Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Tycker Durmaz har en mer internationell spelstil än Hamad. Hamad är lite för allmän och saknar egentligen ett vinnande vapen. Durmaz har mer en explosiv spelstil och jag tycker han vinner på det. Hamad skulle behöva utveckla sin spelstil lite och det tror jag han har potential att göra i Tyskland.
Skitsnack. Väldigt vanligt skitsnack i Sverige, på alla nivåer. Ser man inte Hamads styrkor så ska man nog inte uttala sig. Han har ett överlägset spelsinne för att spela i AS, är otroligt bolltrygg, och gör väldigt mycket poäng. Dessutom är han bevisligen en ledare.
Allt snack om internationell spelstil stör mig enormt. Är snabbhet den högst stående egenskapen? Ibland tror jag folk på allvar tycker det. Säg det till alla spelgenier, oavsett nivå. Snabbhet har alltid premierats i svensk fotboll, vilket har skapat en enormt brist på speltekniska och spelskickliga fotbollsspelare.
Jag har flera exempel om medelmåttor som blivit scoutade av Allsvenska akademier. Vissa började där,de flesta levde enbart på snabbhet. Man såg direkt att deras touch var så uppenbart horribel att det skulle gå åt helvete för dessa spelare. Dessa tog alltså platser i fina akademier istället för mer fotbollsskickliga tonåringar. Det är ett problem.