Citat:
Ursprungligen postat av
T-300
Inlägget handlade inte om hurvida KJ var skyldig eller ej.
Det handlar om hur patetiskt dåligt utredningen skötts, redan från början
snöade man fast på 1 person, fastän det fanns ytterliggare 1 mycket till intressant person.
Att ni sen säger att man utrett honom tillräkligt, påskiner bara hur dåligt insatt ni är,
Man gjorde ingen som helst husransakan hos MB, man ägnade inte 1 sekund till att
undersöka hans bil, man höjde inte på ögonbrynen då MB och A historier med tidsangivelser inte
stämmde överense.
Fanns mkt mer hos honom som ignorerades, låt mig poängtera att KJ riskerar att gå fri enbart pga av dessa misstag, finns en anledning till att åklagare kräver en utredningsåtgärd från åklagarna.
Sen kan vi lyfta upp till bordet att, inte allt för sällan är tingsrätten mycket kritisk till åklagarnas brist i utredning av andra tänkbara GM
Jag har följt målet från dag ett för det första, men är ingen expert som du vill få det till att jag utnämnt mig själv till. Det var det dummaste jag hört faktiskt.
Jag är varken bättre eller sämre insatt i någonting eftersom jag inte jobbar inom polisen och inte vet varför MB INTE blev delgiven misstanke av brott som kunde leda till husrannsakan etc
Det vet bara polisen och åklagarna, varför de inte misstänkte honom längre utan släppte honom.
Det var ju inte så att de drog lott om vem de skulle ta och utreda mer. Bevisen. indicierna fanns trots allt hos KJ
Men något måste det ju vara eftersom han inte blev delgiven misstanke. Vilket man inte behöver ta upp i en FUP mot eller ett åtal mot KJ. Förundersökningen är inte stängd ännu, så vad vet man egentligen hur utredd han blivit???
Varför inte gå igenom slasken och kolla upp detta???
Bevisen är mot KJ, eller tror du de hade hittat blod i MBs bagage också? Och annat? Vid husrannsakan menar jag???