2013-11-15, 12:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det var hund som markerar på blod och jag har läst FUP.

Då har du inte läst ordentligt.
Citera
2013-11-15, 12:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jo dom hadde likhundar i lägenheten och 0 markeringar!!!

Läs FUP...

Snälla du, hunden markerade, läs FUP.
Citera
2013-11-15, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var en likhund i lägenheten på sid 237. Den markerade inte.

Läs sid 379 i FuP Var tvungen att leta fram det då jag inte kom ihåg exakt vad som skrivits.
Citera
2013-11-15, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Den här hunden var en hund som reagerade på lik, blod och sperma.

Vad den markerade på i lägenheten vet man inte då det inte fanns några vätskor att ta prov på.

Vad kan man dra för slutsats av det? Blod och sperma bör det väl funnits spår av? Liklukt är kanske annat? Jag jämför med bagageutrymmet.
Citera
2013-11-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jo det var det, här beskrivs vilken sorts sök hund "Kompis" är:

FUP 24

kriminalsökhunden Grejaskogen UZI "Kompis". Hunden är utbildad att finna och påvisande markera förekomst av tre målsubstanser, blod, sperma och mänsklig förruttnelsedoft.
Ok ger mig men den markerade utspädd substans i ett hörn i vardagsrummet samt på en skurborste.
Citera
2013-11-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Den här hunden var en hund som reagerade på lik, blod och sperma.

Vad den markerade på i lägenheten vet man inte då det inte fanns några vätskor att ta prov på.

Det jag menar är att det känns dumt att bygga sin plädering om mordplats på en hund som visar intresse för en del av lägenheten som skulle kunna vara blod/lik/sperma. Det känns ganska svagt. Och med tanke på hans udda sexvanor skulle det mycket väl kunna vara sperma lite varstans i lägenheten.
Citera
2013-11-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag tror inte man vet vem den skäggige var. Det var vittnet under som sa att den som stängde fönstret hade "skägg".

Näe just det, det visste dom inte. Men vad hette han som vittnade mot honom då? Har inte 22 åringen en kompis som har skägg, spelar sånt där airsoft som heter R.Å eller något?
Citera
2013-11-15, 12:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Vad kan man dra för slutsats av det? Blod och sperma bör det väl funnits spår av? Liklukt är kanske annat? Jag jämför med bagageutrymmet.

Svårt att säga, det verkade som det var ett större område som jag tror de tolkade berodde på att det var utspätt/avtorkat.

Det kan ha varit vad som helst av dessa tre och eftersom de inte hittade spår i övrigt så kan de ha kommit från en äldre händelse.

Det är nog därför man valt att inte använda det i TR då det är vagt.
Citera
2013-11-15, 12:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Undra vad AN tycker om att MB ville ha kvar VB.

Oj oj oj ja...
"never underestimate the power (läs ilska) of an exstremely pissed of woman"
Citera
2013-11-15, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slaktfarfar
Det jag menar är att det känns dumt att bygga sin plädering om mordplats på en hund som visar intresse för en del av lägenheten som skulle kunna vara blod/lik/sperma. Det känns ganska svagt. Och med tanke på hans udda sexvanor skulle det mycket väl kunna vara sperma lite varstans i lägenheten.

Jag tycker att det borde vara en nackdel att ha hundar som reagerar på olika ämnen. Men de brukar väl i regel hitta spår som visar vad det aktuella ämnet är? Blod är svårt att tvätta bort helt. Sperma kryllar av dna. Liklukt vet jag inte så mycket om.
Citera
2013-11-15, 12:29
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Hur kan det ena stunden hävdas att att likahundar aldrig tar fel eller missar något(bilen) och andra stunden bygga slutplädering om mordplats i lägenheten (ignorera att hunden inte markerade)

Exakt!!
Citera
2013-11-15, 12:31
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Hur kan det ena stunden hävdas att att likahundar aldrig tar fel eller missar något(bilen) och andra stunden bygga slutplädering om mordplats i lägenheten (ignorera att hunden inte markerade)

Det finns många mord som bevisligen har begåtts i lägenheter men där hundarna inte lyckas markera. Det kan bero på flera omständigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in