Citat:
Ursprungligen postat av
Moa66
Vid andra förhöret ändrade han sig och sa han ljugit, stämmer. Men han sa också att han fått 4-6 sms från VB men endast svarat EN gång att han jobbar. Varför ljuga om det? KJ råkade radera hela konversationen, men har väl aldrig ljugit om att han träffat VB den kvällen?
Ett intressant inlägg som säger mycket mer än du själv förstår antagligen.
MB
ljuger
KJ
"råkade radera"
Jag kan inte utesluta att det var en olyckshändelse, men hur kan DU utesluta att det inte var med avsikt? Som jag visat i min genomgång av telefonianalysen i FUP så tyder ingenting i den i själva verket på att KJ regelmässigt raderade SMS eller att det var vanligt att han "av misstag" tryckte på knappar tre gånger i rad (minimum för att radera en hel konversation i en iPhone). Läs förhören också så ser du att han åberopar båda förklaringarna i någon slags märklig kombination. Det är som allra minst ett märkligt sammanträffande att en person han haft mycket kontakt med försvinner efter att hon besökt honom och att han inom max ett par dagar "råkar" radera JUST PRECIS den konversationen bland alla konversationer han hade i telefonen (117 skapade, endast 6 raderade). Särskilt med tanke på att han inte hade något skäl att gå på just den kontakten. Han försökte ju inte skicka några SMS till henne eller ringa några samtal efter att hon försvunnit!
När det gäller MB så vänder du på steken och utgår från att han ljuger om antalet SMS. Om DU har en intensiv kommunikation med någon via SMS regelmässigt och där den andra personen skickar fler SMS än du - skulle du vid en intervju flera dagar senare kunna svara säkert på om du skickade ett eller flera svar vid just det specifika tillfället?
Samma sak fast tvärtom. Jag kan inte utesluta att MB ljuger, men jag tycker att förklaringen att han inte minns antalet eller innehållet är fullt rimlig, inte minst med tanke på att hon skickat över 2000 SMS till honom under det senaste halvåret och att det var standard att hon brände av en hel rad innan han svarade. Så hur kan DU veta säkert att han ljuger?