Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-20, 20:10
  #53845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte bara vid brott. "anledning att det vid rannsakningen ska anträffas föremål som kan tas i beslag".
Vad är det som ska tas i beslag menar du, vad?
Motivera varför husrannsakan ska göras hos MB. Vad ska man hitta där? Behövs inte misstanke för att motivera?
__________________
Senast redigerad av moa-tove 2013-11-20 kl. 20:12.
Citera
2013-11-20, 20:10
  #53846
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jag har för mig att han tagit med kniv till skolan och viftat med den och kanske skrämt sina mobbare. Är dock inte alls säker på detta även om det låter sannolikt. Har läst detta någonstans, men vet inte var. Det kan vara en trådsanning

Det har personer runt KJ, i tråden, sagt är sant. Jag tror också att knivarna handlade om självförsvar. Man ser nog en ganska rak linje genom livet för både KJ och VB. Båda var mobbade, och båda led antagligen av samma handikapp, den ena lite mer än den andra, eftersom begåvning saknades. VB hade läshuvud, men saknade studiero. Det blev hennes död att hon tänkte att det skulle gå att plugga hos KJ. Tänk om KJ trillade in i det svarta depressionshålet när han såg VB plugga? Hon var på väg i livet, medan hans var slut… nobbad av Pliktverket, kunde inte jobba, klarade inte studierna…
Citera
2013-11-20, 20:19
  #53847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det har personer runt KJ, i tråden, sagt är sant. Jag tror också att knivarna handlade om självförsvar. Man ser nog en ganska rak linje genom livet för både KJ och VB. Båda var mobbade, och båda led antagligen av samma handikapp, den ena lite mer än den andra, eftersom begåvning saknades. VB hade läshuvud, men saknade studiero. Det blev hennes död att hon tänkte att det skulle gå att plugga hos KJ. Tänk om KJ trillade in i det svarta depressionshålet när han såg VB plugga? Hon var på väg i livet, medan hans var slut… nobbad av Pliktverket, kunde inte jobba, klarade inte studierna…
Jaa ochingen kontroll från föräldrarna gjorde ju detta möjligt. När katten är borta dansar råttorna på bordet.
Citera
2013-11-20, 20:27
  #53848
Medlem
Gör man automatiskt teknisk undersökning vid husrannsakan?
Citera
2013-11-20, 20:39
  #53849
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Vad är det som ska tas i beslag menar du, vad?
Motivera varför husrannsakan ska göras hos MB. Vad ska man hitta där? Behövs inte misstanke för att motivera?


Inte ett skit, och är man inte delgiven misstanke så hade i alla fall jag anmält myndigheten.
Det är inte bara att stövla in hos människor och göra husrannsakan i ett uppmärksammat styckmord, så beter sig inte seriösa förundersökningsledare eller rikskrim,. Trams är det och det finns en man redan som anses skyldig. Det är såpass ovidkommande om denna MB så det är löjligt. En som är skapad för att man tycker det inte för att man har underlag för det.
Bevisfrågan är övertygande enligt domstolen, och då lär man inte finna något bevis hos någon annan.
Hur svårt är det att räkna ut om man då inte har handikapp som omöjliggör att man kan få in den typen av information?
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-20 kl. 20:41.
Citera
2013-11-20, 20:44
  #53850
Medlem
KJ gick i KU(Kyrkans Ungdommar) i åttan, där han var sökande efter tjejer.
Från sjuan till nian har KJ hejdlöst stött på många tjejer.
Bröderna vad dem nu hette som va kompis med KJ har gått i stöd och sär klasser sen dem va mycket små.
Han Ale*ander B*dström Är också en av dem som gått sär samt stöd grupper i skolan.
KJ gick stundvis i Lilla Gruppen på sanden har jag för mig.
En av dem som blivit förhörda M*lin S*ndm*n är en känd idiot som också är lite puckad i huvudet. (Tänker inte förklara varför, alla bodensare som är -93 -92 eller -91or vet allt om henne och hennes usla liv som av allt att dömma är hennes egna fel.)
KJ har alltid varit en av dem som upplevdes riktigt "Äckliga" på sandenskolan. Han luktade illa, han såg äcklig ut. Tror även han gick i samma kläder dag ut och dag in dag efter dag.

Jag vet personligen inte om han är smart nog att ha styckmördat någon, jag tror allvarligt talat inte det. Men han har möjligtvis kunnat hjälpa till. Han har aldrig varit någon typ av ledare utan hängt på andra, alltså måste han i så fall haft hjälp om han är skyldig.
Men jag anser att det vore bäst för honom och hans omgivning om han för hjälp med dina diagnoser ev hamnar på ett grupphem och får personlig assistent dygnet runt.

VB var inte sökande, hon var väldigt blyg och försiktig. Duktig och ambitiös i skolan, hade inte många riktiga vänner.

Och därmed menar jag att ni inte har någon aning om vilka människor ni pratar om, förutom dem som träffat, pratat med eller gått i samma skola under flera år. Snälla jag ber er, tro inte att KJ och VB är några utomjordiska monster. Dem va faktiskt rätt normala, och tycker inte ni ska kommer med så många ideer som inte har någon grund alls.

Av egna erfarenheter hamnar alla psykiskt sjuka inom Norrbottens län på sidan om. Om det är någons fel i grunden är det fel på sjukvården och skolhälsovården. Där kunde vad som nu har hänt stoppats.

Kommer inte på mer att säga just nu. Finns säkert massor, men jag vill inte minnas tiden på sanden..
Citera
2013-11-20, 20:44
  #53851
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, du ser det. Killen ser inte oäven ut, och det gör att han mot alla odds haft en del tjejer, en udda kille med as + udda utseende brukar ha svårt att hitta tjejer. Utseendet tror jag ledde honom in i situationer han inte klarade av, med frustration som följd, och till sist mord. Han klarade inte av nära relationer, han behövde status quo tror jag, för att vara i balans. (Utseende har däremot inget med benägenhet att mörda att göra.)

Generellt är livet oförutsägbart, människor med as mår dåligt av det, och kan få extrema raseriutbrott, kasta saker, slå i väggar, skada människor, dock inte mörda. De behöver också struktur, och det kunde inte KJ skapa själv, alltså levde han i smuts. Vadå coacha till att städa? Bodens kommun är ute och cyklar! Smutsen fick nog inte KJ att må böttre precis. Vad som lett KJ hela vägen till mord återstår att se. Jag tror att han blev lämnad åt sitt öde, på grund av hett temperament, Bodens nollstruktur för as-drabbade, och möjligheten att slippa undan all verksamhet.

En annan kille med as som klev fram i rampljuset (bingolotto-samlaren), filmade sitt liv. Han var dagligen på timjobb och filmade sina dagliga rutiner med matlagning. Ensamt, men det fungerade för honom. Nu är alla med as individer, men jag tror att detta kanske inte hänt om KJ haft mer struktur, kanske timjobb, lugn.

Att KJ håller på med dildo och har osäker identitet gör honom inte till sexsadist, som Boudine försöker få det till, jag menar att detta hänt för att KJ blivit knäpp. Han klarade inte av sitt liv, och det måste till någon slags lagändringar eller förbättrade regelverk som styr upp handikappades liv. KJ kunde gå väldigt långt in i sitt lidande, och till slut fick en människa dö för det. Efter mycket tänkande är detta vad jag landar på.

Faktum är att jag slutligen tror att styckningen är det enda rationella KJ gjort på länge. Han ville inte falla i onåd hos föräldrarna som flera varit inne på, och därför fortsätter han också att tiga. Med föräldrarnas stöd kanske han till sist kan erkänna. Vilken fruktansvärd verklighet de lever i. Vilken fasa, sorg och förtvivlan. Det som får mig att tro detta är det våld som VB utsatts för innan, ett våld jag tror bottnar i fullständig förtvivlan och maktlöshet, något hos KJ har gått så otroligt fel. VB klämde av misstag på en öm punkt. Vad den ömma punkten består i är viktigt att få fram, i alla fall för att kunna komma vidare.

Jo visst. Förklaringen för mig är mindre dramatisk: halvkorkad kille, arbetslös i trista Boden, kollar på tv hela nätterna, kollar på sjuka amerikanska mordserier. Alltid när jag tittar på tv på natten är det nån amerikansk film på minst två kanaler där obduktion pågår, två personer står bredvid ett stirrande lik och säger: ptja kniven gick in genom näsan, via hjärnan, vidare ner i nacken - oj hon har blivit huggen i hjärta och lungor också, åtta gånger och i ryggen.
Citera
2013-11-20, 20:44
  #53852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inte ett skit, och är man inte delgiven misstanke så hade i alla fall jag anmält myndigheten.
Det är inte bara att stövla in hos människor och göra husrannsakan i ett uppmärksammat styckmord, så beter sig inte seriösa förundersökningsledare eller rikskrim
,. Trams är det och det finns en man redan som anses skyldig. Det är såpass ovidkommande om denna MB så det är löjligt. En som är skapad för att man tycker det inte för att man har underlag för det.
Bevisfrågan är övertygande enligt domstolen, och då lär man inte finna något bevis hos någon annan.
Hur svårt är det att räkna ut om man då inte har handikapp som omöjliggör att man kan få in den typen av information?

1. Det första vettiga MrsMagoo skrivit i tråden.

2. Det där är bara svammel, det vet ju alla. Men i just de där domstolarna så är problemet att utbildningsnivån är så låg. Utbildningsnivån jurist är ju ganska låg map. innehåll och sedan är bisträckningen inte bättre. Det ger en sammantagen domsnivå kring 1 års högskola. Att övertyga en sådan domstol kan inte ha varit särskilt svårt.
Citera
2013-11-20, 20:47
  #53853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Men snälla, allvarligt talat, tror ni verkligen att polisen inte sökt fingeravtryck på tejpen? Det är väl självklart att de gjort det. Tror ni de slarvar? Ni hittar på en massa goja. Kanske dags att öppna en ny tråd där ni kan diskutera konspirationer och plantering, och annat tjafs.
Inse att allt inte finns med i fup. Om det funnits fingeravtryck hade det stått med. Nu fick man bara träff på att det var VBs blod och inget mer. Sök svar i slasken. S
en har inte tejpen så stor del i det hela. Man måste kunna se helheten och den pekar klart och tydligt ut KJ som skyldig styckmördare i detta fallet
Dom hittade fler fingeravtryck på påsen i bilen. Dom fingeravtrycken kan faktiskt vara en lösning på detta mordet. KJs fingeravtryck fanns fast fler som inte var hans...
Citera
2013-11-20, 20:51
  #53854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Hur ser han ut? Jag har bara sett pixlade bilder. Har en känsla av att han är lik Mats Alm (Linda Chen-fallet): blek, ojämn hy, fylliga läppar, grå ögon som knappt syns. Stämmer det?
ungefär som MB ser ut ja...
Citera
2013-11-20, 20:51
  #53855
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majsmajs
KJ gick i KU(Kyrkans Ungdommar) i åttan, där han var sökande efter tjejer.
Från sjuan till nian har KJ hejdlöst stött på många tjejer.
Bröderna vad dem nu hette som va kompis med KJ har gått i stöd och sär klasser sen dem va mycket små.
Han Ale*ander B*dström Är också en av dem som gått sär samt stöd grupper i skolan.
KJ gick stundvis i Lilla Gruppen på sanden har jag för mig.
En av dem som blivit förhörda M*lin S*ndm*n är en känd idiot som också är lite puckad i huvudet. (Tänker inte förklara varför, alla bodensare som är -93 -92 eller -91or vet allt om henne och hennes usla liv som av allt att dömma är hennes egna fel.)
KJ har alltid varit en av dem som upplevdes riktigt "Äckliga" på sandenskolan. Han luktade illa, han såg äcklig ut. Tror även han gick i samma kläder dag ut och dag in dag efter dag.

Jag vet personligen inte om han är smart nog att ha styckmördat någon, jag tror allvarligt talat inte det. Men han har möjligtvis kunnat hjälpa till. Han har aldrig varit någon typ av ledare utan hängt på andra, alltså måste han i så fall haft hjälp om han är skyldig.
Men jag anser att det vore bäst för honom och hans omgivning om han för hjälp med dina diagnoser ev hamnar på ett grupphem och får personlig assistent dygnet runt.

VB var inte sökande, hon var väldigt blyg och försiktig. Duktig och ambitiös i skolan, hade inte många riktiga vänner.

Och därmed menar jag att ni inte har någon aning om vilka människor ni pratar om, förutom dem som träffat, pratat med eller gått i samma skola under flera år. Snälla jag ber er, tro inte att KJ och VB är några utomjordiska monster. Dem va faktiskt rätt normala, och tycker inte ni ska kommer med så många ideer som inte har någon grund alls.

Av egna erfarenheter hamnar alla psykiskt sjuka inom Norrbottens län på sidan om. Om det är någons fel i grunden är det fel på sjukvården och skolhälsovården. Där kunde vad som nu har hänt stoppats.

Kommer inte på mer att säga just nu. Finns säkert massor, men jag vill inte minnas tiden på sanden..
Vet du vad som kan hänt honom i åttan eller nian när han var i kontakt med barnpsyk? På rättegången diskuterades hans journaler bakom stängda dörrar.
Citera
2013-11-20, 20:54
  #53856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hade bilen brunnit hade han säkerligen blivit åtalad ändå och just därför.
Tycker det är egendomligt att KJ kan få en BP, styckningsplats, mordvapen och massor av DNA och besudlingar att gå upp i rök, men missa bagaget i sin bil. Ett fordon som leder direkt till honom.

Bilen var ostädad, enligt polisen och trots det finns inget av bevisvärde i/på bilen. Handtag på in- och utsida, ratt, växelspak, dörrar, tak, utanpå bagageluckan, fönster, handbroms, tändningslås, nyckel, blinkers, paneler, vred, knappar, spegel, solskydd, säten, pedaler, mattor. Allt är rent i sin skitighet.
Samt att KJ själv sa att hade det varit han som mördat och använt sin bil hade han bränt upp bilen.
KJs pappa sa ju att KJ är lika med eld. klart han hade eldat upp bilen...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback