Citat:
Ursprungligen postat av
D_V_S
1. Nej.
2. Nej.
3. Därför.
Känns i så fall inte som en tillräcklig motivation för att lägga ned all denna energi på att idiotförklara min trådstart.
Citat:
Här visar du ytterliggare prov på din pedagogiska (ett ord du verkar gilla) tröghet.
Ja, jag är säkert pedagogiskt trög - vad jag sagt är att ni inte är det.
Citat:
Dessa två exempel är ju fortfarande tillhörande samma mynt. Och inget av de exemplen motsätter sig yttrandefriheten. Alltså har du inget argument här. Så vad är det du har? Jo, du försöker trötta ut mig/andra genom att försöka förvilla mig i dina logiska labyrinter. Tyvärr är du dålig på dem.
Om det vore en logisk labyrint skulle jag säkert vara dålig på att förvilla dig i den. Men det är det inte. Logiken är enkel och ser ut
så här. Du instämde först i vår Dumbass' motsägelse, sedan tog du tillbaka instämmandet, och därefter fortsatte du att argumentera i enlighet med den. Vad jag säger är alltså att argumentationen är självmotsägande. Logiken skulle om tillämpad upphäva min yttrandefrihet. Om jag får säga vad jag önskar, får jag också vara en "intolerant" flashbackare som inte är som ni andra i det avseende jag här diskuterar (och "ni" här syftar som jag förklarat endast på "ni som tycker lika i just detta avseende).
Citat:
Nej. Och jag försvarar inte flashbacks yttrandefrihet, så mycket som jag anser att den uppenbart är värd att bevara. Så när jag svarar här är det knappast för att jag strider för yttrandefriheten, eller andra medlemmar, eller moderatorer eller forumet i övrigt. Enda anledningen till att jag tråkar ut mig själv genom att svara är för att jag vill bemöta din idioti - och detta mitt beteende är i linje med yttrandefriheten; vilket du tycks antingen icke förstå eller inte vill förstå varför du ständigt lägger fula formuleringar för mig att erkänna mitt "fel" (där inga fel finnes).
För dunkelt.
Yttrandefriheten tillåter att man yttrar att yttrandefriheten borde upphävas, men man motsäger sig själv om man samtidigt yttrar att man vill bevara den.
Citat:
Tycker frågan blir intressantare om man vänder på den, och denna jag syftar då till forumet flashback. Så flashback ber Dig att debattera åsikten i sak, och bemöt flashbacks regler sådana de är utformade (här syftar jag givetvis till forumet som hemsida, och inte dess organiska innehåll, om du inte fattar det).
-
Jag förstår inte hur du kan tycka så här. Jag är van vid alla åsikter (detta är inget beröm å min sida, vill jag förtydliga). Hur blir man utsatt för åsikter som man inte är van vid? Jag skulle knappast bli chockad över om du påstod att en banan är röd, exempelvis. Eller att mänskligheten är dödsdöms, exempelvis. Så, nej (och jag kan ju i och för sig bara tala för mig), det finns inga ovana åsikter. Främst för att så fort de skrivits ner och man läst dem så har man accepterat dem. Och detta är ju bra, eftersom att då underlättar man för yttrandefriheten! Om man är så glad att se andras åsikter, åsikter som man kanske finner tråkiga, att man fäller en glädjetår att någon ens tar sig ork att skriva något (som helst inte bryter mot reglerna).
Jag saknar nog "sense" (se nedan).
Citat:
Dumbass, det finns inget "Vi" på flashback. Så alltså slåss du mot något osynligt, som inte existerar. Är det inte detta som kallas för strawman?
Jag upprepade just min förklaring av vad jag menar med detta.
Citat:
Om du hänger kvar ett tag till kanske din jävla nobody stämpel tvättas bort. Men du lär nog alltid förknippas som en pretentiös tönt, så länge som du inte lyckas frälsa flashback och Sverige med dina visioner (och vad skall du göra med de som inte vill bli frälsta? Precis). Men det är bra att du erkänner dina brister. Så att vi alla kan se vari denna egentliga förbistring och intolerans bottnar i, helt enkelt oförstånd.
Blir nog svårt att bli en somebody här. Det är fascinerande vilken upprördhet min trådstart skapar. Pretentiös tönt, oförstånd, idioti... Jag säger alltså ungefär (utvidgande regel 0.05): användarnamn, avatarer, och språk, stil och ton som kan uppfattas som olämpliga på en arbetsplats bör undvikas - eftersom arbetsplatsen då får svårare att ta till sig de ofiltrerade åsikterna.
Men ja, jag anser att kloakproblematiken är den ofta dolda men i verkligheten mest avgörande politiska problematiken i Sverige idag.
Citat:
Skåpet är flashback och vi är krimskramset i dess lådor, och lådorna är moderatorerna eller forumdelarna. Så det är faktiskt inte nödvändigt att "vi" skall tvingas bytta originalskåpet mot ditt malätna skåp, bara för att Du så Önskar.
-
Återigen, samma argument som du förbannar vara felaktiga och inte sakliga använder du.
Men snälla nån. Detta var ju vår Dumbass' ord om sig själv som jag i stället använde om mig: "Jag kommer här som en jävla nobody som inte tillhör den, och som visar var skåpet egentligen ska stå. Så då får ni ju göra det ni kan. Avfärda mig med era kloakmässigheter." Läs dem i hans inlägg som jag länkade till.
Citat:
Och visst, man kan vrida och vända på detta, och säga att du bara bemöter kloakmässigheter.
Vrida och vända? Detta är det enda jag sagt, från början. Men "bemöter" är nog ett alltför svagt ord.
Citat:
Men mer riktigt är nog att folk debatterar på olika sätt (alla är inte så vassa som du) och därför blir resultatet kloakmässigt.
Vissa debatterar på ett kloakmässigt sätt, andra gör det inte.
Citat:
Och Givetvis förstår du inte distinktionen mellan yttrandefrihet och din-tillämpade-yttrandefrihet, annat än att du anser din bättre. Du är fortfarande lite diktatoriskt lagd när du argumenterar.
Vid det här laget måste du väl, av någon anledning,
låtsas att du inte förstår vad jag säger? Hursomhelst är det meningslöst att jag upprepar mig fler gånger.
Citat:
Detta är ju enligt din pust-åsikt.
Ja naturligtvis.
Citat:
Pust på dig, jag gillar inte Din avatar, vad sägs om det?
Har ingenting att säga om det.
Citat:
Du är antingen dålig eller för fin för att debattera om du har svårt att bemöta människor som du inte gillar eller människors åsikter som du inte gillar. Du är sannerligen inte den store pedagogen.
Nej, jag är sannerligen inte den store pedagogen. Efter alla dessa inlägg där jag har bemött påståendet att jag är mot yttrandefriheten har du fortfarande inte förstått vad jag säger. Jag är för dålig. Men du kan inte säga att jag är för fin för att försöka.
Citat:
Kontrollpanel > Redigera alternativ > Avatar: Blockera avatarer som är olämpliga på en arbetsplats:
Min avatar är olämplig [] Visa avatarer som är olämpliga []
Där!
Det hjälper tyvärr inte för mina syften.
Citat:
Säg vad du vill.. Och nej jag anser inte att min norm är bättre.
Din variant av Flashbacks liberala nihilism förefaller särskilt märklig.
Citat:
Don't question my authority! Du är korkad alltså! Det är ju detta som flashback i mångt och mycket handlar om, ifrågasättande av åsikter. Och det behöver inte vara åsikten i sig man ifrågasätter, ibland kan man ifrågasätta meningen med åsikter. Osv.
Du läser inte vad jag skriver. Jag föreslår att vi avslutar den här diskussionen nu.
Citat:
Jag det är non sense, för dig, eftersom att du måste sakna sense. För annars hade du väl förstått? Kanske bara du var trött...
Ja, det måste väl vara så. Jag har varit tvungen att hoppa över en del som var alltför obegripligt.