2013-11-12, 12:28
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underklassen
Någon som kan förklara för mig varför hans vän snitchar på honom och påstår att det är 22åringen som har begått mordet? Kan de ha varit i osams efter att han fick reda på att han var en mördare?

När påstod han det?
Citera
2013-11-12, 12:30
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Polisen borde ha visat upp bilder på massa verktyg för kompisen när dom förhörde honom, och försökt ringa in mer exakt vad det kan ha varit för ett verktyg.

Det har man nog relativt klart för sig, verktyget verkar vara en skölp (håljärn)
Citera
2013-11-12, 12:31
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyBalboa
Att 22 åringens kompis sett ett stämjärn som är bågformat hemma hos 22 åringen, även ritat en skiss av det.

Det visste jag redan efter att ha läst hans förhör i FUP.
Citera
2013-11-12, 12:31
Medlem
"Men 22-åringen ska ha sagt att han känner till såna här platser. Men han säger också att mobiltelefoner ska lämnas hemma, tv-apparater ska lämnas påslagna. 22-åringen har vidare förklarat att han har lärt sig mycket om sånt här under sin tid inom Hemvärnet.av Nils Johansson 12:29Kommentera"

Damn, vilken slug jävel! Och så påstår försvaret att han är oförmögen att utföra detta. Vilket skämt.
Citera
2013-11-12, 12:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, då faller naturlig förklaring bort också och då återstår endast plantering av blodet.

Hur smart är det då att plantera blod under allt bråte i bilen.

Eller så var det just det han gjorde hos sina föräldrar, tömde bilen.
Många folk hade grejer i bilen. Blod kan ha överförts från vad som helst. Vattnet kan ha spritt ut det till "den stora fläcken" på mattan, och på handsken.
Citera
2013-11-12, 12:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
För att komma upp i de längsta straffen krävs försvårande omständigheter som
*särskild hänsynslöshet och råhet
*Utdraget lidande med dödsångest för brottsoffret
*flera brottsoffer
*att anhörig bevittnat mordet.

Eftersom ingen vet hur mordet gått till försvinner de två första rekvisiten. De andra saknades ju från början. Därför blir det inte livstid. Tror som Hamilkar på 14-16 år, även om man kan nosa uppåt 18 också.

Framkom det inte i utlåtandet från rättsmedicin att VB:s dödskamp varit lång och plågsam ? Hur menar du då att rekvisit 1 och 2 faller bort ? KVA 18 år eller livstid om han fälls. Vilket jag långt ifrån är övertygad om att han blir. Dels har man inte tillräcklig styrka i bevisningen, dels kan rätten inte med säkerhet veta vem som gjort vad vid misstanke om fler inblandade, vilket jag noterat att åklagarna inte utesluter. Om inte ens åklagarna känner sig övertygade om antalet inblandade gärningspersoner är det väl rimligt att anta att rätten inte kommer att fälla KJ bortom tvivel om det inte går att pinna ner exakt vad just KJ deltagit i. KJ walks, det är min uppfattning, och förhoppningsvis kommer åklagarna inte att överklaga domen utan ge de fortsatta spaningarna en ny inriktning. Göra om. Göra rätt.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-12 kl. 12:47.
Citera
2013-11-12, 12:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Många folk hade grejer i bilen. Blod kan ha överförts från vad som helst. Vattnet kan ha spritt ut det till "den stora fläcken" på mattan, och på handsken.

Det här är en intressant sak, blodet på handsken kunde man se tillkommit i samband med att handsken var blöt.

Hur var det med mattan, det framgår inte vad jag minns, eller?
Citera
2013-11-12, 12:37
Medlem
@rayravioli
@H.Ljugholt

Häng med istället. Han kanske inte säger det rakt ut, men extremt mycket talar för att han vill sätta dit honom eller helt enkelt för att vara ärlig. Jag betonar det igen, EXTREMT mycket talar för att han vill sätta dit honom alt. vara ärlig.
Citera
2013-11-12, 12:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det här är en intressant sak, blodet på handsken kunde man se tillkommit i samband med att handsken var blöt.

Hur var det med mattan, det framgår inte vad jag minns, eller?
Nej, det framgår inte.
Citera
2013-11-12, 12:43
Medlem
Tror kj kommer stå eller falla på pappans förhör idag
Citera
2013-11-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underklassen
@rayravioli
@H.Ljugholt

Häng med istället. Han kanske inte säger det rakt ut, men extremt mycket talar för att han vill sätta dit honom eller helt enkelt för att vara ärlig. Jag betonar det igen, EXTREMT mycket talar för att han vill sätta dit honom alt. vara ärlig.

Ja allt måste ha en twist såklart. Jag skulle vilja vända på det och säga att EXTREMT mycket talar för att han vill hålla sig till sanningen, eller helt enkelt för att sätta dit honom. Jag betonar det igen, EXTREMT mycket talar för att han vill hålla sig till sanningen, alt sätta dit honom.
Citera
2013-11-12, 12:45
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Det var nog spiken i kistan för den gode KJ.

*Blod i bilen
*Blod på handskarna
*Likhund markerar likdoft i bilen
*Han är den siste som man vet säkert såg VB vid liv
*Ljuger konstant för sina vänner om att han försöker kontakta offret
*Grannar hör förförliga skrik från hans lägenhet mordnatten
*Han har "sökt" på fyndplatsen och försäkrar andra att inget fanns där
*Hans kompis berättar om ett verktyg som påminner skrämmande mycket om mordvapnet
*Tejp som till viss del överensstämmer med det som hittas på offret

osvosv..

MB:

??..inget

Jag har frågat det många gånger och väntar fortfarande på svar av Theforeigner och jonkoping. NÄR KOMMER VÄNDNINGEN? Se nu till att krypa till korset båda två och erkänn att ni ljugit/hittat på saker bara för att ni vill att det ska finnas ytterligare en dimension i detta. Jag förväntar mig inget svar av er denna gång heller då ni likt KJ inte har en aning hur ni ska föra er när ni blir ertappade med skägget i brevlådan.

Jag ska dela med mig min upplysning när fallet är över, om inte Forssberg använder det i rättegången.

Det finns ett medlem här på FB som vet om min upplysning, och om den personen ønskar att meddela att jag har delat med den upplysningen så skall personen vara välkommen att bekräfta att min upplysning eksisterar, bara hen inte avslöjar vad det är.

Jag kan säga så mycket som att det är upplysningar som avsevärt försvagar Tejp/blod beviset, som åklagarna tidligare omtalat som ett starkt bevis mot KJ.
Senast redigerad av Theforeigner 2013-11-12 kl. 12:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in