2013-11-13, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är du som påstår en massa, varför skall andra leta ?

Du kunde inte hitta stöd i lagrum, och inte i HDs resning som gör att rätten kan stödja sig på dina påståenden.

Mao, så kan man säga att de inlägg som handlar om FS som person inte har med rättegången att göra i betydelsen att de skulle påverka utgången.

Tro gärna det.

Kan du svara på frågorna om FS nu?
Citera
2013-11-13, 08:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Så bara för man vet vilken tid man såg "någon" som KAN vara en kvinna ELLER man, så är det mer troligt, tack fatt preeeeecis

Systern säger sig ha fått ett sms rörande en resa till Lid/Linköping men har raderat det. Varför raderar hon det om det nu var så otypiskt MJ?

JE som även har råkat radera sms:et där han lämnar återbud. Vilken osis.

Lullige Lelle som tror sig ha sett ett vitt paket där bak i en bil som liknar MJs. Han verkar inte vara säker på vilken dag det var, är det ens säkert att denna observation skedde i juli?

Det vittne jag sätter störst tillit till är KH, inte ens MrsMagoos talande peruker har fått henne att ändra sig. Alltså Snurres artikulationshjälp när han försöker förmå hen att ändra sig.

De tre första ska genast ses som sanningsvittne med den fjärde ska bespottas och ifrågasättas. Är det beroende på att KH inte vittnar emot MGM?
Citera
2013-11-13, 08:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
KH tror att hon såg en kvinna. Hon säger inte att hon såg Marina. Hon är absolut inget säkert vittne som kan bevisa att Marina levde. Du, erieye, Fnurra-pa-traden och bagarn försöker verkligen leta efter en nål i en höstack som ska bevisa att FS är oskyldig.
Tro mig, även om HR ledamöterna läser här är de inte så korkade som ni tycks tro, att de går på era påhittade förklaringar om kaffe, simkort och annat.
Jag tror att KH är icke trovärdig, för hon hade spillt hett kaffe och tittade inte så noga...

Jag letar inte efter något friar MGM utan efter något som fäller honom. Det finns alldeles för många frågetecken i fallet som måste rätas ut till utropstecken.

Jag förstår inte varför du ifrågasätter KHs vittnesmål?
Det är precis så som ett vittnesmål brukar vara, enl. GW. Hade hen sagt att hen med 100% säkerhet känt igen en människa hen inte kände sedan tidigare, då hade jag tvekat.
Citera
2013-11-13, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Systern säger sig ha fått ett sms rörande en resa till Lid/Linköping men har raderat det. Varför raderar hon det om det nu var så otypiskt MJ?

JE som även har råkat radera sms:et där han lämnar återbud. Vilken osis.

Lullige Lelle som tror sig ha sett ett vitt paket där bak i en bil som liknar MJs. Han verkar inte vara säker på vilken dag det var, är det ens säkert att denna observation skedde i juli?

Det vittne jag sätter störst tillit till är KH, inte ens MrsMagoos talande peruker har fått henne att ändra sig. Alltså Snurres artikulationshjälp när han försöker förmå hen att ändra sig.

De tre första ska genast ses som sanningsvittne med den fjärde ska bespottas och ifrågasättas. Är det beroende på att KH inte vittnar emot MGM?

Vilka "raderingsvanor" man har när det gäller SMS varierar en hel del.

FS, till exempel, säger sig ha hög raderingsfrekvens.
Citera
2013-11-13, 09:04
Medlem
Citat:
Om det blir en friande dom, kommer du att acceptera den som korrekt?

Svar JA. Laga process och dom är det som finalt gäller när ev. möjliga överklaganden avgjorts. INNAN ev. överklaganden gäller den dom som vunnit laga kraft.

Om det blir en fällande dom, kommer du att acceptera den som korrekt?
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-13 kl. 09:16.
Citera
2013-11-13, 09:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Svar JA. Laga process och dom är det som finalt gäller när ev. möjliga överklaganden avgjorts. INNAN ev. överklaganden gäller den dom som vunnit laga kraft.

Om det blir en fällande dom, kommer du att acceptera den som korrekt?

Ja, när hela linan löpts ut.
Citera
2013-11-13, 09:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Det var väl mest detta inlägg av dig - #60035 - från 2013-04-10, 14:08 som jag tänkte på:

Meningar snarare, lite ryckta ur sammanhanget. Men ändå.

Hur tolkar du den texten egentligen?
Citat:
I det här fallet har man en kropp, påträffad under omständigheter där det inte råder något tvivel om att den har blivit mördad. Det tror jag i det här fallet i sig inte räcker ensamt för resning när jag läser domarna. Men om man dessutom kan förete lite bättre bevisning för att den förmodade brottsplatsen verkligen är brottsplatsen, kan det möjligen räcka.

Han öppnar för resning och redogör för sitt resonemang, men att påstå att inte ens Hamilkar trodde på resning blir lite lögnaktigt,.
Citera
2013-11-13, 09:43
Medlem
Citat:
Ja, när hela linan löpts ut.

Instämmer, laga dom måste accepteras i ett rättssamhälle.
Citera
2013-11-13, 10:33
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Varför förvrider du vittnesmålet ?

Jag tror rätten kommer ha en positiv bild av KHs vittnesmål, precis som i TR/HR. Hon är mycket tydlig & rättfram om vad som hänt.

Nu får ni bestämma er är hastigheten så hög att nära kollision föreligger, vilket ni så gärna vill förklara med att MJ samtalade i sin firmamobil, eller är hastigheten så låg att vittnet kan ta sig en ordentligt titt på föraren?

Att få ett intryck av att det skulle röra sig om en kvinna är inte detsamma som att ta en ordentlig titt.

70 km/h => 19,44 m/s
60 km/h => 16,67 m/s
50 km/h => 13,88 m/s
40 km/h => 11,11 m/s

Även om KH stod helt still med sin bil är det fullständigt omöjligt att hon skulle ha tagit en ordentlig titt på någon i en bil som for förbi henne i dessa hastigheter.
Genomsnittlig billängd 4.5 m varav 1/3 framför föraren räkna ut hur fort dessa 1.5m passerar i ovanstående hastigheter. Sedan kan ni påstå hur mycket ni vill att KH skulle ha sett föraren från 20 meters avstånd och fram till förbipassering. Det händer inte och det har VTI klarlagt gång efter annan i trafikstudier.
Citera
2013-11-13, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Nu får ni bestämma er är hastigheten så hög att nära kollision föreligger, vilket ni så gärna vill förklara med att MJ samtalade i sin firmamobil, eller är hastigheten så låg att vittnet kan ta sig en ordentligt titt på föraren?

Att få ett intryck av att det skulle röra sig om en kvinna är inte detsamma som att ta en ordentlig titt.

70 km/h => 19,44 m/s
60 km/h => 16,67 m/s
50 km/h => 13,88 m/s
40 km/h => 11,11 m/s

Även om KH stod helt still med sin bil är det fullständigt omöjligt att hon skulle ha tagit en ordentlig titt på någon i en bil som for förbi henne i dessa hastigheter.
Genomsnittlig billängd 4.5 m varav 1/3 framför föraren räkna ut hur fort dessa 1.5m passerar i ovanstående hastigheter. Sedan kan ni påstå hur mycket ni vill att KH skulle ha sett föraren från 20 meters avstånd och fram till förbipassering. Det händer inte och det har VTI klarlagt gång efter annan i trafikstudier.

Jag passerar en smal väg dagligen. När man möts, exakt enl. den beskrivning KH har gett: en stannar, en saktar ner så söker man ögonkontakt och hälsar. Hur kan du veta vilken fart MJ hade när hon mötte KJ ?
Citera
2013-11-13, 10:58
Medlem
Citat:
Jag passerar en smal väg dagligen. När man möts, exakt enl. den beskrivning KH har gett: en stannar, en saktar ner så söker man ögonkontakt och hälsar. Hur kan du veta vilken fart MJ hade när hon mötte KJ ?

Brukar du också ha svårt att avgöra om det är en kvinna eller man i bilen du möter och får ögonkontakt med?
Citera
2013-11-13, 11:00
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Stämmer det att kvarlevorna efter Marina var klädd i pyjamas?
Det talar ju i så fall emot att hon skulle ha träffat någon "utomstående date".
Hon hade alltså gjort sej klar för natten, låg och sov eller använde laptopen när hon blev mördad.

Stämmer inte, inga spår av pyjamas eller andra plagg fanns. Däremot halsband och örhängen som ser obekväma ut att ha på när man sover.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in