2013-11-15, 14:43
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Siten är inte med på Q's karta.

Förlåt, tappade en siffra: Garnisonsgatan 53, Boden är rätta adressen. Masterna står på taket. Riktningar.. ex 360° är rakt norrut, 180° är rakt söderut.

Sushi&Te vet du ju var det ligger... alltså borde MB kopplat upp sig mot cellen 70°.

EDIT: http://img543.imageshack.us/img543/4227/jkvw.jpg

Om jag förstår rätt så borde han enligt vinkeln befinna sig typ på eller längs med Garnisonsgatan västlig riktning (övergång i Jokkmoksvägen).

Hur var det med vinklarna, det var inte någon exakt vetenskap väl?

Om vi ändå utgår från att han befinner sig ungefär där vinklingen/mastningen indikerar så förklaras inte det av hans uppgifter, nej. Å andra sidan vet vi säkert att han kopplar upp mot hemmamasten i Sävast 18 minuter senare. Men jag antar att du menar att han öht inte varit på sin restaurang? Hur var det, finns vittnesförhör om detta? Förmodligen inte, eftersom uppgiften i sig torde ha liten betydelse.

Jag kan tänka mig flera möjligheter här. Han har besökt nån av alla sin kontakter (affärs- karate- etc) och glömt bort det. Jag tror honom faktiskt när han säger att han är dålig på att komma ihåg allt som händer i hans ganska intensiva tillvaro. Han kan ha besökt en kontakt men inte velat berätta det för polisen av skäl som inte har med mordet att göra, t ex nån affärsverksamhet som han har skäl att inte prata så mycket om. Kan jag mycket väl tänka mig, jag har skrivit innan att jag tror han ljuger angående omfattningen av kontakter och sexmöten med offret och han skulle nog definitivt kunna ljuga på en sån här punkt också.

Sen kan han förstås ha besökt någon i något annat syfte. Det överlåter jag nog åt andra att spekulera runt. Jag kan i varje fall inte se något som pekar på att det skulle vara relaterat till mordet. Kan du?
Citera
2013-11-15, 14:46
Medlem
Oavsett utgången av detta mål så lär det ju bli en vända i HD.
Hovrätten alltså
Citera
2013-11-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Oj, du svarade. wow!

Google maps. Garnisionsgatan 5. Streetview mot taket.

295° är riktad norrut - mot Vittjärv.

70° hade varit mer lämpligt.

Garnisonsgatan 5 är polishuset i Boden
Citera
2013-11-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Ja det blir det...det viktigaste är att rätt GM blir dömd och inte går fri för då finns det stor risk för återfall.
Kan inte glömma SF:s sida med den döda asiatiska tjejen
Citera
2013-11-15, 14:49
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Försvaret sopar banan med åklagarna Piff och Paff. Carolina är skärpt som en rakkniv och Bosse sköter det bra.
Instämmer def. inte. Var är knivarna, var är ryggsäcken, var är sängmadrassen.
och dessutum blod i skuffen och liklukt....nehej nog är det han alltid.

Heja Åklagarna!!!

NSD tyckte också som du, att advokaterna skötte sig bra,??? ...var och varannan av deras påståenden tyckte jag man kunde ifrågasätta.
Citera
2013-11-15, 14:51
Medlem
Emystias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
Instämmer def. inte. Var är knivarna, var är ryggsäcken, var är sängmadrassen.
och dessutum blod i skuffen och liklukt....nehej nog är det han alltid.

Heja Åklagarna!!!

NSD tyckte också som du, att advokaterna skötte sig bra,??? ...var och varannan av deras påståenden tyckte jag man kunde ifrågasätta.
Saken är väll den att om det inte går att bevisa att det advokaten säger inte är sant,hur går det då att bevisa att det åklagaren säger är sant?
Citera
2013-11-15, 14:53
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Om det inte är som jag misstänker, att VB utnyttjade KJ för att göra MB svartsjuk. <klipp>

VB levde helt enkelt i tron att hon skulle få sin 50-årige lönnfete prins eftersom han lovat henne det. Hon gjorde vad hon kunde för att få honom att hålla sitt löfte. Den lönnfete prinsen bäddade för vad som komma skulle, frågan är om han till slut bara såg en utväg.....?

Det var en intressant spekulation, hur mycket var VB influerad av det Thailändska tänket med att skaffa en farang som försörjer henne och hennes familj?

När kom hon till Sverige är väl en faktor, men det är även möjligt att morsan hennes uppfostrat henne enligt dessa tankemönster även i Sverige.

Finns ju massor av golddiggers i Thailand som hellre gifter sig rikt med en farang än av nån annan anledning som kärlek eller så. Jag tror det är mer vanligt för tjejer som kommer ifrån de fattigare norra delarna så var kommer mamman ifrån?

Svartsjuka är dom åxå vad jag förstått, så att använda det mot MB är väl inte så långsökt. Men planen kanske gick käpprätt åt helskotta.

Tänker på nåt på fejjan om "att hon skulle och plugga ^-^" (eller nåt sånt) som kanske var riktat till MB för att göra honom sotis.
Citera
2013-11-15, 14:54
Medlem
PeterNosters avatar
Pitetidningen var ju otroligt bra. Vad håller spanarna på med? Det är ju värre än felskrivna datum?

Citat:
"Jag vill notera att spaningen på (50-årige älskaren) dom avbröts den 19 maj. Under spaningen på honom hade han avvikit från sina normala rutter, bland annat under en tidpunkt på 1,5 timme den 18 maj, då åkte han åt ett annat håll än normalt. Den polis som ledde spanet kunde inte påminna sig det men det framgår av det spanings-pm som vi hänvisade till".

MB hade jobbat på NSD va eller är det bara att pitegrabben är snabbare i snatterpinnarna och skriver snabbare?
Senast redigerad av PeterNoster 2013-11-15 kl. 15:00.
Citera
2013-11-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Pitetidningen var ju otroligt bra. Vad håller spanarna på med det är ju värre än felskrivna datum?
Nästan som att dom borde göra om hela förundersökningen. Det sjukt dåligt av polisen i ett sådant viktigt mordfall, eller överhuvudtaget. Inte undra på att man tappar förtroendet för den svenska polisen.
Citera
2013-11-15, 15:00
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
NEJ, EMF menar att KJ sagt att han gett henne en Coop påse att bära böckerna i. Hon SKA ha haft en påse med sig när hon lämnade lgh enl. KJ.

Jo jag vet, men hon hänvisar ju till att föräldrarna (mamman) berättat det.
Citera
2013-11-15, 15:02
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Hovrätten alltså

Till hovrätten ja, knappast Högsta domstolen. Finns vad jag kan se inte några prejudikatsfrågor i fallet. HD prövar inte rena bevisvärderingsfrågor.
Citera
2013-11-15, 15:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Tänk vad bra det hade varit om den snälla och harmlösa KJ bara hade erkänt mordet så hade vi sluppit denna rappakalja till försvar. De har ju faktiskt inte kunnat så ett enda rimgligt tvivel om man ser till helheten.

Nåja, jag vet vilka som borde söka om skyddat boende om han bli frisläppt, det finns ju några som definitivt har gjort honom riktigt besviken under denna förhandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in