2013-11-18, 16:33
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det här bevisar bara hur otroligt okunnig du är.
påbjuden klädsel på Nobelfesten är: CIVIL HÖGTIDSDRÄKT.
Till detta räknas FRACK och FOLKDRÄKT. Så precis tvärt emot vad du tror så är det utomordentligt rätt att komma i folkdräkt.

Jag har inte sagt att det är opassande att komma i folkdräkt utan att det är opassande att Jimmy skulle komma iklädd en folkdräkt.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad har Jimmie Åkesson gjort som matchar massmord på ett stort antal TV-tittare med maskingevär?

Det är ingen idé att du försöker komma med sådana jämförelser även om det finns fog för kritik mot vilka som är inbjudna.

Lille Jimmy ses i vissa kretsar som en smutsig liten hund som skall hållas ute i kylan och det är orsaken till han blir dissad.
Citera
2013-11-18, 16:34
Medlem
Walter-Ulbrichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Jag tycker personligen att det är synd att han inte bjuds in då det skulle rendera i en mindre martyrroll och förmodligen färre sympatisörer till följd av Norska Nobelkommitténs agerande.
Helt och håller min tanke.

Jimmie Åkesson vinner otroligt mycket på detta. Han slipper att vara med på en sådan tillknäppt tillställning med ett oklanderligt bra skäl och dessutom stiger hans popularitet dramatiskt på grund av att han inte har blivit inbjuden.

Vinnare: Jimme Åkesson
Förlorare: Nobelpriskommittén.
Citera
2013-11-18, 16:36
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Anledningen är grundad i Nobels testamente enligt Pontikis, så det lär väl stå kvar så länge SD fäster stor vikt vid nationalitet.

Medan utländska diktatorer välkomnas med öppen famn. Logiskt?

Dock är det här inte någon nackdel för SD. Tvärtom, ytterligare några extra röster tas tacksamt emot. PK-samhället gräver sin egen grav, utan att ens förstå det själv
Senast redigerad av Flor-Ida 2013-11-18 kl. 16:40.
Citera
2013-11-18, 16:39
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Äh vafan jag hejjar på underdogen isåfall! Jäkligt stel fest faktiskt med priser man inte ens kan ta på allvar samma som med det där journalistpriset eller vafan det heter. Det var ett nice svar han kom med iallafall, visar att han inte står över oss vanliga dödliga!
Citera
2013-11-18, 16:39
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Bara tacka och ta emot för Åkesson, ytterligare några tusen fick just nog och bestämde sig för att rösta SD i valet.

Vi är några som har misstänkt att det är målet med all smutskastning. De som kastar skiten kan väl inte på allvar tro att SD ska tappa röster på det här?

Mvh
Citera
2013-11-18, 16:40
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ännu mer talande är att representanter för bl.a Nordkorea, Saudiarabien, Zimbabwe och Vitryssland är hjärtligt välkomna. Men inte den ofarliga Jimmie Åkesson.

Som jämförelse. Nordkorea avrättade nyligen 80 personer för att de har sett på TV (och dylikt):

Representanter för denna blodiga regim tas emot med öppna armar av de ansvariga för nobelfesten. Jimmie Åkesson ses alltså som något värre än en regim som mördar TV-tittare med maskingevär.

Är de? Vilka tänker du då på?
Citera
2013-11-18, 16:41
Medlem
Dubbelmoral i ena andetaget ok med inbjudna från diktaturer ingen ifrågasätter, i andra säger Nobelkomitén nej till JÅ...man tar sig för pannan och undrar..
Citera
2013-11-18, 16:42
Medlem
Låt säga att ett islamistiskt parti fick 15 %. Hade ni då velat att det partiet skulle bli inbjudet till Nobelmiddagen?
Citera
2013-11-18, 16:48
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Medan utländska diktatorer välkomnas med öppen famn. Logiskt?

Dock är det här inte någon nackdel för SD. Tvärtom, ytterligare några extra röster tas tacksamt emot. PK-samhället gräver sin egen grav, utan att ens förstå det själv
Nej, det är inte alls logiskt, de borde så klart inte heller få komma. Då hade i och för sig trådstarten blivit "Jimmy jämförs med Kim Jong-un" här på flashback och jag vet inte om diskussionen hade blivit mer nyanserad då...

Det finns liksom ingen massa i världen som kan fylla det kränkta hål som SD:s sympatisörer känner så fort deras parti figurerar i media. När Jimmy inte får komma är det problem med det, när Jimmy själv stormar ut så är det problem med det. Jag orkar fan inte...
Citera
2013-11-18, 16:49
Medlem
Nordkorea avrättade nyligen 80 männsiskor som hade tittat på TV. Anledningen till att Nordkorea blir bjudna är att dess ledare sitter på atombomber. Svaret är då att Jimmie Åkesson behöver skaffa atombomber för att bli bjuden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Jag har inte sagt att det är opassande att komma i folkdräkt utan att det är opassande att Jimmy skulle komma iklädd en folkdräkt.

På vilket sätt? Du verkar inte begripa det här med klädsel i olika sammanhang och återigen gör du bara dig själv till åtlöje.
Av ditt nic att döma umgås du mest i kretsar där högtidsdräkt är att jämställa med wct-overall, tubsockor och loafers - och med det som utgångspunkt framstår dina kommentarer visserligen som fullt begripliga...
/
Citera
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedish08
Dubbelmoral i ena andetaget ok med inbjudna från diktaturer ingen ifrågasätter, i andra säger Nobelkomitén nej till JÅ...man tar sig för pannan och undrar..
Kungahuset är ju till 100% invandrare enligt SD's definition (med undantag av prins Daniel). Alltså sådana som Jimmie Åkesson och hans sekt vill slänga ut ur landet. Jag har full förståelse för Nobelkommitténs beslut, och det har nog majoriteten av det svenska folket.

Citat:
Ursprungligen postat av swedish08
Ypperlig jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in