Citat:
Bra tänkt. Jag kan tyvärr inte ett skit om bilar och trafik. Jag ska posta alla bilfakta och släpvagnsfakta snart, ska göra en sammanställning, så kan väl du och ngn annan kika, bedöma årsmodeller, egendomens skick. Jag har de tre objektens data, de finns i advokatfirmans lista.
Det är hur som helst mkt anmärkningsvärt att Vincent lyckas pricka in både sommaren och månaden för polisens adresspaning, alltså oktober. När polisen kollar bilparken i oktober finns tydligen bara avställda bilar iaf, och dessa finns noterade i ett spaningsuppslag. 3 st fordon antecknades i oktober.
Utdrag ur polisens spaningsuppslag:
841018 em besöker vi även adressen Eugeniavägen 25 - Billiga Anderssons adress - ävensom V***:s adress vad avser fordon som är registrerade på honom. (BKR 732, n/66 Opel Kadett, körförbud avst, CEA 685, m/54, Volvo P 1900, körförbud, avst, EDM 437, m/64, Opel Rekord, körförbud, avst.)
[slut på utdrag]
Polisen verkade iaf bara hitta gamla skrothögar. Men ett par år senare dyker massor av bilar upp, som ska använts huller om buller. Vincent var tydligen gammal bilhandlare också, vilket kompletterar bilden av honom, självklart. En sådan här snurrpelle, klart han ska vara bilhandlare också. Jag tror bilhandlandet skedde på 70-talet.
Jag kan minnas fel, men jag tror att släpvagnen återlämnades 19/10 1984. Jag jag måste kolla en extra gång. Återkommer.