2013-11-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fte
Den som påstod att han sett att det burits ut något från KJ´s lägenhet är samma person som påstod att VB var gravid med KJ´s far. Jag vill påstå att det är stor mytoman varning för detta vittne och att allt som denna person sagt ska tas med en riktigt stor nypa salt.

Jag ser vad du skriver, låter mycket märkligt. Har försvararna tagit upp dessa lögner när dom ställde frågor till detta vittne? Eller är det bara rykten om att han påstått detta?
Citera
2013-11-15, 13:32
Medlem
succubusans avatar
Helt osannoligt att han fått diarre är det inte, då tarmen reagerar på "skräp" och därför får man diarre... men samtidigt har jag aldrig hört att folk som haft analsex ska ha fått diarre.

"Diarré (förr utsot eller durklopp) är inte i sig en sjukdom, utan ett symptom (av lös avföring) som uppstår då mag- och tarmkanalen ansätts av vissa patogena mikroorganismer, såsom till exempel campylobacter eller salmonella, eller vissa gifter från växter och svampar. Ett av de avgjort största problemen med diarrén i sig är den vätska som kroppen förlorar, vilket kan leda till uttorkning som måste behandlas."

edit: såg nu att det tydligen är vanlig med diarre efter analsex
Citera
2013-11-15, 13:33
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Fel länk; denna är rätt.

https://www.flashback.org/sp46149052

Du som är saklig och gärna argumenterar - hur förklarar du att MB ljuger och att han befinner sig annorstädes än vad han uppgett?

Jag hittar inte masten "Garnisonsgatan" på Quarrels karta. Var finns den masten placerad och vilken mast borde han koppla upp mot om han är på sin sushirestaurang enligt dig?
Citera
2013-11-15, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Och hjälpen måste åkt i egen bil, då inga besudlingar hittats i Sonata-kupén trots läckande "bagage".

Dom har gjort allt för att det inte ska vara misstänktsamt. Farsan eller kompisen tror jag man skulle kollat upp mer! Farsan sitter ju och håller sonen bakom ryggen och
man märkte så väl att farsan gjorde allt på rättegången för att skydda sin pojk. Samma sak med kompisen som inte hade särkilt bra minne, vilket han säkert har egentligen. Äh vad fan någon av dom har säkert hjälp den lille manipulativa pojken!
Citera
2013-11-15, 13:37
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag hittar inte masten "Garnisonsgatan" på Quarrels karta. Var finns den masten placerad och vilken mast borde han koppla upp mot om han är på sin sushirestaurang enligt dig?

Oj, du svarade. wow!

Google maps. Garnisionsgatan 5. Streetview mot taket.

295° är riktad norrut - mot Vittjärv.

70° hade varit mer lämpligt.
Citera
2013-11-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandoraaa
Dom har gjort allt för att det inte ska vara misstänktsamt. Farsan eller kompisen tror jag man skulle kollat upp mer! Farsan sitter ju och håller sonen bakom ryggen och
man märkte så väl att farsan gjorde allt på rättegången för att skydda sin pojk. Samma sak med kompisen som inte hade särkilt bra minne, vilket han säkert har egentligen. Äh vad fan någon av dom har säkert hjälp den lille manipulativa pojken!

Du kanske inte har egna barn och borde inte uttala dig om sådant som du inte vet något om och har du egna barn så är det ju skrämmande om du inte kommer hjälpa ditt barn om det råkar i svårigheter, naturligtvis inom lagens gränser.
Citera
2013-11-15, 13:45
Medlem
Fettsugnings avatar
Skönt att bling-bling blatten har mässat klart snart. Ska bli mer intressant att följa försvarets plädering, hur mycket vikt man kommer att lägga på nödvändigheten av planterad bevisning eller om man kommer att lägga mer vikt vid naturliga förklaringar avseende förekomsten av teknisk bevisning.
Citera
2013-11-15, 13:47
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Oj, du svarade. wow!

Google maps. Garnisionsgatan 5. Streetview mot taket.

295° är riktad norrut - mot Vittjärv.

70° hade varit mer lämpligt.

Ja, jag svarade. Jag sitter inte heltid vid tråden även om det kanske verkar så ibland, jag skriver snabbt.

Vad är det jag borde se? Jag ser en vit byggnad bredvid en i gult "default" av Google, ser inget på de taken. När jag går över på andra sidan gatan ser jag en röd tegelbyggnad med en TV-antenn på taket?

Jag måste fråga igen om detta är en mast som saknas på Quarrels karta som jag trodde var heltäckande inne i tätorten åtminstone. Uppkoppling från restaurangen kan såvitt jag förstår då väntas mot antingen Boden M4 eller Boden stadshus.

Vinklarna säger mig ingenting, och jag har öht undvikit att ge mig in i tekniska diskussioner runt mastpejlingar eftersom jag inte behärskar ämnet. Inom vilket område menar du att han borde befinna sig givet mastuppkopplingen?
Citera
2013-11-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Skönt att bling-bling blatten har mässat klart snart. Ska bli mer intressant att följa försvarets plädering, hur mycket vikt man kommer att lägga på nödvändigheten av planterad bevisning eller om man kommer att lägga mer vikt vid naturliga förklaringar avseende förekomsten av teknisk bevisning.

Lite långdraget av målsägarbiträdet, ja !!
Försvaret kommer nog lägga fokus på hans funktionshinder/nedsättning och att han är oförmögen att begå ett sådant här brott !!!
Citera
2013-11-15, 13:48
Medlem
OliveiraDeFigueiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Man måste inte göra en heltäckande psykologisk analys av en misstänkt mördare, men jag förstår vad du menar. Det är ju detta man försökt göra genom att visa på tänkbara orsaker som olycklig kärlek och att ha blivit sviken, strypgreppet på ex-flickvännen och journalerna från BUP som tycks ha innehållit saker som inte var så bra för KJ. "Allvarllig problematik". Människor med svårare psykiska störningar ÄR mer benägna i snitt att begå våldshandlingar och att reagera med våld i en trängd situation. Fast visst är detta en av de svagare punkterna i åtalet. Jag tycker dock att åklagarna gör helt rätt som inte ger sig in i några vidlyftiga spekulationer. Sanningen är att ingen av oss vet exakt varför detta mord begicks, men det är heller inget absolut krav för att kunna döma en åtalad. Alla mord är inte "begripliga" ur något som helst perspektiv. Se på Toni Alldén. Eller 19-åringen som styckmördade sin flickvän.

Föredömligt kort och koncist inlägg, du har rätt, motiv är inte särskilt viktigt, särskilt när det gäller "aspies"...

http://www.expressen.se/nyheter/diagnosen-kan-inte-forklara-morden/

"Det är lika ovanligt att en person med Aspergers syndrom begår brott som att någon annan gör det. Men när det händer kan brottet verka obegripligt - utifrån sett."

"Ol* Boj* säger att gärningsmän med diagnosen Aspergers syndrom - som är extremt sällsynta - sällan verkar planera sina brott.
- Brotten tycks bero på tillfälligheter - ofta situationer i samspel med andra som blir för svåra. I stället för att lösa situationen - genom att diskutera, gräla, fly - använder de våld, som om de inte hade några andra redskap. Men jag talar som sagt om ytterst få fall, säger han."

"Nikla* Lång*tröm, forskningsledare vid kriminalvården, psykiatriprofessor och chef för Centrum för våldsprevention vid Karolinska Institutet, har tittat på riskfaktorer hos personer med autismspektrumtillstånd - merparten Aspergers syndrom - som dömts för våldsbrott.
Han understryker att Aspergers syndrom knappast kan vara den enda förklaringen till att en person blir kriminell. Men att brotten - när de sker - ofta är udda och bisarra, och därför får stor uppmärksamhet. - Det som utlöser brottet kan också uppfattas som udda av omgivningen, säger han."
Citera
2013-11-15, 13:50
Medlem
MrFolds avatar
Forsberg börjar med att prata om Flashback!

Undrar varför... där har väl hans klient sannolikt haft fler supporters än i de flesta andra sammanhang.
Citera
2013-11-15, 13:51
Medlem
Kj och hans kompisar är rörande överens om att mobilen ska lämmnas hemma när man ska begå brott,om det nu är så att Kj tog bilen för att söka efter VB så lämmnade han mycket riktigt mobilen hemma även då han fortsatte till föräldrahemmet fanns ingen mobil med.Nu finns ju möljigheten att han glömde mobilen men det finns också en annan mycket mörkare förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in