2013-11-12, 11:30
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Det finns väl inte någon som påstått att MB:s eventuella inblandning i brottet skulle förutsätta att KJ också var inblandad, som någon gör gällande här ovan?

Jag tycker MB ger ett väldigt osammanhängande intryck överlag. I princip inget som han påstått stämmer ju med vad frun säger, han ändrar på nära nog allt han säger från förhör till förhör och omgärdas av andra omständigheter som är lite besvärande.

Jag tycker han utgör en mycket bra escape goat för försvaret, även om BF inte profiterat nog på det.

BF borde naturligtvis sammanställt en lång lista på konstiga omständigheter och uppenbara lögner och korrigeringar av MB och frågat ut han punkt för punkt.

Jaså hur menar du då? Kan du redogöra för hur han ger ett "väldigt osammanhängande intryck" Var så vänlig och berätta det för oss. Varför tog inte advokaterna upp det då? Är dom så jävla dåligt pålästa så dem inte slår hål på hans lögner och ifrågasätter vad han sagt i förhören och vad som nu kommer fram.
Citera
2013-11-12, 11:31
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Så du menar att en händelse efter mordet skulle styrka vad som inträffade när VB dog?
Det gör det ju inte.
Det är bara ett spel för att underminera KJ som person, men det är ju inte värt speciellt mycket på en diagnos-kuf som kan göra otroligt ologiska saker på nästan vilken grund som helst...

Ja det menar jag. Varför ljuger han om och om igen för folk om att han ringde hennes mobil? Detta både för kompisarna och under söket. Han låtsas ringde ju flera gånger. Nej du får tycka vad du vill men jag tycker att det är ganska talande. Om ens vän är försvunnen så är det väl självklart att man faktiskt försöker ringa.
Citera
2013-11-12, 11:32
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
"Tränaren går nu fram till Vatchareeyas mamma och säger nåt väldigt personligt. De tog varandra i händerna och såg varandra i ögonen."

För att vara mördare är MB antingen väldigt empatisk eller extremt förslagen...
Reportern är inte sen att framställa honom som sympatisk. Bra hörsel verkar reporten ha också.
Citera
2013-11-12, 11:33
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om MB planerat morder så är det ju väldigt vigtigt vad han gjorde tidligare på dagen, fattar du det?

och om du tycker att mina inlägg är jobbiga så låt bli at läse dom, eller änu bättre det finns visst en avstäng funktion

Jag kan oxo instämma med Macca, du är helt fel ute, MB har inget med detta att göra
Bara fantasier, en sådan händelsekedja blir helt orimlig, med allt som vi nu vet

Det enda alternativet för dagen är att KJ hade medhjälpare, eller att KJ känner till gärningsmannen men känner sig samtidigt hotad av densamma.
I sista fallet hade nog KJ redan börjat snacka nu.
Citera
2013-11-12, 11:35
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Reportern är inte sen att framställa honom som sympatisk. Bra hörsel verkar reporten ha också.

Ifrågasätter du att MB faktiskt har gått fram till mamman? Eller att han har sagt någonting personligt till henne? På vilka grunder gör du i så fall det?
Citera
2013-11-12, 11:35
Medlem
Märkligt att inte åklagaren/målsägarbiträdet frågade kompisen om sängen
Han har ju varit hemma hos KJ och gått in när han legat och sovit med dörren öppen !
Citera
2013-11-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Märkligt att inte åklagaren/målsägarbiträdet frågade kompisen om sängen
Han har ju varit hemma hos KJ och gått in när han legat och sovit med dörren öppen !

E M F : vill ställa en fråga till: Har du hjälpt (22-åringen) med att bära ut ett större föremål från hans lägenhet mellan 8 och 17 maj? "Nej". Vet du om din bror har gjort det? "Det tror jag inte".
Citera
2013-11-12, 11:41
Medlem
Imthisnices avatar
Undrar lite över KJ:s boendestöd genom LSS 3ggr i veckan (dvs. En av de högra bedömda graderna behov av hjälp) kan ju vara så att det där står en del i dokumentationen om utbytta sängar, hunden etc. Som de under rådande lag ska utföra efter varje boendestöd.
Citera
2013-11-12, 11:42
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry

Usch och fy! Ha mage att gå fram till VB:s mor efter att ha utnyttjat hennes käraste som gratisluder under så lång tid, berett VB så mycket olycklig kärlek.
Citera
2013-11-12, 11:47
Medlem
Verkar som alla i Boden har antingen dåligt minne eller dålig hörsel ??
Citera
2013-11-12, 11:47
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Usch och fy! Ha mage att gå fram till VB:s mor efter att ha utnyttjat hennes käraste som gratisluder under så lång tid, berett VB så mycket olycklig kärlek.

Det tyckte jag var väldigt fint av honom till skillnad av psykot KJ som satt och ritade när VBs mamma vittnade i rätten....Det var mkt fint gjort av MB
Citera
2013-11-12, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Verkar som alla i Boden har antingen dåligt minne eller dålig hörsel ??

Militärstad vet du, det smäller hela tiden här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in