Citat:
Hade Karlsson sagt att han gillar kvinnor som äter mer så hade han förmedlat en önskan som är direkt skadlig för majoriteten av kvinnor.
Citat:
Vad är problemet med att han beskriver idealet män vill ha? Finns massor av studier gjorda på det där. Barbie är inte en idealform, däremot tror kvinnor ofta att barbie är en idealform vilket skapar problem. Varför kan kvinnor tro något så idiotiskt som att en barbie är något slags ideal för män? Jo, för att män typ aldrig säger vad de vill ha.
Citat:
Nej, det gör han inte. Han har inte sagt ett endaste dugg om en enda kvinnokropp i artikeln. Allt han sa var "smal midja, breda höfter". Han sa inte "Du har för tjock midja och för smala höfter" eller något sådant. Att man kritiserar folks kroppar är jag med på att man är emot, men han har inte kritiserats någons kropp. Han uppmanar inte heller folk till att kritisera folks kroppar. Han uppmanar män till att gå med i debatten och prata om vad de faktiskt tänder på, inte att de ska gå in och skriva elaka kommentarer på folks instagrambilder.Sen, hetsandet kommer från det egna könet. Barbie är gjort för att flickor föredrar den kroppstypen på sina dockor. Barbieformerna finns inte i många medier gjorda för män. Sen ser jag nästan aldrig att män kritiserar kvinnors utseende så att kvinnorna hör. Varken på facebook eller i verkligheten, så jag förstår inte riktigt hur man kan tro att det skulle vara ett problem. Enda gången killar faktiskt kritiserar mycket är när de är anonyma, men det är inte så ofta tjejer är på bilder där man kan kritisera anonymt. Dessutom i de flesta fall där kvinnorna är på bilder som kan kritiseras anonymt så har de oftast lagt upp sig själva där för att de vill ha massor av likes. De få fall där kvinnor faktiskt blir starkt kritiserade av många män blir oftast uppmärksammade i media för att det är så ovanligt. Typ som tjejer som hade orakade armhålor i TV.
Senast redigerad av Klockan3 2013-11-14 kl. 20:21.
Senast redigerad av Klockan3 2013-11-14 kl. 20:21.