2012-05-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Skillnaden är att dessa spelare är tillräckligt bra för att spela. Du tycker att det är rättvist att jämföra en av världens absolut bästa backar med Niklas Hult? En mer rättvis jämförelse vore om Per Mårts plockat med någon oprövad 18-åring från Hockeyallsvenskan. Din jämförelse är så skev så det finns inte. Om Hult varit en av världens bästa yttrar och inte blivit uttagen så hade det varit en vettig jämförelse.

en 18årig oprövad jonas brodin har vart en av våra bästa backar i VM. Han var ju bara reserv från början men verkligen tagit chansen. Men ok, du kanske tycker man ska spela en sådan som anders svensson tills han är 70 år och åker rollator på planen?
Citera
2012-05-14, 22:50
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Man kanske kunde haft med Hult istället för Bajrami eller Holmén som endå inte är speciellt bra.

Holmén är en av de första jag hade tagit ut i truppen. Har varit riktigt, riktigt bra hela säsongen och kan spela på flera olika platser. Gör aldrig bort sig när han får chansen i landslaget och är dessutom van vid att sitta på bänken i landslaget.

Bajrami är väl den jag hade övervägt att peta. Dock inte för att ta in Hult istället utan Wendt och köra M Olsson som vänsterytter. Men jag tycker nog det är bra som det är.
Citera
2012-05-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
en 18årig oprövad jonas brodin har vart en av våra bästa backar i VM. Han var ju bara reserv från början men verkligen tagit chansen. Men ok, du kanske tycker man ska spela en sådan som anders svensson tills han är 70 år och åker rollator på planen?

OffT, men är Whalers-loggan från NHLPA'93? Ser skönt Megadrive ut
Senast redigerad av superlalahej 2012-05-14 kl. 22:57.
Citera
2012-05-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superlalahej
Den är svår. Ger upp tonåringarna och väljer Pontus Jansson.
Dumt, tycker du?

Så som Jansson spelat denna säsongen platsar han knappt i startelvan i U-21.

Citat:

Man ska spela Anders Svensson till den dagen han slutar vara en av våra viktigaste spelare. Men hur som helst så har han väl hintat om att han slutar i landslaget efter EM?
Citera
2012-05-14, 22:55
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Den är svår. Ger upp tonåringarna och väljer Pontus Jansson.
Dumt, tycker du?

Tja, han kan säkert bli bra. Eftersom Hamrén väljer 7 backar så kommer en av mittbackarna (Granqvist) eventuellt lira till höger. Det gör att 4:e mittbacken är närmre en startelva än exempelvis 4:e innermittfältaren där dessutom S Larsson skulle kunna vara aktuell. Det gör att jag (om jag skulle valt en yngre talang som bara är med för att se och lära) hade valt Hiljemark. Fast jag hade kunnat tänka mig Emil Salomonsson för att få med en andra högerback.

Men till syvende och sist hade jag valt samma trupp som hamrén.
Citera
2012-05-14, 22:59
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Ni som gnäller om "Lagerbäckvibbar". Vilka är dom unga stjärnskotten som Hamrén högst oförtjänt har lämnat utanför EM-truppen? Albin Ekdal eller? För inte vill ni väl se fler "sopor från allsvenskan"?

Jag har inte gnällt än, men truppen ger ju faktiskt Lagerbäckvibbar, vilket jag iofs inte ser som något negativt.

Johannesson har nog en poäng i att det kunnat vara nyttigt med en joker i truppen. Guidetti hade ju varit perfekt om han varit frisk, men nu vet jag inte om det finns något bra alternativ. Jag försvarade Hult i tråden häromdan, och jag tror iofs att han håller högre klass än t.ex Bajrami, men jag vet inte. Hur som helst är det ingen stor fråga, truppen är väntad och går inte att klaga speciellt mycket på.
Citera
2012-05-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carricko
Tja, han kan säkert bli bra. Eftersom Hamrén väljer 7 backar så kommer en av mittbackarna (Granqvist) eventuellt lira till höger. Det gör att 4:e mittbacken är närmre en startelva än exempelvis 4:e innermittfältaren där dessutom S Larsson skulle kunna vara aktuell. Det gör att jag (om jag skulle valt en yngre talang som bara är med för att se och lära) hade valt Hiljemark. Fast jag hade kunnat tänka mig Emil Salomonsson för att få med en andra högerback.

Men till syvende och sist hade jag valt samma trupp som hamrén.

Jag köper också läget. Är mest att jag verkligen vill att vi satsar på nån framtidsman, eftersom laget är så medelmåttigt. Känns som att Hamrén själv är största profilen efter Zlatan.
Citera
2012-05-14, 23:00
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag har inte gnällt än, men truppen ger ju faktiskt Lagerbäckvibbar, vilket jag iofs inte ser som något negativt.

Johannesson har nog en poäng i att det kunnat vara nyttigt med en joker i truppen. Guidetti hade ju varit perfekt om han varit frisk, men nu vet jag inte om det finns något bra alternativ. Jag försvarade Hult i tråden häromdan, och jag tror iofs att han håller högre klass än t.ex Bajrami, men jag vet inte. Hur som helst är det ingen stor fråga, truppen är väntad och går inte att klaga speciellt mycket på.

Nja, hur mycket Lagerbäck är den egentligen? 12 nya spelare sen senaste mästerskapet och Guidetti hade varit med om han varit frisk. Knappast Lagerbäck stuk på det.
Citera
2012-05-14, 23:03
Bannlyst
Citat:
Vem ska vi ta ut istället för Anders Svensson då?

Du har ju erkänt nyss att Sverige inte har några bra talanger redo för EM och ändå fortsätter du gnälla? Ser du inte att det är rätt idiotiskt att gnälla om något som inte går att ändra på.

Inse att hockey är en helt annan sak, i hockey är vi en stornation och vi har en enormt stor bredd där, i fotboll är konkurrensen stor då hela världen spelar fotboll och i fotboll är vi ingen stornation och vi har ingen bredd.
Citera
2012-05-14, 23:06
Medlem
Citat:
Jag köper också läget. Är mest att jag verkligen vill att vi satsar på nån framtidsman, eftersom laget är så medelmåttigt. Känns som att Hamrén själv är största profilen efter Zlatan.
Laget är verkligen inte medelmåttigt. Bakom Zlatan finns till exempel Larsson, Elm, Wernbloom, Elmander och Källström som alla håller hög klass i Europa. Sverige är inte Spanien, det vill säga fullspäckat med världsstjärnor. Men Sverige håller ändå rätt så hög klass.
Citera
2012-05-14, 23:06
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Holmén är en av de första jag hade tagit ut i truppen. Har varit riktigt, riktigt bra hela säsongen och kan spela på flera olika platser. Gör aldrig bort sig när han får chansen i landslaget och är dessutom van vid att sitta på bänken i landslaget.

Bajrami är väl den jag hade övervägt att peta. Dock inte för att ta in Hult istället utan Wendt och köra M Olsson som vänsterytter. Men jag tycker nog det är bra som det är.

Jag vet inte hur Holmén spelat i Turkiet, men utöver Kroatienmatchen där han faktiskt gjorde det bra som innermitt tycker jag att han skiftat mellan medioker och usel i landslaget. Minns speciellt en match, kan ha varit mot Spanien?, där han var mer vilsen än vad Östlund var mot Duff. Men han har väl fått några års rutin och så där så han är kanske det bästa truppalternativet just nu.

Citat:
Nja, hur mycket Lagerbäck är den egentligen? 12 nya spelare sen senaste mästerskapet och Guidetti hade varit med om han varit frisk. Knappast Lagerbäck stuk på det.
Jag menade inte så. Hade Hamrén ringt in Alexandersson och Micke Nilsson hade jag inte tyckt att uttagningen gett Lagerbäckvibbar Truppen var väntad och lite "tråkig", och det är väl nästan bara Chippen som har egenskaper för att gå in och ändra en matchbild i ett låst läge.
Senast redigerad av Smerch 2012-05-14 kl. 23:12.
Citera
2012-05-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adored
Laget är verkligen inte medelmåttigt. Bakom Zlatan finns till exempel Larsson, Elm, Wernbloom, Elmander och Källström som alla håller hög klass i Europa. Sverige är inte Spanien, det vill säga fullspäckat med världsstjärnor. Men Sverige håller ändå rätt så hög klass.

På vilket sätt är INTE laget medelmåttigt, menar du? Larsson är ok internationellt, Elm är väldigt medelmåttig, Wernbloom är tuff men enormt medelmåttig, Elmander är medelmåttornas medelmåtta, men bra. Dock tungt skadad och Källström är väl snällt sagt ganska bra internationellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in