2013-11-18, 15:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Sen få ni ju förstå att man inte vill skämma ut sig i världen. Jimmy kan ju dyka upp någon av sina clown..sry sverigedräkter vilket skulle vara opassande.

Jag tycker de bör skämmas mer om de bjuder in representanter för regimer som sysslar med massmord på civila:

Citat:
80 personer avrättade i Nordkorea – för att ha tittat på tv

Avrättningarna ska ha skett i sju städer. I hamnstaden Wonsan ska myndigheterna ha tvingat 10 000 människor, inklusive barn, att bevittna en av dödsskjutningarna på en sportarena. Där bands åtta personer fast vid pålar med sina huvuden täckta i vita säckar. Sedan sköts de ihjäl med ett maskingevär.

– Jag hörde från de boende att de såg på med skräck medan kropparna genomborrades så pass att de var svåra att identifiera efteråt, uppger källan för JoongAng Ilbo.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17823369.ab

Vad har Jimmie Åkesson och SD gjort som kan jämföras med ovanstående?
Citera
2013-11-18, 15:28
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ännu mer talande är att representanter för bl.a Nordkorea, Saudiarabien, Zimbabwe och Vitryssland är hjärtligt välkomna. Men inte den ofarliga Jimmie Åkesson.

Som jämförelse. Nordkorea avrättade nyligen 80 personer för att de har sett på TV (och dylikt):

Representanter för denna blodiga regim tas emot med öppna armar av de ansvariga för nobelfesten. Jimmie Åkesson ses alltså som något värre än en regim som mördar TV-tittare med maskingevär.
Nu vet jag inte vilka från Nordkorea som är bjudna men jag tycker det är fel att de bjuds in. Jag är med på att det finns ett hyckleri hos den goda stiftelsen, men jag tycker inte lösningen på det hyckleriet är att bjuda in Jimmy, snarare ska fler portas.
Citera
2013-11-18, 15:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är ingen personalfest utan en fest som anordnas av Nobelstiftelsen. Självklart är de dessa som avgör vem som blir inbjudna och ingen annan.

Jo. De bestämmer. Och de har bestämt att de ska bjuda in och belöna representanter för regimer som massmördar civila med god mat, samtidigt som de portar Jimmie Åkesson. Det säger en del om hur snett det ligger till i deras hjärnor.
Citera
2013-11-18, 15:33
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Du övervärderar nog Nobelfestens betydelse, men visst, SD vinner röster på offerrollen. Själv tycker jag det är rätt talande både vad det gäller SD och dess väljare att de inte är bjudna till det intellektuella samtalet. Många känner nog igen sig i det, men förmodligen med all rätt. Bönder...

Hrm. Apropå intellektuell, ditt påstående att väljarna inte är bjudna är litet svårt att kontrollera, inte sant? Om det hela inte var ett syftningsfel från din sida, sådant just bönder pläga göra.

Vad det gäller offerrollen och att SD profiterar på den håller jag helhjärtat med. Vad jag inte förstår är varför du som kritisk till partiet förstärker den?
Citera
Medlem
Bertil Jonsons avatar
10% av väljarkåren kan tänka sig rösta på SD om det vore val i dag. Det är ca 600000 människor som pk-tokarna pissar på.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Nej, t.o.m. dessa kräk står högre i kurs än lille Jimmy.

Vad har Jimmie Åkesson gjort som matchar massmord på ett stort antal TV-tittare med maskingevär?
Citera
2013-11-18, 15:34
Medlem
Duramaters avatar
Bra gjort. Rasister har ingen plats i nobelfesten eftersom nobelpriset står för progression medan rasism leder mänskligheten i regress. Raka motsatsen till vad nobelpriset står för.
Citera
2013-11-18, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Bra gjort. Rasister har ingen plats i nobelfesten eftersom nobelpriset står för progression medan rasism leder mänskligheten i regress. Raka motsatsen till vad nobelpriset står för.

Då kan ju du gå på Nobelfesten och mingla med Eritreas och Irans ambassdörer

Eller förresten, den kanske du inte kan göra. Nobelstiftelsens styrelses stadgar, författade av Nobel, slår nämligen fast att bara svenskar och norrmän får sitta i styrelsen.

"The Foundation is represented by a Board, which has its seat in Stockholm and consists of seven members and two deputies, Swedish or Norwegian citizens, who are elected by the Trustees of the prize-awarding bodies."

Och en sådan rasistisk tillställning vill du väl inte gå på?
Citera
2013-11-18, 15:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Vilka nordkoreanska politiker är bjudna på Nobelfesten?

De brukar bjuda in ambassadörer från blodiga diktaturländer, inkl. Nordkorea:

Citat:
Diktatorns män bjuds på Nobelfesten

Samtidigt kunde Aftonbladet rapportera att ambassadörer från åtta diktaturer var bjudna. Det är nämligen så Vitryssland, Eritrea, Iran, Nordkorea, Saudiarabien, Sudan, Syrien och Zimbabwe ska klassas, enligt Utrikespolitiska institutet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15903401.ab
Citera
2013-11-18, 15:44
Medlem
Dom har ju målat in sig i ett hörn genom att hänvisa till testamentet!
De kan ju då inte ändra sig utan att erkänna att de gjort fel.

SD kommer att få fler sympatisörer för varje Nobelfest.
Citera
2013-11-18, 15:46
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Hrm. Apropå intellektuell, ditt påstående att väljarna inte är bjudna är litet svårt att kontrollera, inte sant? Om det hela inte var ett syftningsfel från din sida, sådant just bönder pläga göra.

Vad det gäller offerrollen och att SD profiterar på den håller jag helhjärtat med. Vad jag inte förstår är varför du som kritisk till partiet förstärker den?
Du kan se det som ett syftningsfel, jag menar så klart att signalen med att inte bjuda representanter från partiet är att deras sympatisörer heller inte är välkomna.

Jag skiter i SD egentligen och att jag skulle råka förstärka deras offerroll bryr jag mig inte så mycket om.
Citera
2013-11-18, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
10% av väljarkåren kan tänka sig rösta på SD om det vore val i dag. Det är ca 600000 människor som pk-tokarna pissar på.

Och 90% tycker tvärtom Som vanligt så får ni för er att ni helt plötsligt får mer väljare vilket går emot all statistik. Ni har ju sjunkit och sjunkit den senaste tiden men detta väljer ni att ignorera men när det sker en höjning så kan ni inte låta bli att berätta det.
Senast redigerad av Raizen 2013-11-18 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in