Mina spelarbetyg, skala 1-10, där betygen är satta i relation till mina förväntningar:
Isaksson - 6.5
Kommentar: Spelade stabilt, kom ut bra och störde Moutinho så han missade sitt öppna mål, släppte inga returer. Lite oklarheter dom sista tio minuterna efter att Ronaldo sprungit ner honom. Blev sådär valpig som Isaksson kunde vara tidigare.
Lustig - 8
Kommentar: Bäst i det svenska landslaget under gårdagen. Stängde ner sin kant och bidrog i offensiven, mer kan man inte begära av en ytterback av den i teorin rätt mediokra klassen. Topp.
Nilsson - 6.5
Kommentar: Stark i närkampsspelet, bra på huvudet och relativt positionssäker. Dock hade han några galna "rensningar" som hade kunnat sluta var som helst, till och med i eget mål om det ville sig illa. Får ett extra halvt poäng eftersom han fungerade så bra i enheten Nilsson-Antonsson.
Antonsson - 7
Kommentar: Stabiliteten personifierad i matchen. Fysiskt överlägsen, bra med i kombinationsspelet och dök alltid upp som gubben i lådan med en glidtackling när det behövdes som mest.
Olsson - 5
Kommentar: Här har vi ett tydligt exempel där jag hade högre förväntningar, som av betyget att döa inte uppfylldes. Jag hade gärna velat se honom ånga på mer i offensiven med tanke på att João Pereira dels är väldigt offensiv men också har en befallenhet att dra på sig kort.
Larsson - 5
Kommentar: Hade en bra match mot Tyskland men nu var han tillbaka i det där meningslösa stadiet när han slår bort inlägg, springer och inte producerar något. Det ska sägas att han hjälpte till en del i defensiven men blev ändå piskad av Coentrao.
Källström - 6
Kommentar: Precis som jag befarade var Kim riktigt bra tills han tröttnade. Slet mycket, försökte hålla i bollen och sedermera hitta dels en diagonalpassning eller en genomskärare. Hade velat se mer av ett lugn när vi väl hade bollen.
Elm - 6
Kommentar: Bättre än jag trodde han skulle prestera, han var visserligen osynlig men den här gången schabblade han inte bort bollen så det blev mål. Stod upp i närkamperna och skapade en hel del irritation i det portugisiska lägret.
Kacaniklic - 5
Kommentar: Väldigt, väldigt, väldigt omständig i sitt spel. När han dragit sin försvarare så fick han många gånger för sig att vända om och gå på nytt. Velade dessutom i bra lägen (som han själv skapade) där bollen bara borde ha dunkats in i straffområdet. Bra försvar av Portugal? Kanske. Mer konkret att önska.
Elmander - 6
Kommentar: Springer mycket och när han väl bollen så försökte han att lugna ner spelet. Hade några bra dragningar och var även nära att chocka Portugal med sin långa tå i inledningen av matchen. Förstår inte kritik mot Elmander, killen stämplar alltid in och kör järnet.
Ibrahimovic - 4.5
Kommentar: Matchens stora besvikelse. Skapade väldigt lite på offensiv planhalva, bra släpp av bollen till Seb Larssons skottchans, men förutom det inte mycket. Dåligt samspel med Elmander och övriga offensiva pjäser. Får ett halvt bonuspoäng för att han nickade bort en hel del bollar defensivt.
Hamrén - 7
Kommentar: Resultatet är allt annat än bra men matchen i sin helhet var mer än godkänt genomförd. Kanske att man hade velat se lite mer av den där offensiva gladfotbollen som han vill göra sig känd för.
Var visserligen aningens berusad under matchen men försökte sätta betygen så klarsynt som möjligt nu när ruset lagt sig.