2013-11-15, 15:10
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megamaggan
Fungerar inte så bra på 4.4 på Nexus 4, tyvärr. Appen startar och verkar fungera fram till att det bör ligga en fejkad SMS-biljett i inkorgen, vilket det inte gör. Kan jag hjälpa med logcat eller dylikt?

KitKat, dvs 4.4 har ändrat om hur sms-funktionen fungerar och således funkar inte Fejkbiljett ännu. Jag har själv ingen telefon med 4.4 och google's API/SDK verkar inte vara helt stabilt när det gäller 4.4 så jag har inte lyckats "emulera" en telefon och pröva där heller, antingen så får du hitta en annan lösning/app/göra dina biljetter själv eller nergradera till en lägre version av Android.
Citera
2013-11-15, 15:12
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakersnelekore
Om jag ska åka norrort > uppsala, ska jag ta en "UL+SL Län" då som biljett?
Är den för bägge då?

UL + SL Län gäller för båda länen, så ja.

Fullständiga zoner med karta samt förklaring hittar du här, http://www.ul.se/Biljetter/Zoner/
Citera
2013-11-16, 13:59
Medlem
Igår när jag skulle åka buss sa chauffören att min biljett va fejk. Han sa att det va nånting i smset som saknades. Jag har den senaste veckan åkt utan problem.

Har en SGS2, android 4.0.3

Har biljetterna uppdaterats nyligen eller drev han med mig?
Citera
2013-11-17, 10:19
Medlem
JapanKinas avatar
Får error när jag försöker köra senaste apk-filen för SL sms fejkbiljett. Error är följande: There was a problem parsing the package.

Har OK på unknown sources på apps. Har även testat andra nedladdningsprogram än ez.

Kör Nexus 5, Android 4.4.

Ska försöka svara på frågor om dev undrar något. Länken till filen var den i signaturen.
Citera
2013-11-17, 11:34
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
Får error när jag försöker köra senaste apk-filen för SL sms fejkbiljett. Error är följande: There was a problem parsing the package.

Hämta hem filen ifråga till din dator, och kopiera sen över den till mobilen, så funkar det nog.

.
Citera
2013-11-18, 01:59
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina

Har OK på unknown sources på apps. Har även testat andra nedladdningsprogram än ez.

Kör Nexus 5, Android 4.4.

Ska försöka svara på frågor om dev undrar något. Länken till filen var den i signaturen.
Det går inte att generera biljett ändå på 4.4 med den här appen enligt tidigare rapporter, men ft funkar på HTC one åtminstone (ska du åka i UL är det dock inte så smart att använda ft då biljetterna har fel utseende). Får du samma problem kolla första signaturen i min länk, sektion "vanliga problem vid installation".
Senast redigerad av JohnRim 2013-11-18 kl. 02:05.
Citera
2013-11-18, 07:06
Medlem
Busschauffören sa att dem ändra utseende den här veckan och kommer ändra utseendet varje vecka hädanefter. Någon mer som hört detta?
Citera
2013-11-18, 12:28
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glasklart2012
Busschauffören sa att dem ändra utseende den här veckan och kommer ändra utseendet varje vecka hädanefter. Någon mer som hört detta?

Låter som onekligen mycket jobb att ändra utseendet varje vecka bara för att sätta dit de "få" antal som plankar via sms.
Senast redigerad av Essylia 2013-11-18 kl. 13:16.
Citera
2013-11-18, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mebbe
Tack för en grym app!!!
Ni som åker stadsbussen i Uppsala, hur ofta åker ni fast? Hur säker är appen?

Har i två månader åkt med stadsbussarna i uppsala och aldrig åkt fast
Citera
2013-11-18, 18:10
Medlem
NickDawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
P.S pexi, varför lät du dom ens ge dig böter?? varför gick du inte bara därifrån? dom får inte hålla kvar dig.. varför lär sig inte folk sånt här?

Citat:
Ursprungligen postat av Pexi
Lärt mig av mitt idiotiska misstag och 1200:- fattigare...
Men alltså, så jag ska bara gå av? Jag gjorde det idag och som jag skrev förut förföljde kontrollanterna efter mig typ 600 m.

Citat:
Ursprungligen postat av doris123
ja, bara gå... låtsas att dom är luft. pratar dom med dig så var vänlig men bestämd.
på planka.nu kan du läsa mer om dina rättigheter och där finns videos också på hur man kan göra om man hamnar i en konfrontation med dom

känns konstigt att dom förföljde dig.. om du hade gått 600m skulle du ha fortsatt gå och struntat i att stanna!

Rätta mig om jag har fel men har för mig att folk sagt att man kan ringa och neka till ISS samt Inkasso att man har åkt och fått bot, det är helt enkelt någon som uppgett just dina uppgifter i bedrägerisyfte. Så länge man inte visat leg för kontrollanten kan dem väl aldrig bevisa att du inte åkt, eller? Förresten, är det ISS eller Inkasso som skickar ut någon typ av blankett där man fyller i med bl a sin signatur och skickar in, sedan jämför dem med den på boten? Stämmer inte signaturerna överens slipper man då undan betalning? Någon som testat eller vet och kan bekräfta detta?
Citera
2013-11-18, 18:20
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Det går inte att generera biljett ändå på 4.4 med den här appen enligt tidigare rapporter, men ft funkar på HTC one åtminstone (ska du åka i UL är det dock inte så smart att använda ft då biljetterna har fel utseende). Får du samma problem kolla första signaturen i min länk, sektion "vanliga problem vid installation".

Vad menar du med att det inte funkar med UL? Åkt med UL i en månadstid, 2-4 ggr per/dag med denna app och det har funkat utmärkt. Biljetterna ser ju likadana ut som äkta? Vissa chaffisar sitter ju med mallen de ska gå efter och jämför med sms-biljetten man själv har och man har fått åkt med varje gång.
Citera
2013-11-18, 19:15
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickDawg
Så länge man inte visat leg för kontrollanten kan dem väl aldrig bevisa att du inte åkt, eller?

Du bör tänka på övervakningskamerorna i fordonet, samt risken för att kontrollanterna enhälligt pekar ut dig vid en eventuell rättegång efter att du nekat till inkassokravet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in