Citat:
Ursprungligen postat av
afvongreve
Ok, mycket text! Jag hittade i alla fall en bild på honom på Netlog, där han heter Majoren 17. Han var lite lik Mats Alm, blek och med fylliga läppar, men ögonen var mörkare än Alms. Lite solbränna på det och han skulle se riktigt bra ut. Vad nu det har med saken att göra? Vet ej.
Ja, du ser det. Killen ser inte oäven ut, och det gör att han mot alla odds haft en del tjejer, en udda kille med as + udda utseende brukar ha svårt att hitta tjejer. Utseendet tror jag ledde honom in i situationer han inte klarade av, med frustration som följd, och till sist mord. Han klarade inte av nära relationer, han behövde status quo tror jag, för att vara i balans. (Utseende har däremot inget med benägenhet att mörda att göra.)
Generellt är livet oförutsägbart, människor med as mår dåligt av det, och kan få extrema raseriutbrott, kasta saker, slå i väggar, skada människor, dock inte mörda. De behöver också struktur, och det kunde inte KJ skapa själv, alltså levde han i smuts. Vadå coacha till att städa? Bodens kommun är ute och cyklar! Smutsen fick nog inte KJ att må böttre precis. Vad som lett KJ hela vägen till mord återstår att se. Jag tror att han blev lämnad åt sitt öde, på grund av hett temperament, Bodens nollstruktur för as-drabbade, och möjligheten att slippa undan all verksamhet.
En annan kille med as som klev fram i rampljuset (bingolotto-samlaren), filmade sitt liv. Han var dagligen på timjobb och filmade sina dagliga rutiner med matlagning. Ensamt, men det fungerade för honom. Nu är alla med as individer, men jag tror att detta kanske inte hänt om KJ haft mer struktur, kanske timjobb, lugn.
Att KJ håller på med dildo och har osäker identitet gör honom inte till sexsadist, som Boudine försöker få det till, jag menar att detta hänt för att KJ blivit knäpp. Han klarade inte av sitt liv, och det måste till någon slags lagändringar eller förbättrade regelverk som styr upp handikappades liv. KJ kunde gå väldigt långt in i sitt lidande, och till slut fick en människa dö för det. Efter mycket tänkande är detta vad jag landar på.
Faktum är att jag slutligen tror att styckningen är det enda rationella KJ gjort på länge. Han ville inte falla i onåd hos föräldrarna som flera varit inne på, och därför fortsätter han också att tiga. Med föräldrarnas stöd kanske han till sist kan erkänna. Vilken fruktansvärd verklighet de lever i. Vilken fasa, sorg och förtvivlan. Det som får mig att tro detta är det våld som VB utsatts för innan, ett våld jag tror bottnar i fullständig förtvivlan och maktlöshet, något hos KJ har gått så otroligt fel. VB klämde av misstag på en öm punkt. Vad den ömma punkten består i är viktigt att få fram, i alla fall för att kunna komma vidare.