2013-11-14, 21:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Kroppen hittades den 22 maj och han greps mitt på dagen den 23 maj, satt sen häktade med fulla restriktioner. Jag kan inte minnas att det har stått något i tidningarna den 22-23 maj om tejpbitar.
Det dröjde ett bra tag väl innan detta offentliggjordes och det bör ha kommit ut först efter förhöret den 31 maj, om jag minns rätt.

Jo, jag läste det där stycket i FUP:en men jag tolkade det först som att förhörsledaren med 'dagen' avsåg 'datumet'. Dom kanske hade en kalender framför sig? Hade 22-åringen begått något allvarligare misstag när han sa "natt" så hade nog förhörsledarna stannat upp vid den meningen och ställt andra följdfrågor.

Men nu när jag läser igen så blir jag fundersam.

Det hade varit bra med en sammanställning över alla gånger VB kan ha åkt bil 22-åringen, för att se om det kan ha varit något naturligt missförstånd, eller om det är något skumt med 'natt'.

Han kanske verkligen gjorde det, plockade upp henne alltså, sedan hon lämnat hans lägenhet. Det stämmer kanske, hon lämnade kanske lägenheten, i panik eller med en kram, därefter jagar KJ efter henne, kanske därför att hon är på väg mot sitt ärende i Sävast.

Svartsjuk eller så är han rädd för att VB ska berätta för MB hur jävlig han har varit mot henne hela kvällen.
Citera
2013-11-14, 21:32
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte vad jag vet.

Nä då så. Det är ju två som säger vinter/jan-mars och en säger troligtvis mars.
De berättare ju detta i samband med att de berättar om hunden.
Citera
2013-11-14, 21:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Nä då så. Det är ju två som säger vinter/jan-mars och en säger troligtvis mars.
De berättare ju detta i samband med att de berättar om hunden.
Så, blodspåren fanns vinter-vår. Det behöver inte vara när hunden dog. Det kan också tänkas att hunden styckades och det lämnade blodspår. Men hunden kan ha dött i elolycka.
Citera
2013-11-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han kanske verkligen gjorde det, plockade upp henne alltså, sedan hon lämnat hans lägenhet. Det stämmer kanske, hon lämnade kanske lägenheten, i panik eller med en kram, därefter jagar KJ efter henne, kanske därför att hon är på väg mot sitt ärende i Sävast.

Det är lite så funderingarna går. Slinker kanske bara ur honom?
Citera
2013-11-14, 21:43
Medlem
Quarrels avatar
Är det någon som känner igen tejpen på bilden? http://img692.imageshack.us/img692/5721/6srt.jpg
Citera
2013-11-14, 21:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Är det någon som känner igen tejpen på bilden? http://img692.imageshack.us/img692/5721/6srt.jpg

Liknar den som hittades i KJ lägenhet.
Citera
2013-11-14, 21:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
KJ är definitivt kapabel att mörda, men han har snudd på garanterat inte varit ensam om detta. Det måste finns medaktörer, och för sitt eget bästa borde han genom sin advokat i slutpläderingen medge delaktighet. Det är förmodligen den bästa strategin i det här läget.
Måste det?
Tror jag för min del att det inte alls måste finnas. Vad föranleder denna nästan
hundraprocentiga övertygelse hos dig att den åtalade inte kan ha utfört detta styckmord
alldeles ensam? Hänvisar du till hans neuropsykiatriska handikapp som stöd för tanken
att han omöjligen kan ha gått i land med allt själv så upplever jag inte det som särskilt
övertygande. Han kan nog när han vill...både det ena och det andra...

Flickmördaren i Täby var också en aspie och han var väldigt omsorgfull med att städa
efter sitt mord. Meningen var att han skulle styckat 13-åringen men en broder kom emellan
och sedan avstyrdes det hela. Mordet var välplanerat, grejer var inhandlade som
skulle användas vid och efter dödandet av en oskyldig grannflicka.
[quote]
Citat:
Det förmodade dödandet och plågandet av djur, inklusive sin hund, var antagligen gen. rep. inför en större uppgift där Vatchareeya blev kronan på verket. Han stillade sin ultimata nyfikenhet med henne helt enkelt
Det är jag däremot mer benägen att hålla för fullt möjligt.

Allt tyder på att vi har att göra med en mycket störd personlighet här.
Vårdtiden för honom lär bli väldigt, väldigt lång. För till vård döms han med allra största
sannolikhet.
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-14 kl. 21:50.
Citera
2013-11-14, 21:46
Medlem
Citat:

Svartsjuk eller så är han rädd för att VB ska berätta för MB hur jävlig han har varit mot henne hela kvällen.

Ja, det finns väl en del saker som talar för att mordet inte skedde i 22-åringens lägenhet. Är han skyldig så kanske han plockade upp henne med bil. Det korta besöket hos brodern vid 22-tiden kan ha skett för att han ville ha 'alibi' om någon annan sett honom köra bil på kvällen.
Fattar dock inte riktigt varför han i så fall skulle kalla en kvällskörning för 'natt', det skulle väl i så fall handla om själva transporten av kroppen då, om den skedde nattetid.
Citera
2013-11-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Som sagt, han har skurit upp sin döda hund. Han började tydligen med insekter, gick vidare med fåglar och så blev det en hund så det "naturliga" är väl att fortsätta med människa. Min teori är alltså också att han planerat det. Planen kanske inte involverade någon särskild person, det kanske bara "råkade" bli VB, men själva dådet tror jag han väntat på ett tillfälle att få utföra.

Jag har inte läst FUP:n men undrar förstås om det där framgår någonstans att pappan berättat för sina arbetskamrater att KJ skurit i sin döda hund så pass att pappan fick åka dit och hjälpa honom städa upp? För jag tycker det är anmärkningsvärt att inte åklagarna pressar honom mer i den frågan. (eller har de gjort det och jag har bara missat det?)
Kan vara troligt, blir det ett erkännande i morgon med faders stöd? De sekretessade förhandlingarna kan ha ändrat läget.
Citera
2013-11-14, 21:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Liknar den som hittades i KJ lägenhet.
Transpore tape: http://www.3m.com/product/information/Transpore-Surgical-Tape.html
Köps in av NLL och finns över hela Norrbotten. Plasttejp. Täta perforeringar, lika lätta att dela på längden som på tvären.
Senast redigerad av Quarrel 2013-11-14 kl. 21:51.
Citera
2013-11-14, 21:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Transpore tape: http://www.3m.com/product/information/Transpore-Surgical-Tape.html
Köps in av NLL och finns över hela Norrbotten. Plasttejp. Täta, perforeringar, lika lätta att dela på längden och på tvären.

Och, is easy to use even with gloves.

Alltså, den där rullen hos KJ förbryllar tycker jag. Då är det alltså inte konstigt att rullen ser ut som den gör?
Citera
2013-11-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Undrar vad de ska förhandla bakom lykta dörrar???

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/kompletterande-forhor-med-22-aringen-8016728.aspx

Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka
Kan man följa rättegången även imorgon?

Jo, medierna lär inte sluta att rapportera i morgon då slutpläderingarna ska hållas, däremot får dom inte vara med under förhöret då dörrarna stängs, troligen pga utfrågning om uppgifter i BUP-journalerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in