Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
KJ är definitivt kapabel att mörda, men han har snudd på garanterat inte varit ensam om detta. Det måste finns medaktörer, och för sitt eget bästa borde han genom sin advokat i slutpläderingen medge delaktighet. Det är förmodligen den bästa strategin i det här läget.
Måste det?
Tror jag för min del att det inte alls måste finnas. Vad föranleder denna nästan
hundraprocentiga övertygelse hos dig att den åtalade inte kan ha utfört detta styckmord
alldeles ensam? Hänvisar du till hans neuropsykiatriska handikapp som stöd för tanken
att han omöjligen kan ha gått i land med allt själv så upplever jag inte det som särskilt
övertygande. Han kan nog när han vill...både det ena och det andra...
Flickmördaren i Täby var också en aspie och han var väldigt omsorgfull med att städa
efter sitt mord. Meningen var att han skulle styckat 13-åringen men en broder kom emellan
och sedan avstyrdes det hela. Mordet var välplanerat, grejer var inhandlade som
skulle användas vid och efter dödandet av en oskyldig grannflicka.
[quote]
Citat:
Det förmodade dödandet och plågandet av djur, inklusive sin hund, var antagligen gen. rep. inför en större uppgift där Vatchareeya blev kronan på verket. Han stillade sin ultimata nyfikenhet med henne helt enkelt
Det är jag däremot mer benägen att hålla för fullt möjligt.
Allt tyder på att vi har att göra med en mycket störd personlighet här.
Vårdtiden för honom lär bli väldigt, väldigt lång. För till vård döms han med allra största
sannolikhet.