2013-11-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plingplongdude
Nyss menade du att han hade sagt att han var islamofob (låtsasord som inte har någon innebörd förövrigt) och nu säger du att han har negativa åsikter om muslimer.
Hur ska du ha det? Är han islamofob eller muslimofob? Fobi är en omotiverad rädsla varför jag tycker att du pratar runt dig själv när du nu påstår att han har negativa åsikter om islam.
Kan du bestämma dig?

Där tyckte du allt att du satte mig på pottkanten, men vår gode vän Thoralf gör ingen skillnad mellan islam och muslimer. I hans, och jag antar även din, värld är alla muslimer skurkar och banditer per definition, det är inte mitt fel att ni inte kan förstå skillnaden mellan legitim religionskritik och illa maskerad rasism.

länk till ett antal citat från hans blogg:

http://www.interasistmen.se//granskning/stor-granskning-av-thoralf-alfssons/

mvh

lallisen
Citera
2013-11-12, 23:32
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Det är väl ändå ingen som tar den där sidan på allvar?

Det jag lagt märke till på sidan är att de hänger ut privatpersoner som vågar tänka själva och som har sina egna kontroversiella åsikter. Det verkar som att man bedriver kampanjer som har som främsta syfte att få oliktänkande avskedade från sina arbeten på grund av deras politiska åsikt. Sedan så felciterar man och sätter ord i mun. Det verkar vara allt sidan går ut på, att skrämma motståndare till tystnad och jäklas så mycket som möjligt med folk.

Sidan domineras av hat mot SD och man verkar inte ha så värst positiv syn på demokratiska fri och rättigheter. Nej, alla som tänker själva eller som inte är odelat positiva till fri invandring är lovligt byte och förklaras fredlösa.

Skulle vara intressant med källa för dessa påståenden som du har lagt märke till.
- IRM hänger ut folk som inte har kopplingar till SD.
- Skrämmer motståndare till tystnad
- Inte har en positiv syn på demokratiska fri och rättigheter
- Att folk som tänker själva eller inte har odelat positiva till fri invandring förklaras fredlösa.

Det skulle ju onekligen föra tråden framåt och ge scoop för diverse tidningar.
Citera
2013-11-12, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Skulle vara intressant med källa för dessa påståenden som du har lagt märke till.
- Att folk som tänker själva eller inte har odelat positiva till fri invandring förklaras fredlösa.

Scoop för diverse slask-blaskor tror jag inte då det är just såhär MSM jobbar generellt, åtminstone försöker.
Och tack och lov klarar fler och fler människor, främst utanför tullarna, att tänka själva och dra egna slutsatser av vart fan Sverige är på väg!
Citera
2013-11-13, 08:12
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askochalm
http://www.politism.se/story/forsoker-sd-tysta-sina-kritiker-igen/#post-6872

Politism stöttar IRM nu verkar det som, har sd råd att sänka dem med? Vad tror ni?

Jodå självklart skulle denna hemsidan också bli påhoppad.

Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
Jimmie säger indirekt att en muslimsk majoritet är ett hot. Alla skulle nog hålla med om detta. Inte nånstans säger Jimmie att "islam är det största hotet sen andra världskriget" utan det är en rubrik som AB satte på artikeln. Sen så vet jag inte varför IRM försöker motbevisa detta med citat från 2 andra SD-politiker. Påståendet var att Jimmie sa det.

Han skriver det även i debattartikeln men med andra ord än vad som stod i rubriken. IRM har ju även klistrat in en bild på debattartikeln där han skriver det.

Citat:
Ursprungligen postat av Linqoln
att använda sin egen hemsida som källa är ju skrattretande, det är sådant sekter håller på med.

Fast nu är du helt ute och cyklar. De använder inte sin egen hemsida som källa utan de lägger upp alla källorna på sin hemsida i form av länkar bland annat.
Citera
2013-11-13, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Han skriver det även i debattartikeln men med andra ord än vad som stod i rubriken. IRM har ju även klistrat in en bild på debattartikeln där han skriver det.

Föreslår att du läser den. Han skriver att en muslimsk majoritet är ett hot. Håller du inte med om det?
Citera
2013-11-13, 12:43
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt

Har du inte besökt sidan?

Sidan är minst lika extrem som Avpixlat, fast åt andra hållet.
Citera
2013-11-13, 15:05
Medlem
Linqolns avatar
Antar att ni läst att SD´s senaste värvning är 100% invandrare. Hur spinner ni denna story?
Citera
2013-11-13, 15:48
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
En sak som är intressant är ju att i SD-kuriren så har SD gett svar på tal. De verkar ju iallafall acceptera att det inte gick så bra för dem i debatten. Det enda Nalle kunde komma med var angående avhumaniseringen av SD men utöver det så hade IRM vassare argument och det verkar de förstå i SD-kuriren.
http://sdkuriren.se/irm-vs-bjorn-soder-rond-tva/

Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
Föreslår att du läser den. Han skriver att en muslimsk majoritet är ett hot. Håller du inte med om det?

Han skrev att det var det största hotet. Nej, jag håller inte med om det då jag anser att Sverige är alldeles för ateistiskt för att en religion skulle få fäste här. Visst det byggs några moskéer men i längden kommer det alltid vara en liten minoritet som är troende. Personligen antar jag att det största hotet är svenska staten men jag är ju anarkist och har ett helt annat synsätt på samhället än en sverigedemokrat så det är rätt så uppenbart att vi klagar på helt olika saker.
Citera
2013-11-13, 17:05
Medlem
Linqolns avatar
vill ni ha mer besökare än de 25 närmast sörjande så är ett tips att inte IP banna folk som är det minsta kritiska till er sekterism.
Citera
2013-11-13, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linqoln
vill ni ha mer besökare än de 25 närmast sörjande så är ett tips att inte IP banna folk som är det minsta kritiska till er sekterism.

Har du någonsin hört talas om ett kommunistiskt bloggfäste som tolererar kritik?
Citera
2013-11-13, 20:43
Medlem
Linqolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Jodå självklart skulle denna hemsidan också bli påhoppad.

Fast nu är du helt ute och cyklar. De använder inte sin egen hemsida som källa utan de lägger upp alla källorna på sin hemsida i form av länkar bland annat.

Ett billigt sätt att få träffar ? Alexas statistik talar ju ett tydligt språk att internetanvändande svenskar inte är intresserad av denna vänsterklubb för inbördes beundran.
Citera
2013-11-13, 21:20
Bannlyst
Ligger IRM fortfarande nere? Vore festligt om någon DDosat dem till döds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in