Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
När TR uttalade sig om självmord kände den till blodfläcken och skotthålet i väggen.
De poängterade att utredningen hade luckor, och att det var åklagaren som hade bevisbördan.
Jag tycker de skulle ha valt en kvinnlig åklagare nu i rond 3, de är bättre på att "knyta ihop säcken".
Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Eftersom min grundfråga lyder: Är det klarlagt vilket vapen som använts, vill jag gärna ha svar på det. Inte "ja eftersom just det saknas". Jag vill veta om kulhålet överrensstämmer med vapnet. Om det framkommit på något sätt, inte i tråden utan i media eller i utredningen.
Nej, det är inte klarlagt vilket vapen, men kalibern stämde med det försvunna vapnet.
Det finns inget krav att man ska ha ALLA pusselbitar för att få en fällande dom. Annars skulle ingen kunna fällas för brott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eerieye
Detta kan nog kanske bli ett parallellfall till Alm. Det enda man vet om dödsorsaken är ju att det var ett pistolskott, men orsaken till pistolskottet vet man inget om. FS hade inget känt motiv till att utföra det förutom en del bluddrande om "kränkt man" etc. FS passar dock inte in i den bilden (de brukar skjuta sig själva efteråt eller annars bryta ihop helt, de som gör så).
Marina var förtjust i vapen och hon kan ha haft puffran i sängen utan att veta att det var en kula i loppet. Någon kan ha kommit hem sent och hon tar fram den och... Sedan var hon inte helt stabil heller, men hon föreföll ha varit gladare den sista tiden. Detta är typiska varningssignaler för suicid.
Vad som än hände så bör det ha hänt natt nummer två, alltså mot den 29e.
Det där är bara fantasier.
Varför skulle det hänt 29:e?