2013-08-12, 22:00
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Pizzeria La Spezia i Sundsvall.
Hemsk lokal, skum personal och dålig mat.
Citera
2013-08-12, 23:31
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
Haha... Utveckla!
Citera
2013-08-12, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Ja fyyyy faaan! Hamnade där en bakisförmiddag och det var faktiskt den enda gången som jag har mått värre EFTER inmundigande av bakiskäk! Hur jävla risig kan en pizzeria vara och ändå gå runt? Deras kunder måste antingen vara intet anande förstagångsbesökare eller självplågare av rent legendariska mått!

Dock så ska personalen ha ett plus för att dom gav mig pengarna tillbaka utan att bråka. Det verkade som att dem inte brydde sig alls.

Pengatvätteri?
Citera
2013-08-13, 01:11
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Alltså att lista pizzerior, snabbmatsrestauranger och annat känns lite överflödigt. Går man in på ett dylikt ställe och förväntar sig mat av bästa klass och förstklassig service så är man inte så lite naiv.

Men om jag ska ta en upplevelse från något lite finare (eller iallafall något som utgav sig för att vara det) så måste jag nämna min upplevelse på Vassa Eggen Steakhouse på Birger Jarlsgatan i Stockholm.

Maten i sig var det väl inget fel på (dock fick en av mina vänner inte in sin förrätt han beställt), dock hade de klämt in alldeles för många bord i lokalen (som gäst ska man inte behöva dra in stolen flera gånger för att kypare ska kunna passera och servera folk), tiderna man fick vänta på maten var långt ifrån acceptabla, och inte ens när man skulle betala så gick det snabbt och smärtfritt (har läst att det som standard ska gå högst två minuter efter att man lämnat ifrån sig kort med notan för att få betalningen klar, vi fick vänta i nästan en kvart på kort och kvitto).

Priserna var heller inte i klass med maten (jämfört med te.x Allmänna Galleriet som jag anser är en av de bästa restaurangerna på kött i hela Stockholm så kommer Vassa Eggen inte ens i närheten med sin mat, men ändå tar de MER i betalt för många rätter än vad AG's gör)

Överlag så vill jag inte att min kritik ska gå ut över personalen på golvet och i köket, för dessa klavertramp stinker verkligen ledningsproblem lång väg (det är ju inte kyparna eller kockarna som beslutar om hur många bord som ska stå i lokalen eller hur överdrivna priser man ska ta för maten, utan det är en sniken och girig ledning som vill att upplevelsen ska kosta mer än vad den smakar för kunden).

Sorry Vassa Eggen, men bara för att ni ligger ett stenkast från Stureplan så betyder inte det att ni är "lite finare, lite bättre" per definition. Det blir man endast när man lägger manken till att hålla hög klass, och det gjorde ni verkligen inte under mitt besök.

Mitt råd till andra som vill äta kött: undvik Vassa Eggen och boka bord på AG's istället.
Citera
2013-08-13, 01:13
Medlem
linnros24s avatar
Överallt i Paris.. läste på FB att man var tvungen att säga "Burn the motherfucker" när man skulle beställa kött och inte ville ha raw. Det stämde. Överallt. Fyfan vad vidrigt.
Citera
2013-08-13, 04:41
Bannlyst
Inte käkat på plats, men kan varna för Farsta Snabbpizza som man beställer från via telefon eller online.

Deras lövbiff var INTE LÖVBIFF, utan något sjukt äckligt hamburgekött från Eldorado.
Samt allt annat till smakade som det tillagats i mikrovågsugnen.
Citera
2013-08-13, 09:36
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse

Ja Personalen, jag anar du syftar på den där magra killen med hockeyfrilla och skäggstubb.
Den där killen kan omöjligen ha ett rent förflutet i sitt forna hemland. Teamleader för öst-statstorpeder eller torterare tror jag ligger nära sanningen.
Citera
2013-08-13, 09:46
Medlem
Max hamburgerhak i Gävle. Hamburgaren var inte genomstekt, den dröp av dressing så det rann från sidorna och hela burgaren var toksned (halva osten var utanför). Pommes friten var iskall.
När jag gick fram och klagade så var chefen den suraste och mest arroganta karl jag stött på, han vägrade byta ut maten och sa att det var jag själv som låtit pommes friten bli kall och rört ihop burgaren. UNDVIK!
Citera
2013-08-13, 12:00
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Alltså att lista pizzerior, snabbmatsrestauranger och annat känns lite överflödigt. Går man in på ett dylikt ställe och förväntar sig mat av bästa klass och förstklassig service så är man inte så lite naiv.

Men om jag ska ta en upplevelse från något lite finare (eller iallafall något som utgav sig för att vara det) så måste jag nämna min upplevelse på Vassa Eggen Steakhouse på Birger Jarlsgatan i Stockholm.

Maten i sig var det väl inget fel på (dock fick en av mina vänner inte in sin förrätt han beställt), dock hade de klämt in alldeles för många bord i lokalen (som gäst ska man inte behöva dra in stolen flera gånger för att kypare ska kunna passera och servera folk), tiderna man fick vänta på maten var långt ifrån acceptabla, och inte ens när man skulle betala så gick det snabbt och smärtfritt (har läst att det som standard ska gå högst två minuter efter att man lämnat ifrån sig kort med notan för att få betalningen klar, vi fick vänta i nästan en kvart på kort och kvitto).

Priserna var heller inte i klass med maten (jämfört med te.x Allmänna Galleriet som jag anser är en av de bästa restaurangerna på kött i hela Stockholm så kommer Vassa Eggen inte ens i närheten med sin mat, men ändå tar de MER i betalt för många rätter än vad AG's gör)

Överlag så vill jag inte att min kritik ska gå ut över personalen på golvet och i köket, för dessa klavertramp stinker verkligen ledningsproblem lång väg (det är ju inte kyparna eller kockarna som beslutar om hur många bord som ska stå i lokalen eller hur överdrivna priser man ska ta för maten, utan det är en sniken och girig ledning som vill att upplevelsen ska kosta mer än vad den smakar för kunden).

Sorry Vassa Eggen, men bara för att ni ligger ett stenkast från Stureplan så betyder inte det att ni är "lite finare, lite bättre" per definition. Det blir man endast när man lägger manken till att hålla hög klass, och det gjorde ni verkligen inte under mitt besök.

Mitt råd till andra som vill äta kött: undvik Vassa Eggen och boka bord på AG's istället.
Måste tyvärr instämma här. Trånga lokaler kan ju ha sin charm dom med, men på Vassa Eggen så är det löjligt trångt mellan borden. Maten där är heller inte något märkvärdigt. Har faktiskt ätit en lika god entrecote på lokalt sunkhak till en fjärdedel av priset.
Citera
2013-08-13, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBengtsson100
Sämsta restaurang jag någonsin käkat på var "The Chef" i Varberg; små, torra och översaltade pommes frites med en liten svettig hamburgare som smakade hundmat.
Dessutom var det några före mig i kön som tog en dagens för 85:-. Innehåll: Tre potatisar, en pinsamt liten bit torsk plus max tre salladsblad. När de frågade om det var allt svarade kvinnan i kassan att han kunde få en till potatis om han ville.

Garvade som fan nar jag laste detta
Citera
2013-08-14, 05:14
Medlem
jdepps avatar
Det sämsta ställetjag ätit på är Fräcka fröken på kungsgatan i Norrköping. åt en smorgås med röra som smakade rutten och min vän berättade att han fick en möglig paj där,då han tyckte den smakade konstigt .. lyfter på den och tittar under e den grön av mögel fy fan. otrevliga va de med när jag sa till dom om det och de hävdade att den inte va gammal.. bad ena smaka och se fick till svar att hon inte gillade avokado som va i röran. sa då högt och tydligt innan jag gick att nej här tänker jag inte äta mer och att maten va rutten så att andra kundee skulle höra häxan säger då nått tyket tillbaks. Kan tilläggas att jag hade lite illamående på kvällen. tur att jag bara tog nägra tuggar av den ocjh lämnade resten.
Citera
2013-08-14, 07:02
Bannlyst
nån korvgubbe i gamla stan som sålde en varmkorv för 100 spänn som var lite för kryddad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in