2013-11-18, 14:48
Medlem
Om bara jag inte fick inbjudan att gå på mitt arbetes personalfest skulle det självklart räknas som vuxenmobbing och facket skulle dras in m.m. Så vad kallar de det här då?
Citera
2013-11-18, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Jag tror man inte bryr sig särskilt mycket om hur stort pajaspartiet SD blir.

Man kan ju undra varför ni grinar? Många SD:are och annat drägg tycker ju att det är helt okej med diskriminering så varför finns en upprödhet här?

Sen få ni ju förstå att man inte vill skämma ut sig i världen. Jimmy kan ju dyka upp någon av sina clown..sry sverigedräkter vilket skulle vara opassande.

Så man skämmer inte ut sig om man bjuder in företrädare från diktaturer som massavrättar civila? Nordkorea, Saudiarabien m.m. kanske delar samma värdegrund som Nobelstiftelsen.
Citera
2013-11-18, 14:53
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Om bara jag inte fick inbjudan att gå på mitt arbetes personalfest skulle det självklart räknas som vuxenmobbing och facket skulle dras in m.m. Så vad kallar de det här då?

I det lilla perspektivet är det absolut som du skriver. Men i det större ännu mer allvarligt eftersom riksdagspartierna och partiledarna inte bjuds in efter åsikt. Alfred Nobel hade säkert haft åsikter om skatter, sjukförsäkring, kriminalitet med mera också. Det är inte på grundval av detta man bjuds in. Man bjuds in symboliskt för att man är ett parti i riksdagen, svenska folkets förlängda arm och svenska folkets val vid riksdagsvalet 2010. Det respekterar man inte, alltså respekterar man inte demokratin.

Den som påstår att man bjuds in efter åsikt vet inte vad den pratar om.
Det är bara en bortförklaring för att dom personligen hatar Sverigedemokraterna och hatar Jimmie Åkesson. Dom vet också att journalister och andra politiker inte kommer attackera dom för detta som dom givetvis borde, därför agerar dom så här. Hade dom inte vetat det hade dom givetvis bjudit in alla partier och dess partiordförande som den symbol av Sveriges riksdag som dom är och vad det handlar om när man bjuder in alla övriga partier. Det handlar inte om vad dessa partier har för olika åsikter, det är som sagt en bortförklaring. Att man därtill talar i en död persons namn och utnyttjar det till fullo och vantolkar och tar saker ur sitt sammanhang i den personens testamente är ju skamligt i sig självt därtill!
Senast redigerad av 8711 2013-11-18 kl. 14:55.
Citera
2013-11-18, 14:53
Medlem
Olegskis avatar
Citat:

Man kan ju undra varför ni grinar? Många SD:are och annat drägg tycker ju att det är helt okej med diskriminering så varför finns en upprödhet här?

Sen få ni ju förstå att man inte vill skämma ut sig i världen. Jimmy kan ju dyka upp någon av sina clown..sry sverigedräkter vilket skulle vara opassande.

Ser att Aftonbladet har ett konto här.

Varför vi vill att SD ska komma är för att vi lever i en demokrati.
Citera
2013-11-18, 14:55
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG

Det är ingen personalfest utan en fest som anordnas av Nobelstiftelsen. Självklart är de dessa som avgör vem som blir inbjudna och ingen annan.
Sedan är det givetvis fritt fram för var och en att tycka att man blivit förbisedd men att gråta över det hjälper föga.
Ps. Jag är inte bjuden heller.Ds
Citera
2013-11-18, 14:56
Medlem
Melange5738s avatar
Men OJ vad konstigt att man inte vill ha en etnoisolationist på en fest där man bjuder in folk från olika kuturer. Det är ungefär som att bjuda in en hippie på ett vapenindustrikonvent.
Citera
2013-11-18, 14:57
Medlem
Predatorzs avatar
Citat:

Varför skulle det vara opassande med folkdräkt? Högtidsdräkter är det som gäller på denna tillställning, och då är folkdräkt inte alls ett dumt val. Det kanske bara är du som känner dig rotlös i och med att du inte verkar förstå att svenska folkdräkter är traditionellt att bära och är en fin symbolik för Sverige.
Senast redigerad av Predatorz 2013-11-18 kl. 15:02.
Citera
2013-11-18, 14:57
Medlem
fogel72s avatar
Citat:

Du vet att folkdräkt är en högtidsdräkt? Likställd med frack? http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6gtidsdr%C3%A4kt
Citera
2013-11-18, 14:58
Medlem
Citat:

Det här bevisar bara hur otroligt okunnig du är.
påbjuden klädsel på Nobelfesten är: CIVIL HÖGTIDSDRÄKT.
Till detta räknas FRACK och FOLKDRÄKT. Så precis tvärt emot vad du tror så är det utomordentligt rätt att komma i folkdräkt. Det är däremot INTE korrekt att komma i uniform då ordet civil utesluter detta. Om det däremot bara stått högtidsdräkt hade även det gått utmärkt.
Det är ju en evig tur att inte en pöbel som du är bjuden då du inte ens kan tolka inbjudningskortet korrekt.
/
Citera
Bannlyst
Jimmie Åkesson portas från Nobelfesten - för fjärde året i följd!

Citat:
Jimmie Åkesson, Sverigedemokraternas partiledare, har inte bjudits sedan partiet tog plats i riksdagen 2010.

Och inte heller i år är han välkommen, enligt Annika Pontikis, informationsansvarig på Nobelstiftelsen.

– Vi kan bara säga att det har att göra med att det var ett beslut som styrelsen fattade 2010 och det beslutet har inte omprövats. Det finns ingen ny förklaring. Mot bakgrund av att stiftelsen är privat så beslutar vi själva vilka vi vill bjuda in, säger Annika Pontikis till SvD.

Källa: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/partiledarintervju-med-jimmie-akesson_8734012.svd?sidan=5

Detta är riktigt löjligt att utestänga en folkvald politiker, hur länge ska detta pågå egentligen?
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:

Gör vi? Du vet ju inte vad du pratar om, men det gör ju aldrig ni sjuklöver-boskap! Sverigedemokraterna är ju snarare det ENDA partiet som är emot alla former av diskriminering och det ENDA partiet som kräver lika regler och lika lagar för ALLA. Det är övriga sju partier som förespråkar olika regler baserat på etnicitet, om man kan utsättas för brott eller inte baserat på den. Om man ska få subventionerade arbeten baserat på etnicitet, genom instegsjobb. Om man ska få förtur, för att man har en fitta mellan benen.
Citera
2013-11-18, 14:59
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är ingen personalfest utan en fest som anordnas av Nobelstiftelsen. Självklart är de dessa som avgör vem som blir inbjudna och ingen annan.
Sedan är det givetvis fritt fram för var och en att tycka att man blivit förbisedd men att gråta över det hjälper föga.
Ps. Jag är inte bjuden heller.Ds

Men i det större ännu mer allvarligt eftersom riksdagspartierna och partiledarna inte bjuds in efter åsikt. Alfred Nobel hade säkert haft åsikter om skatter, sjukförsäkring, kriminalitet med mera också. Det är inte på grundval av detta man bjuds in. Man bjuds in symboliskt för att man är ett parti i riksdagen, svenska folkets förlängda arm och svenska folkets val vid riksdagsvalet 2010. Det respekterar man inte, alltså respekterar man inte demokratin.

Du är inte partiledare och symbolisk person för riksdagen, svenska folkets demokratiska val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in