Citat:
Ursprungligen postat av
Brottsfall
Tack för sidhänvisningen. Jo, man tycker det, att dom borde ha frågat 22-åringen under förhöret den 31 maj varför han sa "håret". Men kan det vara så att dom har delgett 22-åringen uppgiften på något vis, utan att t ex visa en bild? Annars är det ju klantigt.
Om 22-åringen inte fått information av polisen om tejp i håret före förhöret den 31 maj - då hoppas man ju att åklagaren kan uppmärksamma detta i morgon. Att 22-åringen nämner 'håret' är ju nästan mer anmärkningsvärt än att han nämnde bagageluckan. Det går ju faktiskt att spekulera omkring att en kropp har fraktats i bagageutrymmet - men det är inte särskilt sannolikt att man bara helt random skulle höfta till med tejp i håret.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jaecka
Visst kan han ha sett det i tidningen, om han haft tillgång till den, men de kan ju ändå ställa frågan för att bekräfta annan källa än "sig själv"...?
Kroppen hittades den 22 maj och han greps mitt på dagen den 23 maj, satt sen häktade med fulla restriktioner. Jag kan inte minnas att det har stått något i tidningarna den 22-23 maj om tejpbitar.
Det dröjde ett bra tag väl innan detta offentliggjordes och det bör ha kommit ut först efter förhöret den 31 maj, om jag minns rätt.
Citat:
Att de rättar honom när han säger "natten" är konstigare tycker jag. Nämnt tidigare idag..
Sidan 1772 i FUP, men den är märkt "1758".
H: Ja, det var ju väl nog då när hon...nej, det var ju den natt jag plockade upp hon. Alltså...
F: Jo, den här dagen.
H: Mmm.
Jo, jag läste det där stycket i FUP:en men jag tolkade det först som att förhörsledaren med 'dagen' avsåg 'datumet'. Dom kanske hade en kalender framför sig? Hade 22-åringen begått något allvarligare misstag när han sa "natt" så hade nog förhörsledarna stannat upp vid den meningen och ställt andra följdfrågor.
Men nu när jag läser igen så blir jag fundersam.
Det hade varit bra med en sammanställning över alla gånger VB kan ha åkt bil 22-åringen, för att se om det kan ha varit något naturligt missförstånd, eller om det är något skumt med 'natt'.