Citat:
Ursprungligen postat av
Popcorn76
"Nils uppger att han ofta sitter på balkongen, han fikar, "klämmer en öl", eller vad som helst, säger han. Aktuell lördag, 4/5-13 satt han också där. Han hörde då Kristoffers röst inifrån dennes lägenhet. På fråga uppger Nils att han antar att det var Kristoffer som pratade eftersom det var mansröster. På fråga om han hörde flera mansröster uppger han att han hörde Kristoffers röst samt andra röster, han kan inte precisera de andra rösterna, om det var mans- eller kvinnoröster eller om de kom från tv:n. På fråga kan han inte uttala sig om hur många röster han hörde, det kan ha varit två eller tre"
Även om det är osäkert kan kombinationen med "den skäggiga" mannen som stängde fönstret kanske öppna upp möjligheterna att det var en till man i lägenheten. Kanske samma som hjälpte KJ bära ut något stort?
Hur som helst borde den personen väl träda fram nu och säga Det var jag som hjälpte KJ med bla bla. Och jag köper inte att denne person inte har en aning om att detta är ett frågetecken, speciellt efter dagens förhandlingar. Det måste ju vara en vän och om en vän är misstänkt för styckmord håller man nog viss koll. Detta vittne är ju dessutom övertygad om att det var KJ och en person till, vem var det? Och vad bar de på?
Tillägg: Och varför var föremålet täckt med något vitt-gråvitt? Om man bär en möbel eller liknande lägger man väl inte ett skynke över? Om det inte är väldigt ömtåligt och jag får inte intrycket av att KJ hade så många ömtåliga möbler. Undrar om KJs duschdraperi var vitt-gråvitt.