2013-11-18, 19:05
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
Ja vi får verligen hoppas att han erkänner och att de som finns runt honom ger honom sitt stöd och uppmuntrar honom att tala sanning. Han skulle må bäst av det. Vård och stöd kommer han att behöver hela livet, hans familj också naturligtvis (av omgivningen)
Hoppas LSS teamet i Boden startar planeringen och stöttning redan nu. Inte lätt att hantera.
Ni som nu tänk på att alla är förlorare och ingen vinnare, oberoende om ni tyckt si eller så.

Ja, det han behöver allra mest nu är stöd och uppmuntran! Det är klart han är en förlorare... han ljög så gott han kunde, tala om looser Nu måste vi hjälpa honom.
Citera
2013-11-18, 19:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Fetat: Satt under press, stirrande en tingsrättsdom i vitögat som med stor sannolikhet kommer att spikas i hovrätten, är strategin att fortsätta blåneka för egen del och skydda någon annan (medgärningsperson) obegriplig, oavsett det gäller en nära släkting som deltagit i mord och styckning. Att den nära släktingen skulle vara inblandad bara i det efterföljande städjobbet betvivlar jag, ingen skulle befatta sig med detta. Finns någon/några andra inblandade i det här gör KJ klokt i att berätta, ingen annan åtalad skulle ta en kula för KJ om det vore ombytta roller.

Åjo, det tror jag nog, en riktigt nära släkting, vad gör man inte för sina barn eller föräldrar.

Poängterar att jag inte tror att så är fallet, ville bara lyfta KJ tystnad och nekande till diskussion. Vad har han att förlora på att erkänna, han är ju dömd nu. Visst, jobba på ett frikännande i högre instans, men är han såpass skärpt så att han förstår sig på det här tror du?
Citera
2013-11-18, 19:23
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
KJ:s sjukdomsdiagnostik är ju kronisk ... Det är ju inte så att man blir frisk utan oftast accelerar
Vad jag kommer ihåg från FU så tog han inte sin medicin och detta gör ju saken ännu värre !!
Jag skulle kunna tänka mig att han har någon typ av bipolär sjukdom som toppen på de diagnoser han redan har.... Bipolär sjukdom accelerar oftast för män i åldern 20-25 år och isamband med alkohol/droger så kan det bli fruktansvärda konsekvenser ! Medicinering är oerhört viktig.
Äter man inte då medicin blir det "coco" i hjärnan emellanåt och dessa patienter förstår inte vad de gjort !

Det är faktiskt en tragedi för alla inblandade .... även KJ !
Hoppas han i och med att han kommer till insikt vad som skett erkänner (sakta men säkert) även om andra personer är inblandade.
Nej AS och ADD går ju inte direkt att medicinera bort, men jag tror inte att någon mördar och styckar en vän för att de har AS och ADD, det krävs att man har mer problem än så. Dock kan det bidra förstås tillsammans med andra problem. Vad jag menar är att "tilläggsproblemen" kanske är behandlingsbara. Hans verklighetsfrånvända beteende tror jag handlar om en omognad, att han är på en låg nivå rent känslomässigt.
Jag tror också att om han någonsin ska kunna må bra med sig själv så måste han berätta vad som hänt, oavsett hur sanningen ser ut.
Citera
2013-11-18, 19:25
Medlem
Docklands avatar
En grej jag funderat lite på är innehållet i den gula plastkassen polisen fann i närheten av torson.
Det var underkläder med sekret eller liknande. Jag har läst FU och följt tråden här en del, men har missat vad som hände med det. Var det KJ eller VB's grejer i påsen. Vems sekret var det, eller avfördes prylarna från utredningen i tidigt skede? Minns någon vad jag åsyftar?
Citera
2013-11-18, 19:27
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Ja, det han behöver allra mest nu är stöd och uppmuntran! Det är klart han är en förlorare... han ljög så gott han kunde, tala om looser Nu måste vi hjälpa honom.

Naturligtvis menar jag att de som finns runt honom bör stödja honom att VÅGA säga sanningen .
Men som någon i tråden skrev: han kanske starkt rationaliserat bort händelsen och hur mkt. han lever i "sin bubbla" vet vi inte.
Citera
2013-11-18, 19:27
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimpen-68
Jaa,jag är helt övertygad om att KJ är OSKYLDIG!!!! Tycker att dom borde granskat modern o karatetränaren i sömmarna!!!!

Det har de gjort.
Citera
2013-11-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Nej AS och ADD går ju inte direkt att medicinera bort, men jag tror inte att någon mördar och styckar en vän för att de har AS och ADD, det krävs att man har mer problem än så. Dock kan det bidra förstås tillsammans med andra problem. Vad jag menar är att "tilläggsproblemen" kanske är behandlingsbara. Hans verklighetsfrånvända beteende tror jag handlar om en omognad, att han är på en låg nivå rent känslomässigt.
Jag tror också att om han någonsin ska kunna må bra med sig själv så måste han berätta vad som hänt, oavsett hur sanningen ser ut.

Precis vad jag menar !!
Jag tror att han har en bipolär sjukdom på toppen av detta och den går att minska avsevärt med medicinering
Citera
2013-11-18, 19:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Åjo, det tror jag nog, en riktigt nära släkting, vad gör man inte för sina barn eller föräldrar.

Poängterar att jag inte tror att så är fallet, ville bara lyfta KJ tystnad och nekande till diskussion. Vad har han att förlora på att erkänna, han är ju dömd nu. Visst, jobba på ett frikännande i högre instans, men är han såpass skärpt så att han förstår sig på det här tror du?

Det återstår att se, ibland har nog KJ indianerna med sig i kanoten och tänt i alla rum. Men om det finns medbrottslingar och KJ tillsammans med dessa inblandade har avlagt nån slags soldated att till varje pris, som goda musketörer, hålla käften om det här kan det inte uteslutas att han psykologiskt har gått i baklås. Då kan det bli svårt att dyrka upp honom. Men visst går det.
Citera
2013-11-18, 19:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En grej jag funderat lite på är innehållet i den gula plastkassen polisen fann i närheten av torson.
Det var underkläder med sekret eller liknande. Jag har läst FU och följt tråden här en del, men har missat vad som hände med det. Var det KJ eller VB's grejer i påsen. Vems sekret var det, eller avfördes prylarna från utredningen i tidigt skede? Minns någon vad jag åsyftar?

Om jag inte minns fel så har det undersökts, va ett par trosor i en papperspåse på I*ge B*rsk kontor, fick för mig att det var innehållet som hittades? Om det var det, så fanns det inget blod på dem eller annat intressant. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2013-11-18, 19:45
Moderator
OYs avatar
18:40, sista utgående sms från VB mobil? Ja då kan mordet ha skett vid den tiden, men då bör det ha skett i KJ lägenhet, för mastuppkopplingarna säger väl det? Konstigt då att ingenting i lägenheten tyder på att VB mördades där, hm? Men riktningen i förhållande till masten säger KJ lägenhet?

-Ni har ingenting på mig, sa KJ när han greps. Den meningen stör mig. Låter som om han är säker på att polisen inte kommer att förstå hur det gick till därför att de faktiskt inte kan bevisa att han gjort något, lägenheten är ren m.m. KJ är ju också mån om att berätta för polisen och kreti och pleti att VB var i hans lägenhet fram till klockan 21, varför ens erkänna det om det inte behövdes? Han kunde också ha sagt att VB gick vid 18:40.

Hur pass noga har man utrett KJ kopplingar till personer i grannlägenheterna? Kan inte släppa tanken på att mordet kan ha skett i någon av dem.
Citera
2013-11-18, 19:48
Medlem
http://www.kuriren.nu/nknyheter/mordet-kommer-att-leva-kvar-hos-mig-for-evigt-7117127.aspx
Citera
2013-11-18, 19:50
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/bodstrom-nytt-bevis-fran-forsvaret-da-maste-rattegangen-maste-tas-om-8029687.aspx

''Nytt bevis från försvaret – då måste rättegången måste tas om''
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in