Citat:
Ursprungligen postat av Carricko
Holmén är en av de första jag hade tagit ut i truppen. Har varit riktigt, riktigt bra hela säsongen och kan spela på flera olika platser. Gör aldrig bort sig när han får chansen i landslaget och är dessutom van vid att sitta på bänken i landslaget.
Bajrami är väl den jag hade övervägt att peta. Dock inte för att ta in Hult istället utan Wendt och köra M Olsson som vänsterytter. Men jag tycker nog det är bra som det är.
Jag vet inte hur Holmén spelat i Turkiet, men utöver Kroatienmatchen där han faktiskt gjorde det bra som innermitt tycker jag att han skiftat mellan medioker och usel i landslaget. Minns speciellt en match, kan ha varit mot Spanien?, där han var mer vilsen än vad Östlund var mot Duff. Men han har väl fått några års rutin och så där så han är kanske det bästa truppalternativet just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Carricko
Nja, hur mycket Lagerbäck är den egentligen? 12 nya spelare sen senaste mästerskapet och Guidetti hade varit med om han varit frisk. Knappast Lagerbäck stuk på det.
Jag menade inte så. Hade Hamrén ringt in Alexandersson och Micke Nilsson hade jag inte tyckt att uttagningen gett Lagerbäckvibbar

Truppen var väntad och lite "tråkig", och det är väl nästan bara Chippen som har egenskaper för att gå in och ändra en matchbild i ett låst läge.