Citat:
Ursprungligen postat av
doris123
P.S
pexi, varför lät du dom ens ge dig böter?? varför gick du inte bara därifrån? dom får inte hålla kvar dig.. varför lär sig inte folk sånt här?

Citat:
Ursprungligen postat av
Pexi
Lärt mig av mitt idiotiska misstag och 1200:- fattigare...
Men alltså, så jag ska bara gå av? Jag gjorde det idag och som jag skrev förut förföljde kontrollanterna efter mig typ 600 m.
Citat:
Ursprungligen postat av
doris123
ja, bara gå... låtsas att dom är luft. pratar dom med dig så var vänlig men bestämd.
på planka.nu kan du läsa mer om dina rättigheter och där finns videos också på hur man kan göra om man hamnar i en konfrontation med dom
känns konstigt att dom förföljde dig.. om du hade gått 600m skulle du ha fortsatt gå och struntat i att stanna!
Rätta mig om jag har fel men har för mig att folk sagt att man kan ringa och neka till ISS samt Inkasso att man har åkt och fått bot, det är helt enkelt någon som uppgett just dina uppgifter i bedrägerisyfte. Så länge man inte visat leg för kontrollanten kan dem väl aldrig bevisa att du inte åkt, eller? Förresten, är det ISS eller Inkasso som skickar ut någon typ av blankett där man fyller i med bl a sin signatur och skickar in, sedan jämför dem med den på boten? Stämmer inte signaturerna överens slipper man då undan betalning? Någon som testat eller vet och kan bekräfta detta?