2013-11-14, 14:34
Medlem
Sitter här med Swedbanks "Internationella betalningar" och försöker klura ut var jag skriva in "Bank deposit message" man får via Bitstamp. Är det Mottagarens ID eller Betalarens ID som man ska fylla i med "Message" siffrorna?
Citera
2013-11-14, 14:39
Medlem
Ankanins avatar
Att investera 1000kr i LTC tror jag kan vara en bra idé. Frågan är vad LTC fyller för syfte som inte BTC klarar av?

Citat:
Ursprungligen postat av PriXxOr
Sitter här med Swedbanks "Internationella betalningar" och försöker klura ut var jag skriva in "Bank deposit message" man får via Bitstamp. Är det Mottagarens ID eller Betalarens ID som man ska fylla i med "Message" siffrorna?
I message ska du fylla i siffrorna du får av Bitstamp, så de vet att det är ditt bitstampkonto som pengarna tillhör. I din bank så ska det finnas ett meddelande du måste skriva in för internationella betalningar, så var det iallafall för mig hos Handelsbanken.
Citera
2013-11-14, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
Att investera 1000kr i LTC tror jag kan vara en bra idé. Frågan är vad LTC fyller för syfte som inte BTC klarar av?[...]
Jag gjorde det nyss, väntar på att 45LTC (~4$/st) ska föras över till min plånbok. Jo förresten, kanske fel forum att fråga i men skulle värdet på litecoins gå upp ifall man t.ex. öppnade en sida som bara tog betalt i det?

Mera ltc köpare = värdet går upp?
Citera
2013-11-14, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Finns det någon svensk sida?.

btcx.se

Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Jo förresten, kanske fel forum att fråga i men skulle värdet på litecoins gå upp ifall man t.ex. öppnade en sida som bara tog betalt i det?

Mera ltc köpare = värdet går upp?

Det sista påståendet stämmer, men tror däremot inte att bara en sida skulle göra särskilt stor skillnad. Men som sagt, fel ämne att fråga i.
Citera
2013-11-14, 15:24
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fppE
btcx.se

Hur sätter man in pengar där då.
Fattar inte riktigt hur man gör på den sidan, hehe.
Senast redigerad av Bimboankan 2013-11-14 kl. 15:33.
Citera
2013-11-14, 15:50
Medlem
Trillskes avatar
Personligen skulle jag vara intresserad av att höra argument till varför ni vill köpa litecoin egentligen, har nämligen aldrig hört något sådant. Utan analys blir det ju bara vad noobs beskyller BTC för; ett skumt pyramidspel.

Du har ju PPC som flaxar vilt med armarna angående proof of stake istället för proof of work. Nu faller deras vilda (irriterande) flaxande lite när de möter ett ganska flexibelt BTC-protokoll, men de har ju åtminstone något att trycka på.

Personligen är jag av åsikten att BTC är det enda (idag tillgängligt) som har någon form av chans alls att överleva. Först och störst, open source, byggt för en framtid vi inte känner till. Robust men bottom up är det enda som kan fungera i en sådan här miljö. Fixering och top down är visserligen ett mänskligt misstag, men likväl fullkomligt förödande.
Senast redigerad av Trillske 2013-11-14 kl. 15:56.
Citera
2013-11-14, 16:09
Medlem
Illuzionzs avatar
Provar fråga här också då jag inte fått svar i en annan tråd...

Nån som vet vad avgiften är på btcx för att växla till bitcoin och så passar jag även på att fråga lite om mtgox, vad är avgiften där samt måste man ha ID-handlingar på den sidan?
Citera
2013-11-14, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Provar fråga här också då jag inte fått svar i en annan tråd...

Nån som vet vad avgiften är på btcx för att växla till bitcoin och så passar jag även på att fråga lite om mtgox, vad är avgiften där samt måste man ha ID-handlingar på den sidan?

kan bara svara på att på mtgox behöver du skicka en kopia på ditt id ja.
Citera
2013-11-14, 16:29
Medlem
Jag skapade en wallet på Blockchain på info förut och förde över 1 bitcoin från Kapiton för att testa. Det gick bra och transaktionen kom fram ganska så omedelbart. Kort därefter skickade jag mycket mer men det har nu efter 1.5 timmar ännu inte kommit fram.
Tar det bara extra lång tid ibland eller har jag förlorat mina pengar för alltid?

När jag försöker kolla upp min första wallets adress i blockchain hittar jag inget alls. "Inga transaktioner hittades för denna adress har det förmodligen inte använts på nätverket ännu."

Vad är detta nu då?
Senast redigerad av dankerdank 2013-11-14 kl. 17:04.
Citera
2013-11-14, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Personligen skulle jag vara intresserad av att höra argument till varför ni vill köpa litecoin egentligen, har nämligen aldrig hört något sådant. Utan analys blir det ju bara vad noobs beskyller BTC för; ett skumt pyramidspel.

Du har ju PPC som flaxar vilt med armarna angående proof of stake istället för proof of work. Nu faller deras vilda (irriterande) flaxande lite när de möter ett ganska flexibelt BTC-protokoll, men de har ju åtminstone något att trycka på.

Personligen är jag av åsikten att BTC är det enda (idag tillgängligt) som har någon form av chans alls att överleva. Först och störst, open source, byggt för en framtid vi inte känner till. Robust men bottom up är det enda som kan fungera i en sådan här miljö. Fixering och top down är visserligen ett mänskligt misstag, men likväl fullkomligt förödande.

btc kommer stiga i värde markant i längden...fler folk kommer få upp ögonen för det och det innebär mer köpare vilket innebär att kursen stiger. inte för att frysa ut faktan att det kommer sjunka emellanåt, men av att döma ifrån sänkningarna gällande btc så har det alltid stigit utöver den gamla toppen efteråt. det går inte att säga "så här är det" så det är inte det jag håller på med..en del spekulationer blandat med sanning...

ser verkligen ingen anledning till att det kommer dö ut...det enda som kan stoppa det är ju regeringen såklart...ett fingerpekande så kan det vara över och det är väl det man gamblar med...annars om låt säga tio år utan hinder, kommer det bli glada miner.

ser inte syftet med ltc alls tbh. känns bara som en rip-off och någon vill tjäna på det.
Citera
2013-11-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroni
Snart uppe i 3000kr! Synd att man torska så många när Silkroad lades ner... Tror ni att vi går mot en kraftig dipp snart som skedde i våras? Eller kommer dom fortsätta att gå upp?

Tror vi kommer se en av de värsta dipparna i e-trading historien, vilken sjuk spekulation haha.

Problemet är att nästan ingen använder btc, alla som köper nu gör det för att tjäna snabba pengar. När folk börjar ta hem vinster kommer det börja rasa och då ska alla rädda sina vinster, och de sista som säljer undvika för stora förluster.

Frågan är hur högt det kan gå innan det dippar, marknaden är så liten att det räcker med att en storägare säljer av sin position för att rasera hela skiten.

Hade vart bättre med en jämn uppgång i samband med utbyggd infrastruktur och ökat användande, jag tror att kryptovaluta har chansen att slå igenom stort.
Citera
2013-11-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIGITALLY-IMPORTED
btc kommer stiga i värde markant i längden...fler folk kommer få upp ögonen för det och det innebär mer köpare vilket innebär att kursen stiger. inte för att frysa ut faktan att det kommer sjunka emellanåt, men av att döma ifrån sänkningarna gällande btc så har det alltid stigit utöver den gamla toppen efteråt. det går inte att säga "så här är det" så det är inte det jag håller på med..en del spekulationer blandat med sanning...

ser verkligen ingen anledning till att det kommer dö ut...det enda som kan stoppa det är ju regeringen såklart...ett fingerpekande så kan det vara över och det är väl det man gamblar med...annars om låt säga tio år utan hinder, kommer det bli glada miner.

ser inte syftet med ltc alls tbh. känns bara som en rip-off och någon vill tjäna på det.

Det har du inte en aning om, btc kan vara värdelöst imorgon, högre risk en BTC går inte att finna på aktiemarknaden och det är viktigt att folk förstår det.

Risken är skyhög, men det finns stor potential.

Ett problem är definitivt att en handfull personer sitter på miljoner btcs plus att få personer faktiskt använder btc som betalmetod.

Hur många här inne använder btc? Och hur många spekulerar bara i fortsatt uppgång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in