2013-11-18, 13:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Jo det blir nog så lagom fint så länge man är produktiv på maktens villkor. Allt reglerat efter vad du kan tillföra eliten i deras intresse, ditt liv o dina tankar ägs i minsta detalj o inget skeende är spontant.

Förresten så satte jag denna där jäfri på ignore efter Shamas inlägg 125 o mitt inträde i tråden, då jag instämmer i idiotförklaringen, o slipper därför läsa hans bjäbbande.
Hur kommer de bära sig åt för att 'äga mina tankar'?
Vad är det eliten vill bli tillförda? (De har ju redan allt, 98%, enligt de vanligaste teorierna)
Vilka utgör eliten?
Citera
2013-11-18, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Kan tycka som du om att mänskligheten förtjänar detta, men det är väl så att Nwo:s arkitekter har varit väldigt målmedvetna och kunniga i sin strävan att fördumma och passivisera.

Detta sker t.ex. genom tvprogrammering, där vår "verklighet" tillhandahålls, våra värderingar med betoning på sex, sprit, droger, våld, sensation och destruktiv konkurrens grundmuras.

Eliten har alltid kontrollerat massorna med olika knep. Beprövade sätt att tysta kritiker är att hälla sprit i halsarna, eller få dem att börja knarka, eller tillhandahålla sex eller social ställning.

Även Flashback domineras av den andra sidan. Detta obskyra forum är en del av tricket. Oppositionen hålls under kontroll, marginaliserad till konspiration.

Din opposition är troligen blott en led i konspirationen: nwo's medel för att inte beröva massorna allt hopp så att de inte begår kollektiv harakiri. Massorna är ju trots allt användbara för att kunna exploateras så de bör tillåtas ha lite hopp kvar, en dröm om befrielse i en messiniansk framtida värld. Hoppet är bra, det tjänar nwo's övergripande syfte. Du tjänar nwo's syfte. Alla tjänar vi nwo.

Hoppet är nog ute. Det går inte att skilja vän från fiende. Troligen är det bäst att ge upp, stoiskt acceptera sitt nederlag. Den effektivaste oppositionen är dess negation, uppgivandet. Allt annat bekräftar det vi bekämpar.
Citera
2013-11-18, 15:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parmenides123
Även Flashback domineras av den andra sidan. Detta obskyra forum är en del av tricket. Oppositionen hålls under kontroll, marginaliserad till konspiration.

Din opposition är troligen blott en led i konspirationen: nwo's medel för att inte beröva massorna allt hopp så att de inte begår kollektiv harakiri.
Ja det vore ju förfärligt om de tog livet av sig! Nej vänta det vore ju perfekt för eliten vill ju ha bort 93% av alla människor!? Nej vänta förresten de vill ha arbetskraft för att säkra deras ekonomiska suveränitet! Nej vänta de är rädda för oppositionen som kan göra uppror! Nej det är inga problem de är ju styrda av film och musik från hollywood - bäääää! Nej vi måste fortsätta vårt framgångsrika segertåg med att reducera mänskligheten till 500 miljoner... eller hur det nu var
Citera
2013-11-18, 15:29
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Ja, men det sker ju såklart omedvetet. Men jag menar ju inte att man är totalt blind för vad den andre säger, jag menar bara att egot ligger och påverkar uppfattningen på det som skrivs.

Det är så det fungerar, Jeff. Det är därför folk ofta inte kan se varandras sätt att tänka och istället står och skriker på varandra att de är korkade. Det är därför inte vänstern förstår högern och tvärtom, och det är därför vi inte förstår varandra.
För du trodde väl inte att det var så enkelt att det alltid är du som har rätt, och alla andra jämt har fel?
Nej det tror jag inte men du spinner iväg och visar att du är mer och mer hjärndöd.
Detta har inget med själva tråden att göra och skillnaden mellan oss är att du inte förstår text så sluta nu har jag sagt och kom med någonting konkret som rör tråden.
Kan du inte bevisa någonting eller diskutera ev bevis som finns för att antingen stärka eller inte stärka din tro på detta så sluta!
Citera
2013-11-18, 15:37
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:

Din opposition är troligen blott en led i konspirationen: nwo's medel för att inte beröva massorna allt hopp så att de inte begår kollektiv harakiri. Massorna är ju trots allt användbara för att kunna exploateras så de bör tillåtas ha lite hopp kvar, en dröm om befrielse i en messiniansk framtida värld. Hoppet är bra, det tjänar nwo's övergripande syfte. Du tjänar nwo's syfte. Alla tjänar vi nwo.

Hoppet är nog ute. Det går inte att skilja vän från fiende. Troligen är det bäst att ge upp, stoiskt acceptera sitt nederlag. Den effektivaste oppositionen är dess negation, uppgivandet. Allt annat bekräftar det vi bekämpar.

Obskyr? För att det verkligen är yttrandefrihet här eller för att du bara hänger i mondo gore och bizarre hela dagarna?

Vilken drog har du knarkat? Vad har fått dig att ens tro det där? Finns det någonting som stärker din teori eller har du som alla andra konspirationsteoretiker bara använt sunt förnuft?

Det är nog troligen bäst att ge upp du är nog trotts allt smartare än sådär.
Citera
2013-11-18, 15:40
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordshin
Låt oss då säga att New World Order är på riktigt, vad är så hemskt med att hela världen hamnar under ett styre?

Det skulle ju innebära att hela mänskligheten skulle arbeta för gemensamma mål, inga mer krig, forskningen går framåt i rasande fart, fattigdomen kanske utplånas, fri energi och resor långt ut i rymden. Vi kanske till och med får kolonier i andra stjärnsystem och träffar på rymdvarelser och kan bli en del i den galaktiska federationen av ljus.

Det låter ju som en fin framtid

Håller faktiskt med! En världsregering är vad som behövs!
Citera
2013-11-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffry122
Obskyr? För att det verkligen är yttrandefrihet här eller för att du bara hänger i mondo gore och bizarre hela dagarna?

Vilken drog har du knarkat? Vad har fått dig att ens tro det där? Finns det någonting som stärker din teori eller har du som alla andra konspirationsteoretiker bara använt sunt förnuft?

Det är nog troligen bäst att ge upp du är nog trotts allt smartare än sådär.

Jag går på coop-gräddglass för närvarande i kombination med mamma scans köttbullar och xtras-snabbkaffe; i lite skiftande ordning. Detta är en blandning som ger intressanta tankegångar.

Givetvis tror jag inte på det jag säger eftersom det skulle innebära en bekräftelse av tingens ordning. Jag har upphöjt negationen till min gud. Även om jag skulle vilja blir det dock inte möjligt att negera negationen utan att falla in i en hopplös logisk motsättning och sådana kan jag inte leva med.

Jag är nämligen autistisk och klarar inte av saker som strider mot logikens lagar. Nwo strider dock inte mot vare sig logik eller förnuft. Dock verkar dess företrädare veckla in sig i logiska problem.

Det är dessa problem som negationen elegant upplöser. NWO-upplysarna borde rikta den logiska reflektionen gentemot sig själva och dra den korrekta slutsatsen.
Citera
2013-11-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det vore ju förfärligt om de tog livet av sig! Nej vänta det vore ju perfekt för eliten vill ju ha bort 93% av alla människor!? Nej vänta förresten de vill ha arbetskraft för att säkra deras ekonomiska suveränitet! Nej vänta de är rädda för oppositionen som kan göra uppror! Nej det är inga problem de är ju styrda av film och musik från hollywood - bäääää! Nej vi måste fortsätta vårt framgångsrika segertåg med att reducera mänskligheten till 500 miljoner... eller hur det nu var

Jag tror jag fick in en negation för mycket i satsen som du responderade på...just saying..

Den här diskussionen påminner annars på många sätt om den politiska vänsterns filosofiska grubblerier. Exempelvis var (åtminstone tidigare) frågan om ett "falskt medvetande" något som upptog en del intellektuellas aktiviteter.

Om man sade något som ansågs mycket borgerligt var det effektiva vapnet att ta fram tesen om det falska medvetandet; detta hindrar det sanna skådandet, en dimridå av ideologi som hindrar oss att se sanningen. Så om du inte nått sanningen är du indoktrinerad av falskt medvetande.

Jag föreslår att vi negerar dessa tankegångar. Det är nämligen väldigt svårt att logiskt grundlägga dem.
Citera
2013-11-18, 21:47
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Jag är nämligen autistisk och klarar inte av saker som strider mot logikens lagar. Nwo strider dock inte mot vare sig logik eller förnuft. Dock verkar dess företrädare veckla in sig i logiska problem.

Jo NWO-tramset strider mot alla typer av "logikens lagar" och ännu mer mot förnuft.
Företrädare vecklar in sig i bevis som inte ens kan kalls bevis för varje bevis som läggs fram kritiseras och avfärdas direkt som sedan blir till youtubeklipp som mottagliga människor utan förnuft tror på.
Alla företrädare som diskuterar här tappar hela tiden ämnet och slingrar sig för att svara på just huvudfrågan varför "maktens elit" är i behov av pengar när dom redan äger allt och besitter all makt i alla regeringar.

En teori svagare en bibeln som genast genomskådas av intelligens är vad det är och åter igen så ska det fram bra mycket mer av vikt för att förnuftiga människor ska engagera sig i "sanningsrörelsen"
Citera
2013-11-18, 23:11
Medlem
Citat:
Jo NWO-tramset strider mot alla typer av "logikens lagar" och ännu mer mot förnuft.
Företrädare vecklar in sig i bevis som inte ens kan kalls bevis för varje bevis som läggs fram kritiseras och avfärdas direkt som sedan blir till youtubeklipp som mottagliga människor utan förnuft tror på.
Alla företrädare som diskuterar här tappar hela tiden ämnet och slingrar sig för att svara på just huvudfrågan varför "maktens elit" är i behov av pengar när dom redan äger allt och besitter all makt i alla regeringar.
Varför sluta? Brukar människor som hovar in pengar helt plötsligt bara sluta?
Ta knarklangaren Pablo Escobar som exempel, han hade otroligt mycket med rikedomar, men han fortsatte enda tills han blev gripen/mördad.
Varför inte sluta och börja leva efter lagen så han får lugn och ro, bygga ett liv med sin familj istället för att vara ständigt jagad av andra knarklangare och polis? Det är på grund av besattheten för mer pengar och hans besatthet av att fortsätta bygga på sitt knarkimperium.
Som jag sa till dig förut, jakten på pengar slutar inte bara för man har mycket deg, människor som har pengar i sinnet kör på in i det sista. Ta Bill Gates, Steve Jobs, ja ta alla snuskigt rika människor på jorden och ställ dig frågan varför de fortsätter.

Du avfärdar ju precis allt man säger som trams, inte så konstigt det aldrig finns något som talar för något då, när du inte ens kan ta till de simplaste argumenten.

Sitt du och säg att det inte finns bevis, men du kan ju ändå försöka ta till dig enkel logik. Sen alla som snackar om 98% (inte jag, för jag har inga siffror på tillgångarna), det är mycket av de pengarna som är investerade, inte så att de sitter med 98% av alla världens tillgångar på bankkontot.
Sen så är de 98% utspridda på flera 1000 olika personer (eller kanske 10000-tals personer, foliehattarna kanske har räknat fel?)
Ditt obetalda hus räknas också in i tillgångarna.

Släpp åtminstone den grejen, du behöver ändå inte den i din argumentation, du har andra bättre poänger.
Citat:
Håller faktiskt med! En världsregering är vad som behövs!
Vad bra att du tycker det, Jeff. Det är vad Obama vill, och det är vad EU också verkar vilja.
Det kan vara nödvändigt när Kina är på framfart, det är ju delvis därför som vi skapade alliansen från första början, för att skapa en sammanhållning och skydda oss från yttre hot.
En större sammanhållning kan vara en bra grej också, det är därför som många politiker/banker vill ha det så.
Senast redigerad av Shamas 2013-11-18 kl. 23:55.
Citera
2013-11-19, 00:13
Medlem
Och vet du vad, JEFF?
Vi är alla bankens tillgångar, vi jobbar åt banken. En invasion av Kineserna är ett hot mot deras (och våra) tillgångar, så därför kan en världsregering vara nödvändig för att skydda deras/våra tillgångar. Det är en av anledningarna varför de inte sätter sig på "hold", det är för att skydda det de redan har, som jag många gånger påpekat.
Och vet du?
Det råder kaos inne i våra länder. Vi har fyllt upp med mycket invandrare i Europa och USA under många år, det har skapat en allvarlig segregation i länderna. Det är mycket dåligt för det försvagar våra länder från kärnan.
Vi har mycket sånt i våra länder, det hade vi redan innan invandringen. För att upprätthålla landets stryka i framtiden så kommer det bli nödvändigt med en ökad polisnärvaro och övervakning av befolkningen.

Förbannat jävla logiskt och mycket lätt att ta till sig. Låter det inte logiskt för dig, Jeff?
Senast redigerad av Shamas 2013-11-19 kl. 00:50.
Citera
2013-11-19, 03:32
Medlem
Citat:
Jo NWO-tramset strider mot alla typer av "logikens lagar".
Som jag försökte förklara förut, det går inte att bevisa det här, det är något man måste se själv. Det handlar om att lagra upp med information från olika ställen, för att den skapa sig en helhetsbild av informationen i sinnet.
För en personen som inte är öppen för iden och fastlåst i sitt egotänk, så kommer allt bli ologiskt trams, och såna människor kan vara väldigt svåra att öppna upp.
Det är ologiskt för dig för du saknar byggstenarna för se, så kalla aldrig folk för dumhuvuden när du inte har en aning om vad det är för byggstenar som har skapat deras bild av verkligheten.

Samma regel gäller när det kommer till paranormala fenomen, ockultism och ufologi. Du har ingen aning om vad människorna där inne sitter på för information som har skapat deras bild av "sanningen".
Era korståg är så himla onödiga, och egotänk hämnar er från att se sanningar i saker.

Jag hoppas mitt inlägg tidigare fick er mer öppna till iden om varför man vill ha en mer central makt, och varför det i framtiden kommer vara nödvändigt med ett tuffare klimat inom rikets gränser.
Det finns många utländska hot, och när det blir krig så skördar man guld och rikedomar, det är ingen som kommer få behålla något sånt om någon får till en lyckad invasion.
Senast redigerad av Shamas 2013-11-19 kl. 03:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in