Citat:
Ursprungligen postat av
lindhsky
Jag tror inte Mats Alm kommer att mörda igen men för mig kändes han ännu säkrare som mördaren än KJ även om jag känner mig väldigt säker på att KJ är mördaren också. MB skulle ha blivit undersökt mer - helt klart. Om inte för att poliserna skulle känna sig säkrare så i alla fall så man hade sluppit alla MB-hatares otroligt löjliga teorier här om plantering osv. När det gäller att mörda igen så tror jag KJ kommer att göra det igen. Jag tror inte det var ett misstag som gjorde att han "råkade" mörda henne utan en sinnessjuk nyfikenhet och ett sätt för honom själv att visa att han minsann kan komma undan med mord. Det kommer gå en del år sen har vi en ny tråd här där folk som vill öka på sin post-total kommer svära att han är oskyldig igen för det ger ju sååå mycket mer poster än om man skriver om det som till 100% pekar mot KJ. För inte fan kan ni innerst inne tro på vad ni själv skriver om MB kontra KJ. Patetiskt!
Och skulle det mot all förmodan vara MB som är mördaren. Att mot all förmodan INGEN har sett honom plantera bevisen mot KJ. Att han är sååååååååååå trög att inte placera ut något "bättre" som gör att det pekar TOTALT mot KJ. Då tror jag att hans fru kommer att börja prata så fort de har ett framtida bråk. För inte tror jag att han kommer att kunna vara trogen. Det kommer säkerligen att bli bråk mellan dem och det skulle förvåna mig mycket om inte hon talar ut då OM NU MB skulle vara mördaren.
Det skulle inte förvåna mig om KJ går fri - och det skrämmer mig något fruktansvärt. Jag menar, då räcker det alltså inte att ha en massa teknisk bevisning mot sig med blod i bakluckan (och veta att det är där innan poliserna sagt nåt), med DNA på avtvättade kroppsdelar, med möjliga saker som kan ha använts i mordet och efter mordet som försvunnit, att bli påkommen med lögner. Utan nekar man bara hela vägen så är man fri. Jag trodde inte mina ögon när Mats Alm kom undan. Jag trodde det var ett skämt. Att hålla käften, att ljuga, att säga man inte minns räcker tydligen väldigt långt om man inte blir påkommen i mördarakten. Skrämmande!
Bra inlägg!
Tror du kan vara lugn: 22-åringen lär inte släppas på fri fot på måndag.
Han ska inte få möjlighet att mörda någon människa mer på väldigt många år.
Ja, att hålla käften, ljuga, slingra sig och skylla på ett uruselt minne, har olyckligtvis lönat
sig i alltför många fall för en massa jävla avskum i landet, så de sluppit undan sina
rättmätiga straff.
Rättssystemet är ibland rena jävla hånet mot brottsoffren. Snart behöver man väl ha alla
mord filmade helst för att ska det möjliggöras med domar.
Här är en chefsåklagare som börjat få nog av "spektaklet":
Citat:
Och om rättssamhället havererar och inte förmår döma andra än dem som erkänner, finns risken för att rättsordningens legitimitet urholkas och att de drabbade skaffar sig upprättelse på annat sätt.
Innan vi hamnar i en situation där åklagarna inte längre åtalar annat än erkända brott är det dags att tänka om.
Vi behöver en tillnyktring, en återgång till sunt förnuft i brottmålsprocessen. Det måste vara möjligt att döma en tilltalad som nekar.
http://www.dagensjuridik.se/2013/10/mycket-rattssakerhet-skapar
Ingen enda oskyldig ska förvisso behöva riskera att fällas för vad det än må handla om,
men någon rimlig måtta får det väl ändå vara med beviskraven.