2013-11-17, 14:04
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
"Hittat henne utan påvisade skador"? Vad menar du? Självmord brukar vara förenade med skador.

Det behöver det inte vara, om du tar tabletter etc.
I Lindafallet kom Mats undan just för att man inte kunde kontstatera vad hon dog av.
Här har man hittat skador som ser ut som skottskador samt skotthål i väggen, hade hon inte varit inpackad hade man kunnat diskutera andra alternativ.
Att "någon annan" skulle råkat hitta Marina där och forslat bort henne är lika osannolikt.
Citera
2013-11-17, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Är detta klarlagt?

Svaret på denna fråga kommer att manifestera sig snart. Du måste ha lite tålamod kryddan.
Citera
2013-11-17, 14:12
Medlem
Citat:
Jag avser vilket vapen som använts. Jag har inte läst att man vet vilket vapen som Marina skjutits med? Är DET klarlagt?

Inte bara FS visste var det fanns vapen. Det framgår i FUP.

Absolut. Men han var enda insidern, utom den mördade...

Men en viss olicensierad armépistol är "försvunnen".

Till slut blir det för mycket "sammanträffanden" för en insider...

Vi kommer snart att veta hur det blir med det!

HD verkar dock vara "utled" på ljugandet...
Citera
2013-11-17, 14:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
I Lindafallet kom Mats undan just för att man inte kunde kontstatera vad hon dog av.
Här har man hittat skador som ser ut som skottskador samt skotthål i väggen, hade hon inte varit inpackad hade man kunnat diskutera andra alternativ.
Att "någon annan" skulle råkat hitta Marina där och forslat bort henne är lika osannolikt.
När TR uttalade sig om självmord kände den till blodfläcken och skotthålet i väggen.
Citera
2013-11-17, 14:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Absolut. Men han var enda insidern, utom den mördade...

Men en viss olicensierad armépistol är "försvunnen".

Till slut blir det för mycket "sammanträffanden" för en insider...

Vi kommer snart att veta hur det blir med det!

HD verkar dock vara "utled" på ljugandet...

Eftersom min grundfråga lyder: Är det klarlagt vilket vapen som använts, vill jag gärna ha svar på det. Inte "ja eftersom just det saknas". Jag vill veta om kulhålet överrensstämmer med vapnet. Om det framkommit på något sätt, inte i tråden utan i media eller i utredningen.
Citera
2013-11-17, 14:21
Medlem
olovpalmes avatar
Skulle tro att samtliga domare i tingsrätt och hovrätt har ändrat sig sen fyndet av Marinas kropp.

Om så inte är fallet kan domare som inte ändrat sig angående att det kan vara frivilligt försvinnande eller självmord börja argumentera för sin sak här.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Svaret på denna fråga kommer att manifestera sig snart. Du måste ha lite tålamod kryddan.

tålamod är inte min starka sida dessvärre. Det är alltså inte klarlagt, ska jag tolka det så? Utan mer en slutsats pga att då ett vapen saknas så utgår man från att det är det som använts?

Jag är dålig på det här med ammunition och vapen...
Citera
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel

Detta kan nog kanske bli ett parallellfall till Alm. Det enda man vet om dödsorsaken är ju att det var ett pistolskott, men orsaken till pistolskottet vet man inget om. FS hade inget känt motiv till att utföra det förutom en del bluddrande om "kränkt man" etc. FS passar dock inte in i den bilden (de brukar skjuta sig själva efteråt eller annars bryta ihop helt, de som gör så).

Marina var förtjust i vapen och hon kan ha haft puffran i sängen utan att veta att det var en kula i loppet. Någon kan ha kommit hem sent och hon tar fram den och... Sedan var hon inte helt stabil heller, men hon föreföll ha varit gladare den sista tiden. Detta är typiska varningssignaler för suicid.

Vad som än hände så bör det ha hänt natt nummer två, alltså mot den 29e.
Citera
2013-11-17, 14:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Skulle tro att samtliga domare i tingsrätt och hovrätt har ändrat sig sen fyndet av Marinas kropp.

Om så inte är fallet kan domare som inte ändrat sig angående att det kan vara frivilligt försvinnande eller självmord börja argumentera för sin sak här.

Jag skulle tro att dom skäms i dagsläget med det som HD skriver i sitt beslut.
Det är mer så att man från högsta ort meddelat hur man ska se på fallet i dag och givetvis i kommande HR. Det är liksom inte med på världskartan med självmord tex. Det är inte heller med för olyckshändelse, och det man då påpekar är att man ska beakta FS tidigare påståenden under dom här åren.

Med andra ord lär det vara för sent för att tex få det till en olycka.
Det är inte griftefrid det handlar om heller. Det handlar om mord och något annat kommer inte att avhandlas. Det är mer önskedrömmar och inte ens hypoteser just nu är något som kommer tas upp.
Skrämmande att man inte ens hänger med i vad det är för fall som ska upp.

TR och HR är numera överkörda så vad dom sagt DÅ har inget som helst underlag till dagens rättsläge.
Citera
2013-11-17, 14:29
Medlem
Citat:
Eftersom min grundfråga lyder: Är det klarlagt vilket vapen som använts, vill jag gärna ha svar på det. Inte "ja eftersom just det saknas". Jag vill veta om kulhålet överrensstämmer med vapnet. Om det framkommit på något sätt, inte i tråden utan i media eller i utredningen.

Eftersom vapnet saknas och alltså inte kan underkastas ballistiktest så kan man inte få fram en kula, om man inte hitta(r)t en i skogen från deras "provskjutningar", att jämföra med hål i kraniet som dessutom är rätt så svårt degraderat då det legat ute länge.

I vilket fall. Om man hittade vapnet så skulle det vara till hjälp. Men det kastade "hen" väl i någon sjö eller så.
Citera
2013-11-17, 14:35
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Eftersom vapnet saknas och alltså inte kan underkastas ballistiktest så kan man inte få fram en kula, om man inte hitta(r)t en i skogen från deras "provskjutningar", att jämföra med hål i kraniet som dessutom är rätt så svårt degraderat då det legat ute länge.

I vilket fall. Om man hittade vapnet så skulle det vara till hjälp. Men det kastade "hen" väl i någon sjö eller så.

Är det ett väldigt unikt ovanligt vapen eller kan man hitta ett likadant att provskjuta med? Jag tänker även på väggen där ett kulhål finns. Så där borde man väl kunna jämföra? Eller är min okunskap i vapen allt för litet kanske...?
Citera
2013-11-17, 14:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Du vet väl att dessa grunder i tidigare rättegångar blivit sågade vid fotknölarna nu va?
Ordförande Friman och houndog är ju på samma nivå i intelligentskalan och hur Hansson ska tackla Lenn@rt's utmärkta syn och vad han sett ska bli utomordentligt kul att följa.

Hansson har tacklat bort sig själv genom sina tidigare uttalande som försvarare.
Hounddogs guldläge har förvandlats till mardrömsläge, och oddsen ser inte bra ut.

Och de kommande hovrättsråden lär inte ha TR bedömning med sig utan nytt ljus och nytt bevisläge.
Easy come easy go.

HD häktar Fredrik för mord, och man tror på självmord på Flashback. Det va ju intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in