Citat:
Ursprungligen postat av
LuaLua
Resonerar du likadant kring FC Bayern? Skulle exempelvis en Guardiola-flopp lett till att du struntat i FC Bayern ett tag och fokuserat på något annat? Det är ju ingen som kräver att man måste vara en fanatisk camp sweden-anhängare, så kanske var engagera fel ordval av mig.
Jag är inte heller något fan av dagens svenska landslag. Jag är absolut inget fan av Hamrén heller för den delen. Däremot är jag av åsikten att ett VM eller EM utan Sverige är ett mycket tråkigare mästerskap, strykpåse eller ej. Så länge man tar sig dit kan man alltid leva på någon sorts hopp, vilket väl är en del av supporterskapet. Sen om jag är supporter till Sverige vetifan förresten, jag ser det bara som oerhört märkligt att jag skulle sitta obrydd under en Sverige-match, ett lag jag hejat på sen jag var liten, även om spelare och ledare bytts ut genom åren.
Blev mest svammel det här. Jag är väl mest naiv och tar det för givet att ett svenskt landslag rimligen borde engagera alla fotbollsintresserade som kommer från - eller bor i just Sverige. Oavsett hur man väljer att prioritera i övrigt.
Ja, mitt intresse för FC Bayern sjönk under en period efter Ottmar Hitzfeld. Gillade inte laget då, så jag engagerade mig inte så mycket. Försökte t o m byta tyskt lag i min besvikelse, men det är en annan historia att förtälja jag ska vänta med.
Jämför inte Hamren med Guardiola eller Moyes (för dig). Att man är missnöjd en höst, en säsong eller t o m ett par år är inte samma sak som detta problemfall. Lite tål man som anhängare, men inte att år efter år bli lika besviken varje gång. För före laget/klubben/landslaget står kärleken till Fotbollen.
För att göra ett slags parafras på Tommy S i VM94 och hans Karin Boye-citat, ”Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd”. Ogillar man år efter år vägen hur ska man då gilla dennas mål och mening?
För mig blir ett VM med eller utan detta svenska mediokra lag lika intressant oavsett resultatet mot Portugal. Något att göra en sommar. Förhoppningarna på Hamrens lag och Löws är noll, både nu och eventuellt då.
Men vem ogillar en positiv överraskning?