2013-11-12, 11:48
Medlem
Har varenda jävel som har med 22 åringen att göra dåligt minne?
Eller så har dom väl varit med på det hela.
Citera
2013-11-12, 11:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vid fällande fängelsedom tror jag inte att det blir livstid, och jag är inte alldeles hundra på att det blir 18 år heller. Jag skulle tippa på 16.

K. Grundat på hans relativa ungdom ? Tidigare ostraffad ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Ja, det spelar ju ingen som helst roll att han åker runt och köper knivar, tejprullar, målarplast, gummihandskar och rep, eller hur? spela inte korkad
Har KJ alibi på lördag förmiddag också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Militärstad vet du, det smäller hela tiden här

Jaha ! Det förklarar saken
Citera
2013-11-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Usch och fy! Ha mage att gå fram till VB:s mor efter att ha utnyttjat hennes käraste som gratisluder under så lång tid, berett VB så mycket olycklig kärlek.
Iskall person den där MB. Han har orsakat massor av smärta runt VB samt sin fru, barn och vänner.
Han kan prata och föra sig på det vis som är accepterat i samhället vilket inte KJ kan.
KJ blir mobbad hela sin skoltid för sitt sätt att vara, kanske vore det på tiden att samhället ser dessa elever med behov av extra stöd.
Citera
2013-11-12, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Mitt inlägg handlade inte om det utan något helt annat.
Det handlade om var man lägger skulden - hos den som det våldsamma syns på, det logiska valet eller hos den det inte syns på, det ologiska valet.
Och vad som skulle hända om de bytte plats med varandra - skulle folk då skrika sig blå och kräva att KJ (ologskt val) blev utredd på samma sätt som man nu kräver att det görs med MB (logiskt val)
Hänger du med???
Jag har tidigare skrivit att enl. FUP har de inte utrett MB tillräckligt MEN det kan finnas information i slasken.
Idag kom ju faktiskt uppgiften fram att de hade haft span på MB, visste du det innan? Hans alibi kommer väl komma fram i morgon och fram tills dess kan varken du eller jag säga någonting egentligen.
Men visst, visar det sig att han inte har ett hållbart alibi och kan vara VBs mördare ska han givetvis utredas och KJ frias.

"Experten" har talat... Men ta och skärp dig

Inlägget handlade inte om hurvida KJ var skyldig eller ej.
Det handlar om hur patetiskt dåligt utredningen skötts, redan från början
snöade man fast på 1 person, fastän det fanns ytterliggare 1 mycket till intressant person.

Att ni sen säger att man utrett honom tillräkligt, påskiner bara hur dåligt insatt ni är,
Man gjorde ingen som helst husransakan hos MB, man ägnade inte 1 sekund till att
undersöka hans bil, man höjde inte på ögonbrynen då MB och A historier med tidsangivelser inte
stämmde överense.

Fanns mkt mer hos honom som ignorerades, låt mig poängtera att KJ riskerar att gå fri enbart pga av dessa misstag, finns en anledning till att åklagare kräver en utredningsåtgärd från åklagarna.
Sen kan vi lyfta upp till bordet att, inte allt för sällan är tingsrätten mycket kritisk till åklagarnas brist i utredning av andra tänkbara GM
Citera
2013-11-12, 11:57
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Iskall person den där MB. Han har orsakat massor av smärta runt VB samt sin fru, barn och vänner.
Han kan prata och föra sig på det vis som är accepterat i samhället vilket inte KJ kan.
KJ blir mobbad hela sin skoltid för sitt sätt att vara, kanske vore det på tiden att samhället ser dessa elever med behov av extra stöd.

Mycket bra sagt.
Citera
2013-11-12, 11:57
Medlem
Jag är helt övertygat, att både MB och även KJ:s kompisar ljuger i rätten. Alla dessa herra verkar he demens och dåligt minne.
Citera
2013-11-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Inlägget handlade inte om hurvida KJ var skyldig eller ej.
Det handlar om hur patetiskt dåligt utredningen skötts, redan från början
snöade man fast på 1 person, fastän det fanns ytterliggare 1 mycket till intressant person.

Att ni sen säger att man utrett honom tillräkligt, påskiner bara hur dåligt insatt ni är,
Man gjorde ingen som helst husransakan hos MB, man ägnade inte 1 sekund till att
undersöka hans bil, man höjde inte på ögonbrynen då MB och A historier med tidsangivelser inte
stämmde överense.

Fanns mkt mer hos honom som ignorerades, låt mig poängtera att KJ riskerar att gå fri enbart pga av dessa misstag, finns en anledning till att åklagare kräver en utredningsåtgärd från åklagarna.
Sen kan vi lyfta upp till bordet att, inte allt för sällan är tingsrätten mycket kritisk till åklagarnas brist i utredning av andra tänkbara GM

skulle stå ( finns en anledning till att advokaterna kräver en utredningsåtgärd från åklagarna )
Citera
2013-11-12, 11:58
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyBalboa
Har varenda jävel som har med 22 åringen att göra dåligt minne?
Eller så har dom väl varit med på det hela.

Det är väl vännen AB som förhörs nu? Han hade rätt gott minne i polisförhören.
Citera
2013-11-12, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlie54
Jag är helt övertygat, att både MB och även KJ:s kompisar ljuger i rätten. Alla dessa herra verkar he demens och dåligt minne.

dom är ju gamla ålders demens?
Citera
2013-11-12, 11:59
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Det tyckte jag var väldigt fint av honom till skillnad av psykot KJ som satt och ritade när VBs mamma vittnade i rätten....Det var mkt fint gjort av MB

Delar inte ditt tycke. Jag ser det som ett övertramp, en gubbe som utnyttjat hennes dotter för sex, går fram och tar modern i händerna. Har han inte kladdat till det nog? Han kunde bockat på avstånd, respektfullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in