Citat:
Ursprungligen postat av
riquelme
Du måste tillhöra den promille av alla världens fotbollssupportrar som inte bryr sig om fotbolls-VM. Jag lider med dig.
Du har fel, är rätt många tyskar, engelsmän, italienare eller svenskar som sätter sitt klubblag betydligt högre än landslaget.
I Tyskland var detta ett reellt problem bara för några år sedan, en klar majoritet av fotbollssupportarna till de stora klubbarna sket fullständigt i manskapet. Är helt säkert så än idag i Bayern eller Ruhr att man sätter klubblaget tiofalt högre än landslaget, om man ens ser på matcherna.
Jag måste nog, tyvärr, medge att jag delar cyberkalles och cst åsikt trots att Sverige spelar två viktiga matcher i veckan. Är helt enkelt betydligt mer intresserad av Bundesliga och Bayern än det svenska (och framförallt det tyska) landslaget. Den klubb som betyder mest för mig, min svenska, har dessutom vinteruppehåll nu. Tycker det är trist när klubblagsfotbollen gör uppehåll.
Så har det definitivt inte alltid varit, men gillar helt enkelt inte Hamréns lag och spel, trots Zlatan. Sitter mest och blir sur över hur kasst de agerar, ogillar den typen fotboll helt enkelt. Helt övertygad om att man blir slagpåse i VM, om de nu lyckas ta sig dit. Visst håller jag på landslaget, men nivån är ungefär som den för Elfsborg, AIK eller MFF i Europa League.