Resultat: .
0%
röster
2013-11-12, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Fast landslagsfotboll är ju tämligen värdelöst.
Nu var inte det själva frågan. Läsförståelse?

"Hatar dessa landslagsuppehåll speciellt dom som inte betyder ett skit."

Kalle uttryckte ett felaktigt påstående vilket jag påpekade. Varför du drar upp något helt annat förstår jag inte.
Senast redigerad av riquelme 2013-11-12 kl. 12:10.
Citera
2013-11-12, 12:07
Medlem
En skada på Hummels så står Dortmund där med en mittback, till sitt förfogande. Jag fattar inte varför Dortmund sket i att bredda truppen ordentligt i somras, det kan avgöra hela säsongen nu. För spetsen i truppen är det ju som sagt inget fel på.

Kanske är Dortmunds andraplats inte så given ändå? Schalke har börjat komma igång, Leverkusen är ett riktigt bra och stabilt lag. De är Dortmunds främsta konkurrenter, med två bredare trupper dessutom.
Senast redigerad av xeezer 2013-11-12 kl. 12:10.
Citera
2013-11-12, 12:15
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Kalle uttryckte ett felaktigt påstående vilket jag påpekade. Varför du drar upp något helt annat förstår jag inte.
Fast om man inte bryr sig betyder de väl inte ett skit?
Citera
2013-11-12, 12:18
Medlem
Citat:
Fast om man inte bryr sig betyder de väl inte ett skit?
rent objektivt betyder det något, det vill säga direkt avgörande matcher om platser till VM i fotboll. Kalle antydde att det dessutom betydde mindre än ett vanligt landslagsuppehåll, när det i själva verket betyder mer. Svårt att begripa?
Citera
2013-11-12, 12:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

För Nederländerna, Italien, Belgien, Tyskland, Schweiz, Ryssland, Bosnien-Hercegovina, England, Spanien betyder detta uppehåll inte speciellt mycket.

Så helt felaktigt påstående var det väl ändå inte?
Citera
2013-11-12, 12:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
En skada på Hummels så står Dortmund där med en mittback, till sitt förfogande. Jag fattar inte varför Dortmund sket i att bredda truppen ordentligt i somras, det kan avgöra hela säsongen nu. För spetsen i truppen är det ju som sagt inget fel på.

Kanske är Dortmunds andraplats inte så given ändå? Schalke har börjat komma igång, Leverkusen är ett riktigt bra och stabilt lag. De är Dortmunds främsta konkurrenter, med två bredare trupper dessutom.
Mycket spekulationer om vem som kommer att ansluta till klubben pågår just nu i Tysk media.
Citera
2013-11-12, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
För Nederländerna, Italien, Belgien, Tyskland, Schweiz, Ryssland, Bosnien-Hercegovina, England, Spanien betyder detta uppehåll inte speciellt mycket.

Så helt felaktigt påstående var det väl ändå inte?
Ser vi fotboll 100% utifrån ett holländsk eller ryskt perspektiv, och är totalt jävla ointresserad av allt annat som händer i världen, så är det nästan ett obetydligt uppehåll. Förutom att det kan ha direkt inverkan på vilket motstånd dessa lag kan få i ett VM. Men nu ser vi väl inte på fotboll totalt utifrån ett sådant perspektiv? Får man verkligen inte hoppas iaf, det vore ju minst sagt trångsynt. Jäklar vad mycket underbar fotboll man går miste om då
Citera
2013-11-12, 12:52
Medlem
csts avatar
Citat:
rent objektivt betyder det något, det vill säga direkt avgörande matcher om platser till VM i fotboll. Kalle antydde att det dessutom betydde mindre än ett vanligt landslagsuppehåll, när det i själva verket betyder mer. Svårt att begripa?
Redogör gärna för det objektiva värdet i att det spelas play off till VM, betydelsen är ju helt och hållet subjektiv för de som faktiskt bryr sig. Det enda intresset jag har av landslagsuppehållet är att inga spelare ska komma tillbaka till sina klubbar skadade.
Citera
2013-11-12, 12:54
Medlem
Citat:
Redogör gärna för det objektiva värdet i att det spelas play off till VM, betydelsen är ju helt och hållet subjektiv för de som faktiskt bryr sig. Det enda intresset jag har av landslagsuppehållet är att inga spelare ska komma tillbaka till sina klubbar skadade.
Du måste tillhöra den promille av alla världens fotbollssupportrar som inte bryr sig om fotbolls-VM. Jag lider med dig.
Citera
2013-11-12, 14:00
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Du måste tillhöra den promille av alla världens fotbollssupportrar som inte bryr sig om fotbolls-VM. Jag lider med dig.
Du har fel, är rätt många tyskar, engelsmän, italienare eller svenskar som sätter sitt klubblag betydligt högre än landslaget.

I Tyskland var detta ett reellt problem bara för några år sedan, en klar majoritet av fotbollssupportarna till de stora klubbarna sket fullständigt i manskapet. Är helt säkert så än idag i Bayern eller Ruhr att man sätter klubblaget tiofalt högre än landslaget, om man ens ser på matcherna.

Jag måste nog, tyvärr, medge att jag delar cyberkalles och cst åsikt trots att Sverige spelar två viktiga matcher i veckan. Är helt enkelt betydligt mer intresserad av Bundesliga och Bayern än det svenska (och framförallt det tyska) landslaget. Den klubb som betyder mest för mig, min svenska, har dessutom vinteruppehåll nu. Tycker det är trist när klubblagsfotbollen gör uppehåll.

Så har det definitivt inte alltid varit, men gillar helt enkelt inte Hamréns lag och spel, trots Zlatan. Sitter mest och blir sur över hur kasst de agerar, ogillar den typen fotboll helt enkelt. Helt övertygad om att man blir slagpåse i VM, om de nu lyckas ta sig dit. Visst håller jag på landslaget, men nivån är ungefär som den för Elfsborg, AIK eller MFF i Europa League.
Citera
2013-11-12, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Du har fel, är rätt många tyskar, engelsmän, italienare eller svenskar som sätter sitt klubblag betydligt högre än landslaget.

I Tyskland var detta ett reellt problem bara för några år sedan, en klar majoritet av fotbollssupportarna till de stora klubbarna sket fullständigt i manskapet. Är helt säkert så än idag i Bayern eller Ruhr att man sätter klubblaget tiofalt högre än landslaget, om man ens ser på matcherna.

Jag måste nog, tyvärr, medge att jag delar cyberkalles och cst åsikt trots att Sverige spelar två viktiga matcher i veckan. Är helt enkelt betydligt mer intresserad av Bundesliga och Bayern än det svenska (och framförallt det tyska) landslaget. Den klubb som betyder mest för mig, min svenska, har dessutom vinteruppehåll nu. Tycker det är trist när klubblagsfotbollen gör uppehåll.

Så har det definitivt inte alltid varit, men gillar helt enkelt inte Hamréns lag och spel, trots Zlatan. Sitter mest och blir sur över hur kasst de agerar, ogillar den typen fotboll helt enkelt. Helt övertygad om att man blir slagpåse i VM, om de nu lyckas ta sig dit. Visst håller jag på landslaget, men nivån är ungefär som den för Elfsborg, AIK eller MFF i Europa League.
Jepp, men att låtsas att man inte bryr sig överhuvudtaget om VM är bara ren och skär lögn. Har aldrig träffat på en fotbollsintresserad som inte kollar på fotbolls-VM. Klart att de flesta håller sina klubblag närmre hjärta, men det var inte det detta handlade om. (dessutom har både du och cst missuppfattat det hela totalt. Jag ifrågasatte inte klubblagens ställning gentemot landslagen. Det är en annan diskussion. Jag ifrågasatte påståendet att detta landslagsuppehåll skulle betyda mindre än andra landslagsuppehåll)
Citera
2013-11-12, 14:14
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Fast varför ska det ena utesluta det andra? Jag håller på Manchester United och följer dom noggrannare än det svenska landslaget, men det tro fan att två direkt avgörande matcher till VM i Brasilien, där mitt landslag dessutom är ett av dom, engagerar mig. Tycker det är en väldigt märklig inställning.
Däremot skulle man gärna få slopa alla träningsmatcher som sker i samband med playoffet. Låt spelarna som redan kvalificerat sig få lite välbehövlig vila istället. Det minskar risken för skador och kanske i slutändan leder till att spelarna känner sig något fräschare när det väl vankas VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in