2013-11-12, 12:16
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om MB planerat morder så är det ju väldigt vigtigt vad han gjorde tidligare på dagen, fattar du det?

och om du tycker att mina inlägg är jobbiga så låt bli at läse dom, eller änu bättre det finns visst en avstäng funktion

En del av dina inlägg får mig att tänka på chief inspector Closeau.

När ska försvararna dra upp ditt trumfkort ur FUP:en förresten?
Citera
2013-11-12, 12:19
Medlem
Quarrels avatar
"Han hade inte städat sin bil... Det var saker överallt". Har han plockat ur bilen för att få plats med kroppen, och sedan lagt tillbaka allting utan att sortera bort sådant som inte ska vara där? Knappast.
Citera
2013-11-12, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
"Han hade inte städat sin bil... Det var saker överallt". Har han plockat ur bilen för att få plats med kroppen, och sedan lagt tillbaka allting utan att sortera bort sådant som inte ska vara där? Knappast.

Eh, jo! För att täcka över ytan och ge intryck av slarv och kaos. "Jag är inte bra på att städa, jag skulle inte kunna gjort det".
Citera
2013-11-12, 12:23
Medlem
Det var nog spiken i kistan för den gode KJ.

*Blod i bilen
*Blod på handskarna
*Likhund markerar likdoft i bilen
*Han är den siste som man vet säkert såg VB vid liv
*Ljuger konstant för sina vänner om att han försöker kontakta offret
*Grannar hör förförliga skrik från hans lägenhet mordnatten
*Han har "sökt" på fyndplatsen och försäkrar andra att inget fanns där
*Hans kompis berättar om ett verktyg som påminner skrämmande mycket om mordvapnet
*Tejp som till viss del överensstämmer med det som hittas på offret

osvosv..

MB:

??..inget

Jag har frågat det många gånger och väntar fortfarande på svar av Theforeigner och jonkoping. NÄR KOMMER VÄNDNINGEN? Se nu till att krypa till korset båda två och erkänn att ni ljugit/hittat på saker bara för att ni vill att det ska finnas ytterligare en dimension i detta. Jag förväntar mig inget svar av er denna gång heller då ni likt KJ inte har en aning hur ni ska föra er när ni blir ertappade med skägget i brevlådan.
Citera
2013-11-12, 12:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Ja, då faller naturlig förklaring bort också och då återstår endast plantering av blodet.

Hur smart är det då att plantera blod under allt bråte i bilen.

Eller så var det just det han gjorde hos sina föräldrar, tömde bilen.
Citera
2013-11-12, 12:25
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Eh, jo! För att täcka över ytan och ge intryck av slarv och kaos. "Jag är inte bra på att städa, jag skulle inte kunna gjort det".

Exakt så tänkte jag med. Uppenbart är ju att blodet hittats under allt detta. Vilket måste innebära att blodet hamnade där innan alla sakerna hamnade där.
Citera
2013-11-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Inlägget handlade inte om hurvida KJ var skyldig eller ej.
Det handlar om hur patetiskt dåligt utredningen skötts, redan från början
snöade man fast på 1 person, fastän det fanns ytterliggare 1 mycket till intressant person.

Att ni sen säger att man utrett honom tillräkligt, påskiner bara hur dåligt insatt ni är,
Man gjorde ingen som helst husransakan hos MB, man ägnade inte 1 sekund till att
undersöka hans bil, man höjde inte på ögonbrynen då MB och A historier med tidsangivelser inte
stämmde överense.

Fanns mkt mer hos honom som ignorerades, låt mig poängtera att KJ riskerar att gå fri enbart pga av dessa misstag, finns en anledning till att åklagare kräver en utredningsåtgärd från åklagarna.
Sen kan vi lyfta upp till bordet att, inte allt för sällan är tingsrätten mycket kritisk till åklagarnas brist i utredning av andra tänkbara GM

Jag har följt målet från dag ett för det första, men är ingen expert som du vill få det till att jag utnämnt mig själv till. Det var det dummaste jag hört faktiskt.

Jag är varken bättre eller sämre insatt i någonting eftersom jag inte jobbar inom polisen och inte vet varför MB INTE blev delgiven misstanke av brott som kunde leda till husrannsakan etc
Det vet bara polisen och åklagarna, varför de inte misstänkte honom längre utan släppte honom.

Det var ju inte så att de drog lott om vem de skulle ta och utreda mer. Bevisen. indicierna fanns trots allt hos KJ

Men något måste det ju vara eftersom han inte blev delgiven misstanke. Vilket man inte behöver ta upp i en FUP mot eller ett åtal mot KJ. Förundersökningen är inte stängd ännu, så vad vet man egentligen hur utredd han blivit???
Varför inte gå igenom slasken och kolla upp detta???

Bevisen är mot KJ, eller tror du de hade hittat blod i MBs bagage också? Och annat? Vid husrannsakan menar jag???
Citera
Medlem
Någon som kan förklara för mig varför hans vän snitchar på honom och påstår att det är 22åringen som har begått mordet? Kan de ha varit i osams efter att han fick reda på att han var en mördare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, då faller naturlig förklaring bort också och då återstår endast plantering av blodet.

Hur smart är det då att plantera blod under allt bråte i bilen.

Eller så var det just det han gjorde hos sina föräldrar, tömde bilen.

Jepp tror han var dit på kvällen 4 maj till sina föräldrar å tömde bilen sedan tillbaka till lägenheten å fixa me allt därför han fick så brottom åka till sin bror i hemmet helt plötsligt 22-23
Citera
Medlem
Imthisnices avatar
Har det framkommit något nytt som ej står att läsa i FUP?
Citera
2013-11-12, 12:28
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underklassen
Någon som kan förklara för mig varför hans vän snitchar på honom och påstår att det är 22åringen som har begått mordet? Kan de ha varit i osams efter att han fick reda på att han var en mördare?

Vem påstår att han begått mordet menar du?
Citera
2013-11-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Har det framkommit något nytt som ej står att läsa i FUP?

Att 22 åringens kompis sett ett stämjärn som är bågformat hemma hos 22 åringen, även ritat en skiss av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in