Citat:
När det gäller det exakta antalet SMS och tidpunkt de kom så tänker jag envist fortsätta hävda att det inte kan användas som bevis för att han ljuger. Eller menar du att om du hade en SMS-konversation med någon där det ofta skickades 10-40 sms om dagen och särskilt den andra personen skickade många i rad så skulle du några dagar efteråt ha ett exakt minne av hur många som kommit en viss dag och exakt tid när de kom? Ljuga om det kan han förstås göra, men jag kan inte se hur det skulle vara mer sannolikt än att han talar sanning.
Jag har som sagt väldigt svårt att ha en klar åsikt om mastpejlingen eftersom jag vet för lite om hur precisa dessa egentligen är och vilka felkällor som finns. Sen begriper väl var och en att uppgiften varit långt intressantare om det hade varit vid niotiden och inte vid klockan fem.
Kom ihåg att det kan finnas många skäl att folk ljuger. Skillnaden jag ser mellan KJ och MB är att det går att visa på trovärdiga alternativförklaringar till lögner (eller åtminstone glidningar på sannngen), medan flera av KJ:s lögner och märkliga påståenden är mycket svåra att förklara på annat vis än att han försöker dölja vad han gjort i just det brott som åtalet gäller.
Jag har som sagt väldigt svårt att ha en klar åsikt om mastpejlingen eftersom jag vet för lite om hur precisa dessa egentligen är och vilka felkällor som finns. Sen begriper väl var och en att uppgiften varit långt intressantare om det hade varit vid niotiden och inte vid klockan fem.
Kom ihåg att det kan finnas många skäl att folk ljuger. Skillnaden jag ser mellan KJ och MB är att det går att visa på trovärdiga alternativförklaringar till lögner (eller åtminstone glidningar på sannngen), medan flera av KJ:s lögner och märkliga påståenden är mycket svåra att förklara på annat vis än att han försöker dölja vad han gjort i just det brott som åtalet gäller.
Min fetning
Nu är den här situationen för MB ju ganska speciell, han sitter, enligt honnom själv, och äter bröllopsmiddag tilsammans med sin styvdotter m/ mand och inte minst hans exstremt svartsjuka hustru AN, vid förmodligen ett 4manns bord (då sitter man ganska tätt), när han mottar dessa SMS från hans 30 år yngre pågående älskarinna, så jag tror at en vilken som helst människa som upplevde det, sent skulle glömma hur dom SMS kom inn.
Enbart en psykopat skulle ta det helt iskalt lungt och därför möjligtvis glömma detalierna.