2013-11-19, 00:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatOne91
ska bli kul o läsa här imorgon. alla kommer vilja döda hamren och påpeka att den och den spelaren är värdelös och att sverige suger på fotboll etc. inse instället att portugal är en världsnation. finns inte ens chans i helvetet att vi vinner imorgon, dom kommer äga bollen 80 % av matchen och alves och pepe plockar ner zlatan (det enda hotet) hur lätt som helst.
Varför är det så osannolikt att vi vinner?

Vi var knappast utspelade i fredags och nu är det på hemmaplan, kan Lustig ta hand om Ronaldo är chansen betydligt större att Zlatan kan skapa problem för Portugal. Är Zlatan det enda hotet? Har du helt och hållet glömt att en spelare som Tobbe Hysén hade Neuer, Lahm och Boateng emot sej men ändå lyckades göra två mål för så sent som en månad sen?

Fullt jämförbar liknelse som är till vår fördel inför imorgon.

Jag inser också att vi är underdogs men vi är långtifrån chanslösa.
Citera
2013-11-19, 00:14
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Vilka hejarramsor föredrar ni och vilka tycker ni att man ska helst köra imorgon under matchen? Såvitt jag vet är många trötta på "andra sidan är ni klara"

Personligen tycker jag det är en skam och ett svek mot våra förfäder att Sassa brassa mandelmassa inte körs.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Varför är det så osannolikt att vi vinner?

Vi var knappast utspelade i fredags och nu är det på hemmaplan, kan Lustig ta hand om Ronaldo är chansen betydligt större att Zlatan kan skapa problem för Portugal. Är Zlatan det enda hotet? Har du helt och hållet glömt att en spelare som Tobbe Hysén hade Neuer, Lahm och Boateng emot sej men ändå lyckades göra två mål för så sent som en månad sen?

Fullt jämförbar liknelse som är till vår fördel inför imorgon.

Jag inser också att vi är underdogs men vi är långtifrån chanslösa.

Du slog av tv:n i halvtid va? Det var ju för fan spel mot ett mål och ett under att vi bara förlorade med ett mål även om de inte skapade så där supervassa målchanser. Ska det bli nå samba så måste det se ut som i första halvlek plus lite till. Det mot ett Portugal som kan ta det lugnare och kontra mer... Jag kan se framför mig hur Lustig och framförallt Olsson kommer bli överspelade gång på gång.

För övrigt ut med Elm och in med Taco, annars samma elva från start tack.
Senast redigerad av Aigis 2013-11-19 kl. 00:18.
Citera
2013-11-19, 00:28
Medlem
anteri17s avatar
Löjligt hur alla underskattar faktumet av hemmaplan och att Portugal inte behöver anfalla särskilt mycket. Sverige kommer ösa oavsett vad Hamrén sitter och mindgamear om på PK:en. Det här tar Sverige.
Citera
2013-11-19, 00:35
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Löjligt hur alla underskattar faktumet av hemmaplan och att Portugal inte behöver anfalla särskilt mycket. Sverige kommer ösa oavsett vad Hamrén sitter och mindgamear om på PK:en. Det här tar Sverige.

Att Sverige kommer ösa är väl precis vad folk är rädda för. Ett sketet kontringsmål av Ronaldo och Sverige måste göra tre... Nä, isvatten i ådrorna, ett jävla fokus och avslutade anfall, då kanske.
Citera
2013-11-19, 00:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Du slog av tv:n i halvtid va? Det var ju för fan spel mot ett mål och ett under att vi bara förlorade med ett mål även om de inte skapade så där supervassa målchanser. Ska det bli nå samba så måste det se ut som i första halvlek plus lite till. Det mot ett Portugal som kan ta det lugnare och kontra mer... Jag kan se framför mig hur Lustig och framförallt Olsson kommer bli överspelade gång på gång.

Så du påstår med andra ord att vi blev utspelade?
Citera
2013-11-19, 00:43
Medlem
Citat:
Personligen tycker jag det är en skam och ett svek mot våra förfäder att Sassa brassa mandelmassa inte körs.

För det kan ju omöjligt vara så att Sveriges plan var att backa hem för att försöka få med sig ett så bra resultat som möjligt? Något vi faktiskt lyckades bra med ända fram tills sista 20 minuterna då det blev en aning skakigt.
Citera
2013-11-19, 00:43
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Att Sverige kommer ösa är väl precis vad folk är rädda för. Ett sketet kontringsmål av Ronaldo och Sverige måste göra tre... Nä, isvatten i ådrorna, ett jävla fokus och avslutade anfall, då kanske.

Fast det där är ett direkt felresonemang. Öser Sverige så är chansen till mål större än risken för insläppt. Tar man då också hänsyn till att första målet blir ganska så avgörande så är det lika bra att starta öset från start. Då minimerar vi risken för ett försmädligt 0-0 resultat.

Vid en 1-0 ledning så går ju matchen in i ett helt annat skede. Vid ett mål i baken är det bara att fortsätta ösa. Jag hade gjort som så. Det är inte rationellt någonstans att ge bort något som helst initiativ till portugiserna.

Visst är Ronaldo och Nani kontringsstarkt, men samtidigt är deras mittfält inte skapt för att vara tillbakatryckta, inte heller deras tunna CF i Postiga. Så även den taktiska spekten väger över till ett offensivt spel redan från start.

Det enda andra riktiga argumentet ni som förespråkar en mer defensiv hållning är att man ska leva länge. Det är ju i sanningens namn helt oväsentligt. Det kanske känns bra med 0-0 i 74:e, men våra chanser till avancemang är kraftigt minskade då, än vad dem var innan match.
Citera
2013-11-19, 00:44
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så du påstår med andra ord att vi blev utspelade?

I andra halvlek ja. Det var ju knappt någon svensk förutom Elmander och Zlatan på offensiv planhalva och allt de fick att jobba med var långbollar.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fast det där är ett direkt felresonemang. Öser Sverige så är chansen till mål större än risken för insläppt. Tar man då också hänsyn till att första målet blir ganska så avgörande så är det lika bra att starta öset från start. Då minimerar vi risken för ett försmädligt 0-0 resultat.

Vid en 1-0 ledning så går ju matchen in i ett helt annat skede. Vid ett mål i baken är det bara att fortsätta ösa. Jag hade gjort som så. Det är inte rationellt någonstans att ge bort något som helst initiativ till portugiserna.

Nä jag säger inte att man ska ge bort initiativet och det tror jag verkligen inte man kommer göra. Jag tror och hoppas att Sverige kommer spela sån där trevlig anfallsfotboll som man ibland man kan göra men som vanligt kommer det bara funka 20-25 minuter. Sen jämnar det nog ut sig och har Sverige inte redan släppt in en balja då så är det fördel Portugal. Har man 0-1 då så kan man lika gärna lägga ner.

Citat:
Ursprungligen postat av iZooM
För det kan ju omöjligt vara så att Sveriges plan var att backa hem för att försöka få med sig ett så bra resultat som möjligt? Något vi faktiskt lyckades bra med ända fram tills sista 20 minuterna då det blev en aning skakigt.

Mjo det var väl därför det var sån monumental skillnad mellan första och andra halvlek. Att parkera bussen och sen skicka en långboll mot Zlatan så att Portugal kan anfalla igen är ju inte precis ända sättet att spela defensivt...
Senast redigerad av Aigis 2013-11-19 kl. 00:50.
Citera
2013-11-19, 01:06
Medlem
Kan inte få resultatet 3-2 till Sverige ur skallen..vilket ju inte räcker för att ta oss till VM.
Drömresultatet är 4-2 till Sverige.Många mål och Sverige till Brasilien 2014..

Sista matchen.Det är nu det gäller.Vi kan slå Portugal och vi ska slå Portugal!
Det svenska stålet visar imorgon var skåpet ska stå!

Med 100% vilja och jävlar anamma + en gnutta flyt så grejer vi det.
Citera
2013-11-19, 01:16
Medlem
Citat:

Portugal hade mycket boll men slog nästan bara inlägg som det inte hände ett skvatt med förutom ronaldos mål, Tror snarare vi kommer få se tv bilder på en gråtandes ronaldo efter en svensk 3-1 seger.
Citera
2013-11-19, 01:43
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
När jag var i Portugal 2004 sjöng läktarna Markoolios landslagsdänga In med bollen i mål vid en hörna och Zlatan slog då sitt berömda eleganta klackmål. Kanske han blev inspirerad.

Här kan ni höra läktarna sjunga den vid tillfället :

https://www.youtube.com/watch?v=mDXi2Oo9m-g

Notera också vilken stämning det är då Sverige spelar mästerskap utomlands.

Ja, In med bollen i mål kommer vara självklar under matchen!

Har förresten aldrig sett videon du länkade, men jag har sett en liknande video som spelades in samtidigt från en läktare på andra sidan, fast där sjöng de faktiskt ingenting http://www.youtube.com/watch?v=OliCtVcBVx8

Edit: Förhoppningsvis kommer det i princip bara vara hängivna supportrar på plats under matchen, såna som sjunger med för full hals och stöttar laget.
Senast redigerad av lighten-up 2013-11-19 kl. 01:57.
Citera
2013-11-19, 07:50
Medlem
Headshrinkers avatar
Hoppas folket på plats på friends ikväll buar utav bara helvete när portugrisernas nationalsång spelas. Precis så som dom gjorde mot oss.

Sen kan ju alla stämma upp i kör "-ni har inga pengar, ni har inga pengar, nu nu nanana nanananana.."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in