Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
måste[/i], så är det ju precis vad han gör. Kontentan av hans uttalande är "kvinnor, sträva inte efter att se ut som de pinnsmala modellerna, för vi män tycker om kvinnor med mer kurvor". Han försöker alltså pracka på kvinnor ett kroppsideal, och det är detta han möter kritik för, inte att han kritiserat modeindustrin.
Nej, det gör han inte. Han kritiserar medierna och modeindustrn för att föra fram ett osunt ideal. Och uppmuntrar folk att inte falla för det. Han vill inte införa ett nytt ideal, men om det nu måste vara ett ideal, vad är fel med att ha ett något mer sunt ideal. det innebär inte att han säger till någon att de måste bli kurviga och att smala tjejer är fel. han pratar om en bransch som hyllar anorektiska modeller. Så sent som i veckan fick H & M erkänna att man använt för smala modeller.
Citat:
Nej, det här tycks vara väldigt svårt för många här inne att förstå. Jag har överhuvudtaget inte uttryckt mina personliga åsikter i diskussionen, utan enbart förklarat vad Sofia Zetterman skrivit. Vidare har varken jag eller Sofia Zetterman talat om att man inte ska få göra något.
jag tycker att Sofia Zetterman har helt fel. Hela krönikan har missuppfattats något otroligt.