2013-11-11, 18:53
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det håller jag inte med om. Att vittnet slog hål på teorin att skriken kom från teven, alltså. Tidsangivelser i sådana här sammanhang är väldigt knepiga. Grannen påstår att han kollade klockan lite före 22 men vad finns det för garantier att han verkligen gjorde det just då? Inga alls, vill jag påstå.

Håller med! Förvånande att försvaret aldrig tog sin chans att spela upp vad grannarna kan ha hört. KJ har tidigare berättat att han såg en actionfilm på kanal 6 och att han pga dålig hörsel brukar ha hög volym. Kl 21:15 in i filmen hör man som sagt 2 st höga, korta kvinnoskrik. I FUP sid 177 står att läsa ett vittnesmål av fästmö till granne rakt nedanför KJ:s balkong. Hon uppger att de vid 21:00-21:15 går ut på M*ckes altan för att röka. Hon beskriver därefter två korta ganska gälla kvinnoskrik som slutar tvärt.
Dra upp volymen på youtube-klippet och ställ er en bra bit ifrån och lyssna.....
Citera
2013-11-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
KJ är att han läser FB uteslutet men de andra runt honom ja.
KJ får knappast använda dator och mobil.

Jag har inte studerat restriktionerna i fallet, men trots allt så är väl inte sådant obrytbart, ifall du förstår vad jag menar.
Citera
2013-11-11, 19:04
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Tema skägg

Pga av att ena länken strulade tidigare ställer jag frågan igen, i hopp om att någon skall kunna förklara vilka personer bilderna föreställer och på vilket sätt dessa kan ha samröre med KJ.
Båda bilderna är ursprungligen hämtade ur denna tråd men jag kommer inte ihåg i vilket sammanhang.

Vilka personer föreställer bilderna?

Skägg1-->http://imgur.com/r6qTaeZ

Skägg2-->http://imgur.com/d04GVM1

Skägg 2 är R Åk****n Förekommer i fup.
Citera
2013-11-11, 19:07
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Skägg 2 är R Åk****n Förekommer i fup.

Vänta nu, hade de två inte haft en väldigt hektisk kontakt per telefon efter mordet och knappt ingen alls innan?

Måste kolla upp detta.

Nej, det var W*lliam L*nd, veckan före försvinnande hade de ingen kontakt men veckan efter hade de 16 kontakter med varandra per telefon.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-11-11 kl. 19:11.
Citera
2013-11-11, 19:10
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vänta nu, hade de två inte haft en väldigt hektisk kontakt per telefon efter mordet och knappt ingen alls innan?

Måste kolla upp detta.

Nej, det hade de inte.
Citera
2013-11-11, 19:11
Medlem
Vilket drama åsyftas här tro och vad är det som de skall "låta ligga så"
Citat:
Magnus Holt Olofsson Men vad hände med Robin Frälsaren Åkesson?
den 21 maj kl. 16:31 · Gilla

Robin Leif Åkesson Blev lite drama. Vi låter det ligga så.
den 21 maj kl. 16:42 · Gilla

Magnus Holt Olofsson Jävla Satanister.
den 21 maj kl. 16:43 · Gilla
Citera
2013-11-11, 19:12
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Ur dagens förhandling;

Citat:
13.05: Selini berättar om att polisen har spanat på 22-åringen i två tidsperioder. Dessemellan hade de spaning på en annan person. Han rättar ett tidigare pm där han uppgett att spaningarna på 22-åringen pågått sedan den 18 maj.
- Vi hittade honom först den 21:a. Vi anträffade honom på en restaurang, korrigerar sig Mikael Selini.

Hade ni dygnet-runt-spaning på honom sedan dess?
- Nja, det är svårt att vara helt säkra, men vi är ganska säkra på vad han gjorde mellan den 21:a till den 23:e.
13.07: "Mellan 18-21 maj hade vi spaning på en annan person", berättar Mikael Selini.

Anna Bergström: Vem var det?
- Det var 50-åringen. Vi hade några "gluggar" då vi tappade honom, men vi hade bra koll på honom dygnet runt.

13.13: - Det är helt riktigt att jag skrivit fel. Det ska vara den 20:e och inte den 18:e som det står i pm:et, säger Mikael Selini.
Anledningen till att rätten ägnar sig åt dessa datum handlar om det fynd som gjordes i det öde huset. Försvaret har antytt att 22-åringen inte kan ha placerat ut kroppsdelarana eftersom han stod under polisbevakning under de tänkbara datumen.

Nu visar det sig att 22-åringen bevakades inte förrän efter den 21 maj.

Kommentar:
Förtroendet för detta spaningsteam i Boden har NOLL förtroende.

1. Man kan inte ens hålla reda på dstumena. Skriver en skriftlig redovisning med fel datum? Nehej du, det passar att komma med det nu va?
Glöm det.

2. Om spaningarna är lika illa utförda som de skriftliga rapporterna så är det NOLL värde i dem. Dels för att man visar tendens att vara slapp och slarvig i tidsuppfattningen, och dels för att man inte är noggrann i själva spaningen som har luckor.

3. Vi har redan diskuterat polisens eventuella inblandning och kompisskap med MB. Nu när det börjar brännas ordentligt, ja för att inte säga den mest brännande punkten hittills, ja då får han hjälp av polisen som påstår att de redovisat fel datum tidigare.
Pyttsan!

Det är helt sjukt hur det här fallet har skötts. En rättsskandal är det till 100%.

Obs! Tidigare har det framkommit helt andra uppgifter som motsäger varandra. I intervjuver har åklagarna och Inge Barsk exempelvis skrytit med att de har haft full koll på KJ.
Återkommer med videofilmer och uttalanden.

HELT enig!...there is somthing rutten in the police of Boden...

OCH... om det är sant att dom hade span på MB den 18 och 19 Maj, varför frågar dom då MB i förhör om vart han, den 18 Maj, åkte/ var, hur han kom dit etc???

Förhör av MB den 25 September 2013
Förhörsledare 2 ställer kompletterande frågor till MB

FUP sidan 1004

- Om var han och AN åkte den 18/5 när dom körde mot Lakaträsk

Han (MB) mins inte riktigt, men säger att dom brukar hämta vatten från en källa ca 2 km från
Lakaträsk. Troligen var det av den anledningen dom åkte åt det hållet. han kommer inte
säkert ihåg vilken väg dom körde, men antigen åkte dom mot Harads och sedan
Gullträskvägen mot Lakaträsk eller mot Ljuså, Sandträsk Gullträsk och sedan mot Lakaträsk.
Eventuellt kan dom ha varit förbi till stugan, men detta är inget som han är säker på.

FUP sidan 1006
MB läser igenom förhöret och vill klargjöra följande:
Om vart han och AN åkte den 18/5 när de körde mot Lakaträsk. MB har
kontrollerat sin kalender och han kan säga att både han och AN jobbade på restaurangen
mellan 18:30 och 22:30
Citera
2013-11-11, 19:21
Medlem
Citat:
Har också funderat på just de orden. Visst var detta konversationen om spaden som KJ sades ha lånat under Fallen Angel?

Undrar dock om KJ skulle skydda ngn om de var två om brottet...OM inte försvarsadvokaten har varit så övertygande om att KJ kommer att bli frikänd att han håller tyst.
Varit med om försvarsadvokater som säger till dem de ska försvara att ingenting säga och att de kommer att fixa allt. Det är bara att lita på dem.
Citera
2013-11-11, 19:23
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Även om det är osäkert kan kombinationen med "den skäggiga" mannen som stängde fönstret kanske öppna upp möjligheterna att det var en till man i lägenheten. Kanske samma som hjälpte KJ bära ut något stort?
Hur som helst borde den personen väl träda fram nu och säga Det var jag som hjälpte KJ med bla bla. Och jag köper inte att denne person inte har en aning om att detta är ett frågetecken, speciellt efter dagens förhandlingar. Det måste ju vara en vän och om en vän är misstänkt för styckmord håller man nog viss koll. Detta vittne är ju dessutom övertygad om att det var KJ och en person till, vem var det? Och vad bar de på?

Tillägg: Och varför var föremålet täckt med något vitt-gråvitt? Om man bär en möbel eller liknande lägger man väl inte ett skynke över? Om det inte är väldigt ömtåligt och jag får inte intrycket av att KJ hade så många ömtåliga möbler. Undrar om KJs duschdraperi var vitt-gråvitt.

En gång för alla:

Likhunden UNO sökte iegnom HELA KJs lägenhet og resultatet av det söket var 0 markeringar för liklukt i lägenheten.

ALTSÅ... det har INTE funnits något lik i KJs lägenhet, därför även om KJ skulle burit ut något från lägenheten så va det INTE ETT LIK.

Comprendo?
Citera
2013-11-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Undrar dock om KJ skulle skydda ngn om de var två om brottet...OM inte försvarsadvokaten har varit så övertygande om att KJ kommer att bli frikänd att han håller tyst.
Varit med om försvarsadvokater som säger till dem de ska försvara att ingenting säga och att de kommer att fixa allt. Det är bara att lita på dem.

Han har snackat en hel del om hederskodex så ja, jag tror inte KJ skulle ange en medbrottsling.
Citera
2013-11-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Håller med! Förvånande att försvaret aldrig tog sin chans att spela upp vad grannarna kan ha hört.

Det förvånade mig också.
Citera
2013-11-11, 19:29
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:

Detta framgår i fup, i förhöret med RÅ. Hans mamma blev sur på en bild han lagt upp på Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in