Citat:
Siten är inte med på Q's karta.
Förlåt, tappade en siffra: Garnisonsgatan 53, Boden är rätta adressen. Masterna står på taket. Riktningar.. ex 360° är rakt norrut, 180° är rakt söderut.
Sushi&Te vet du ju var det ligger... alltså borde MB kopplat upp sig mot cellen 70°.
EDIT: http://img543.imageshack.us/img543/4227/jkvw.jpg
Förlåt, tappade en siffra: Garnisonsgatan 53, Boden är rätta adressen. Masterna står på taket. Riktningar.. ex 360° är rakt norrut, 180° är rakt söderut.
Sushi&Te vet du ju var det ligger... alltså borde MB kopplat upp sig mot cellen 70°.
EDIT: http://img543.imageshack.us/img543/4227/jkvw.jpg
Om jag förstår rätt så borde han enligt vinkeln befinna sig typ på eller längs med Garnisonsgatan västlig riktning (övergång i Jokkmoksvägen).
Hur var det med vinklarna, det var inte någon exakt vetenskap väl?
Om vi ändå utgår från att han befinner sig ungefär där vinklingen/mastningen indikerar så förklaras inte det av hans uppgifter, nej. Å andra sidan vet vi säkert att han kopplar upp mot hemmamasten i Sävast 18 minuter senare. Men jag antar att du menar att han öht inte varit på sin restaurang? Hur var det, finns vittnesförhör om detta? Förmodligen inte, eftersom uppgiften i sig torde ha liten betydelse.
Jag kan tänka mig flera möjligheter här. Han har besökt nån av alla sin kontakter (affärs- karate- etc) och glömt bort det. Jag tror honom faktiskt när han säger att han är dålig på att komma ihåg allt som händer i hans ganska intensiva tillvaro. Han kan ha besökt en kontakt men inte velat berätta det för polisen av skäl som inte har med mordet att göra, t ex nån affärsverksamhet som han har skäl att inte prata så mycket om. Kan jag mycket väl tänka mig, jag har skrivit innan att jag tror han ljuger angående omfattningen av kontakter och sexmöten med offret och han skulle nog definitivt kunna ljuga på en sån här punkt också.
Sen kan han förstås ha besökt någon i något annat syfte. Det överlåter jag nog åt andra att spekulera runt. Jag kan i varje fall inte se något som pekar på att det skulle vara relaterat till mordet. Kan du?