2013-11-16, 23:01
Medlem
U GO KARDNIALVOKAL!
Citera
2013-11-16, 23:47
Medlem
Proximals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artreyara
Men åh vad BRA att B visar upp diagnoser på papper, känns ju mycket trovärdigare nu...NOT!!!

Håller med. Ger inte mycket för det läkarintyget. Inte trovärdigt på något vis, om man läser lite närmre på vad som borde ha beskrivits under de olika rubrikerna. Och så blir det bara pinsamt med Bernys ångestfyllda tvekan om hon verkligen ska lägga ut dessa papper, när hon har ägnat år åt att högljutt strössla diverse diagnoser omkring sig. Och vad hände med DID-diagnosen?
Citera
2013-11-17, 00:14
Medlem
Alltså..har ni sett Emmas bild där hon stoppat tre kartor tabletter i munnen?

http://instagram.com/emmascandal

Vad f*n håller hon PÅ med? Som om hon tycker det är häftigt att visa upp misären.
Citera
2013-11-17, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Proximal

Håller med. Ger inte mycket för det läkarintyget. Inte trovärdigt på något vis, om man läser lite närmre på vad som borde ha beskrivits under de olika rubrikerna. Och så blir det bara pinsamt med Bernys ångestfyllda tvekan om hon verkligen ska lägga ut dessa papper, när hon har ägnat år åt att högljutt strössla diverse diagnoser omkring sig. Och vad hände med DID-diagnosen?

Och ofta en läkare skriver "svår" framför diagnosen. De brukar ju beskriva hur sjukdomen/arna yttrar sig och "svårighetsgraden" på dem i en annan del. Och läkare skriver den internationella diagnoskoden framför. Jag har läst en del utlåtande i mina dagar och har aldrig sett diagnoser skrivna på det sättet.
Citera
2013-11-17, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Och ofta en läkare skriver "svår" framför diagnosen. De brukar ju beskriva hur sjukdomen/arna yttrar sig och "svårighetsgraden" på dem i en annan del. Och läkare skriver den internationella diagnoskoden framför. Jag har läst en del utlåtande i mina dagar och har aldrig sett diagnoser skrivna på det sättet.

Nej, de skriver inte alltid ut diagnoskoden framför då det finns en ruta till höger (samma rad typ) där man ska skriva diagnoskoderna.
Citera
2013-11-17, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Nej, de skriver inte alltid ut diagnoskoden framför då det finns en ruta till höger (samma rad typ) där man ska skriva diagnoskoderna.

Jaha. Dock har det inte sett ut så för mig eller för andra vars utlåtande jag har läst. De kan ju ha ändrat hur formulären ser ut.
Citera
2013-11-17, 01:29
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
För att ta reda på sanningen en gång för alla tänker jag ta på mig att leta FUPar, domar och stämningar på måndag. Ska maila till de tänkbara tingsrätterna och polismyndigheterna som i så fall skulle ha hand om dessa världsomvälvande och extremt sekretessbelagda dokument

Återkommer.

Min girlcrush <3

Citat:
Jaha. Dock har det inte sett ut så för mig eller för andra vars utlåtande jag har läst. De kan ju ha ändrat hur formulären ser ut.

Hon har med största sannolikhet inte fejkat papprena. Diagnoserna däremot...
Citera
2013-11-17, 01:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Hon har med största sannolikhet inte fejkat papprena. Diagnoserna däremot...

Jag tror inte heller hon har fejkat papperna, tycker dock att det hela ser lite märkligt ut. Lite ostrukturerat för att komma från en läkare.

Hon kan visa och tjata om sina diagnoser tills hon blir blå i ansiktet, mig kommer hon aldrig att övertyga. Hennes AS, DID, schizofreni och ADHD är ju feta skämt.
Citera
2013-11-17, 09:55
Medlem
Citat:
Jag tror inte heller hon har fejkat papperna, tycker dock att det hela ser lite märkligt ut. Lite ostrukturerat för att komma från en läkare.

Hon kan visa och tjata om sina diagnoser tills hon blir blå i ansiktet, mig kommer hon aldrig att övertyga. Hennes AS, DID, schizofreni och ADHD är ju feta skämt.

Det är lika löjligt som när hon "citerade" ur vad hon påstod var sin journal.... Man kan ju fråga sig varför hon nöjde sig med att skriva av istället för att bara fotografera det rakt av? Kanske för att "journalen" var påhittad av henne själv....
Dessa papper har hon ju bildbevis på, men vad bevisar det här egentligen. Som du och alla här säger så betyder ju att det hon har på "papper" inte behöver betyda att hon har nåt.

Sen skriver hon i ett svar i en kommentar på bloggen::

"hel drogfrihet betyder utan bens och andra piller. jag var utan det under tiden diagnoserna utreddes och ställdes. jag hade ju inga mediciner alls under hemlösheten så jag var helt utan alla läkemedel när jag började utredas. min schizofrenidiagnos har ställt när jag var cirka arton första gången och också i samband med mina senare diagnoser. alltså sedan jag utretts ordentligt som vuxen har några olika läkare ställt den diagnosen. tre olika dom senaste åren.
Berny Pålsson
2013-11-16 | 17:46:19"

Helt utan mediciner och läkemedel när hon var hemlös och började utredas..... Glömde hon nämna heroinet hon sköt när hon var hemlös??? Eller räknas det som "hel drogfrihet" för Berny bara det inte är medicin?
Citera
2013-11-17, 13:23
Medlem
doris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Alltså..har ni sett Emmas bild där hon stoppat tre kartor tabletter i munnen?

http://instagram.com/emmascandal

Vad f*n håller hon PÅ med? Som om hon tycker det är häftigt att visa upp misären.

hon la ut nån bild också där det är så uppenbart att hon skurit sig längs med överarmen wtf.. http://distilleryimage11.s3.amazonaws.com/13761058498a11e3bcb212887d20911a_8.jpg sen la hon upp samma bild igen men med ny färgredigering så det skulle synas mer förmodligen hahhahaha http://distilleryimage8.s3.amazonaws.com/c2f119404a0411e397151213a45ad6b9_8.jpg

men nu slutar vi skriva om detta tragiska -insert valfri svordom-***
Citera
2013-11-17, 13:23
Medlem
Gingyrs avatar
Nu ser jag iofs texten i sidan på ena pappret relativt luddigt i min telefon, men jag tycker mig inte kunna se när det är daterat, något som jag är nyfiken över.
Citera
2013-11-17, 15:12
Medlem
Gafflens avatar
Det står även på pappret " Paranoid schizofreni "
Det känns ju troligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem