Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Situationen idag ser ut som så att genusfeminismen är en statssponsrad ideologi som trummas ut i såväl skolor som i traditionell media. För min del får människor tro på vad de vill och ägna sig åt alkemi, kryptozoologi etc så länge de inte gör det för mina skattepengar, men det är just vad genusfeminismen gör. Att lipa över "oseriös kritik" anstår inte någon forskare och bara det faktum att en manlig nick inte kan dölja kvinnligt kön borde få fler genusfeminister att fundera igenom sin socialkonstruktivistiska hypotes.
jepp åsikten att det existerar könsroller, genus och att dessa behandlas olika och orättvist beroende på väl inbyggda strukturer i samhället är en väl accepterad teori ja och en rätt välunderbyggd sådan också.
Att sen staten väljer att vika pengar till att jobba med detta för ögonen för att uppnå lika möjligheter för människor, tycker jag är helt skäligt.
Får du barn i framtiden kan du glädja dig åt att dessa kommer ges samma möjligheter i livet oberoende av i vilken form de kommer ut.
Och vad vet du vilka nick jag har gått under här....
Att jag avslöjar detta betyder ju inte att jag inte har gått under andra också.