2013-11-13, 01:46
Medlem
Sweeper80s avatar
Jamie Olivers första i London! Urk på burk i Lingonskogen!
Citera
2013-11-13, 02:11
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Jamie Olivers första i London! Urk på burk i Lingonskogen!

Vilken restaurang är det, och varför är den så dålig?
Citera
2013-11-13, 02:25
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Vilken restaurang är det, och varför är den så dålig?

Fifteen. Komplicerade rätter, minns att ingen av oss som var där tyckte att det var gott och vissa rent räligt, tyvärr; bl a en underkokt, vattning risotto. Resten av maten/rätterna har jag förträngt. Usch nej vilken besvikelse.

Har ätit på en del kändiskockars restauranger och detta var den - by miles - absolut sämsta; Les Halles har varit den bästa (hittills).

Tilläggas bör, att Fifteen var ett antal år sedan nu.
Citera
2013-11-15, 23:43
Medlem
Oides avatar
Basic Bar o Kök i Solna. Maten smakade inge vidare, och personalen som jobbade just då var riktigt otrevlig.
Citera
2013-11-16, 00:17
Medlem
itsallalies avatar
Som väktare på utryckning har jag varit på mååånga pizzerior, matställen mm. efter stängning och ta mig fan att jag aldrig sätter min fot på dessa ställen efter arbetstid.

Vad, hur fan ställen klarar sig genom hälsokontroller är fan ett jävla mirakel. Det är fan vidrigt, så man vill ha skydd på kängorna och gasmask när man går in för att inte åka på någon sjukdom.

Snusket finns överallt, och ja, jag har snokat någon gång och det är då fan så man inte ens vill se mat på flera dagar efteråt.

På natten kommer alla småkryp fram också, nej fy fan vad vidrigt det är. Riktigt jävla äckligt, och då är jag inte speciellt känslig men fan alltså.....

Ibland är det bäst att inte veta antar jag och att "lite skit rensar magen" - tja väldigt få åker ju på skitränna medtanke på alla tusentals pizzerior som finns så....
Citera
2013-11-16, 02:50
Medlem
NorthSNKRs avatar
Det må vara hyllat, men Palmyra Kebab i Årsta var fan inget vidare.
Trist lokal med "sjukhuskänsla" och otrevligt, kallt ljus.

Ok kebab, men går helst inte dit igen pga lokalen.
Citera
2013-11-16, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Ja Personalen, jag anar du syftar på den där magra killen med hockeyfrilla och skäggstubb.
Den där killen kan omöjligen ha ett rent förflutet i sitt forna hemland. Teamleader för öst-statstorpeder eller torterare tror jag ligger nära sanningen.

Han är ren. Gift med en svensk kvinna sen många år (kanske 15) och har barn
tillsammans. Inget fel på honom förutom hans utseende.
Citera
2013-11-16, 20:48
Medlem
lolzincs avatar
Blev övertalad att äta på Jensen Böfhus för första gången förra veckan, mot min vilja ska tilläggas. Beställde en burgare som var bränd, torr och fullständigt smaklös. Att äta på Max hade varit både billigare och bättre.
Citera
2013-11-18, 18:53
Medlem
Katamanjarus avatar
Jag är ingen gourmet av rang och inser att mitt omdöme inte alltid är det bästa när det gäller att hitta bra ställen att äta på i främmande städer.
Därav har jag också oftast lyckats pricka in just de sämsta ställena och om så inte är fallet, är jag ytterst tacksam över vad jag må ha missat.

Plockar bort finare restauranger ur min redogörelse, då jag egentligen inte är kapabel att avgöra om det är dålig mat, eller om jag helt enkelt bara inte haft vett att uppskatta den.

Men pizza, det kan jag.

Under en vistelse i Västerås ville jag ha en pizza och åkte och letade planlöst.
Nackdelen med detta sätt att hitta ett bra matställe på, är att man väljer det som syns från en väg som är tillräckligt stor för att man ska hitta tillbaka.
Gick därför in på något jag vill minnas hette San Remo. (kan minnas fel)

Misstag...

Pizzan badade i fett och luktade konstigt. Atmosfären var sunkig och hela tiden sprang ungar runt och skrek på främmande språk.
Det är några år sedan, så det kanske inte är lika illa nu.

Maten var egentligen inte det sämsta, utan stämningen. Satt några killar av arabiskt ursprung och stirrade på mig och mitt sällskap under måltiden. Dessa verkade vara släkt eller bekanta till ägaren.
Hade hela tiden ett öga ut på parkeringen, för jag har aldrig förut varit så övertygad om att antingen bli misshandlad eller få bilen stulen som den gången.
Ryser inombords varje gång jag tänker på Västerås just av detta minnet.

Andra pizzan som etsat sig fast i minnet är från ett besök i Göteborg. Är inte speciellt bekant med staden och letade på samma förlorande sätt som i Västerås.
Hamnade i Bergsjön och såg en restaurantskylt.

Detta ställe var tydligen en kombinerad restaurant/pizzera/bar, dvs ett hak för missanpassade. Att jag kom dit en tidig fredagkväll hjälpte knappast upp situationen.
Beställde en pizza och killen bakom disken blev uppriktigt förvånad.
Bara detta borde skrämt mig tillräckligt för att lämna i tid.

Deras vanliga beställningar serverades uppenbarligen i glas och detta visade sig dels i väntetiden på ungefär 45 minuter och dels genom pizzans smak. ..eller snarare osmak. Smakade inte ens illa, det smakade inget alls, förutom fett.

Däremot var underhållningen en snäpp bättre än i Västerås.
En medelålders man hade tydligen provat större delen av standardmenyn under längre tid och när min mat serverades var även han färdig.
En trappa med ungefär fem steg ned mot entrén var en tuff utmaning och han lyckades träffa samtliga trappsteg med allt utom fötterna. Använde även huvudet för att öppna dörren när nedstigningen var avslutad.

Väl ute på trottoaren, var det några vänliga själar som hjälpte honom upp och därefter ledde in honom i restauranten igen. Stannade dock inte kvar för att bevittna nästa landning.

Minns inte namnet på detta eminenta ställe, men upplevelsen sitter nog kvar förevigt.
Citera
2013-11-23, 19:25
Avslutad
Mosbricka på en pizzeria. Moset bestod enbart av klumpar och vatten, korven var härsken och ketchupen var så pass gammal att även den mest bestod av rödfärgat vatten. Jag fick dock byta ut den mot en kebabrulle, som smakade betydligt bättre, då till och med pizzabagaren förstod hur katastrofalt vidrig mosbrickan var.
Citera
2013-11-23, 21:09
Medlem
ace_secs avatar
Mitt värsta matminne är från Kreta!

Restaurang nära hotellområdet (bara det är ju en varningsklocka i sig).

Beställde in oxfilé med pommes och bea. Köttet såg ut som en 5 cm tjock lövbiff på typ 20 cm. Det smakade härsket och var så segt att det knappt gick att skära. Fettet dröp på hela tallriken.

Hela anrättningen kostade ca 250 spänn och luktade vedervärdigt. Behöver jag säga att colan som kom in smakade ENBART vatten
Citera
2013-11-24, 01:45
Bannlyst
På Tivoli i Köpehamn, där fick man ett riktigt magplask till mat. Annars är väl en del vägkrogar bruka hålla låg kvalité.

Några sunk hank i Västerort har man råkat ut för. Lilla Monaco i Blackeberg är en klassiker bland sunkhanken.
Senast redigerad av Niggers 2013-11-24 kl. 01:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in