...

Jag tror att alla kan bli d1. Jag är dock en som förespråkar eko, för jag är inte stolt över att vara d1, tycker det hade varit coolare med elo. Siffran 2050 elo säger mig mer än 10lp d1. Men det är en annan historia, jag tycker det är löjligt lätt att bli Diamond (inget ont mot de som inte är Diamond) men Diamond ska vara top tier, och d5-låg d1 är inte det just nu. Det känns bara mediokert. (Sen har ALLA Diamond ramar, qq)
Citera
2013-11-19, 12:58
  #13354
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Jag tror att alla kan bli d1. Jag är dock en som förespråkar eko, för jag är inte stolt över att vara d1, tycker det hade varit coolare med elo. Siffran 2050 elo säger mig mer än 10lp d1. Men det är en annan historia, jag tycker det är löjligt lätt att bli Diamond (inget ont mot de som inte är Diamond) men Diamond ska vara top tier, och d5-låg d1 är inte det just nu. Det känns bara mediokert. (Sen har ALLA Diamond ramar, qq)

Förespråkar också eko!
Citera
2013-11-19, 13:15
  #13355
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Hahah team gruppboende (y)



Graves har blivit så nerfad och har alldeles för kort range för att vara intressant i seriösa comps. Hi im gosu spelar dock honom ganska mycket och han streamar en hel del, du kanske kan hitta hans stream nån kväll eller bara kolla på vods

Men vad säger ni om man skulle köra graves solo top och bygga honom likt Jayce, lite mer offtank?
Eller är det en helt värdelös ide?
Citera
2013-11-19, 13:27
  #13356
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkamacka
Verkar som om det är en ny master yi på G eller? Och om så är fallet när beräknas denne släppas? Någon som har koll?

Om du nu menar att den nya champen är någon ny master yi, så måste jag nog göra dig besviken. Bara för att de har svärd är de inte samma karaktär.

Det är en tidig blick på en champ, som verkar vara ganska färdigdesignad, jag gissar på 4-8 veckor, men de enda som verkligen vet är Riot. Vi har sett draken tidigare och den lär inte komma på ett bra tag, medan jinx kom 5veckor (nu blir jag osäker, men ca) efter att man fick se hennes planch, även om det fanns hints om henne i "fotot" med sommarskinsen.

Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Men vad säger ni om man skulle köra graves solo top och bygga honom likt Jayce, lite mer offtank?
Eller är det en helt värdelös ide?

Nej jag tror det kan vara helt okej mot vissa matchups, men jag tror du egentligen klara dig bättre med lucian,quinn eller vayne top. Jag tror inte att bygga bruiser är det bästa, men kanske lite mer för små skirmishes än för stora teamfights, t.ex. är nog botrk ett måste för möjligheten att duellera.
__________________
Senast redigerad av N3ss3 2013-11-19 kl. 13:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in