2013-11-11, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Span var enligt mitt förmenande,

10 maj avbrytes sök, ny rubricering.. "människorov"

Loppa på

KJ 11-12 maj,
MB 13-19 maj, avslutas 19 maj.
20'e maj glugg i span på person fast avsikten var KJ men lokaliserades först 21 maj.
21-23 maj KJ.

Att polisen inte har ordning på datum i sina PM är åt h-vete men att därifrån tro att de manipulerar för att blidka åklagarsidan är helt uteslutet.

De får nog ta en rejäl vända i kåren om hur man tillser att saker och ting pm'as korrekt.

MB har alltså inte heller span på sig från den 19e så det är fortfarande inget som utesluter att han skulle ha lagt benen i huset så snart han märkt att han inte har spanare på sig längre.
Citera
2013-11-11, 17:41
Medlem
Spindelfridas avatar
Angående eventuella män med skägg, finns det ju flera sådana i KJ:s bekantskapskrets. Inte bara SF alltså. Ytterligare två som jag kommer ihåg är R Åk***on och O Åk**s***m och de bägge förekommer dessutom i fup, vilket inte SF gör...
Citera
2013-11-11, 17:45
Avslutad
När beräknas domen komma?
Citera
2013-11-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag har för mig att det skrevs på denna tråd häromdagen att KJ hade bytt ut golvet på ett släp (och fått hjälp av far?)... Jag minns inte källan till påståendet, om det är något som framgår i FUP t ex...

Kanske en blodbesudling har gjort att de bytt ut golvet? Farsan städar lite åt sonen.
Citera
2013-11-11, 17:50
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag har för mig att det skrevs på denna tråd häromdagen att KJ hade bytt ut golvet på ett släp (och fått hjälp av far?)... Jag minns inte källan till påståendet, om det är något som framgår i FUP t ex...

Det golvet hade varit trasigt ett tag har jag för mig. Ja, det står i FUP.
Citera
2013-11-11, 17:51
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Ljugholt
Och där slog vittnet hål på teorin att det skulle varit tv och filmen skriket kommit från. Som KJ skulle tittat på? Har för mig att det var "Charlies änglar" och någon användare här lyckades hitta skrik kvart över 9. Nu säger detta vittnet att han kollade på klockan lite innan 10 när han hörde 2 skrik.

Det håller jag inte med om. Att vittnet slog hål på teorin att skriken kom från teven, alltså. Tidsangivelser i sådana här sammanhang är väldigt knepiga. Grannen påstår att han kollade klockan lite före 22 men vad finns det för garantier att han verkligen gjorde det just då? Inga alls, vill jag påstå.
Citera
2013-11-11, 17:51
Medlem
ME077s avatar
Hm... känns som detta kommer ha betydelse på något sätt...

BF: Vi kan konstatera i förhör med dig...

Bo Forssberg bläddrar genom förundersökningsprotokollen.

BF: Redan den 26 maj är tejprullen uppe för diskussion... Stämmer det?

- Ja, det tror jag.

Det är oklart vad Bo Forssberg avser med denna fråga, rådmannen avbryter och undrar kring detta.
Citera
2013-11-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Precis som i Marina fallet så har dom rätt gubbe, det finns ingen annan tänkbar sen om han har 8 olika dignoser bör man köra med uteslutningsmetoden vem kan det annars vara?

https://imageshack.us/a/img41/6636/15555010151163938134193.jpg

Vilken synd för Boden/Luleå att dom inte har dig som polis/utredare
jävlar vad fort brotten skulle vara lösta då med den inställningen
Citera
2013-11-11, 17:57
Medlem
Skulle någon kunna sammanfatta dagens förhör för oss stackare som var tvungna att jobba.

Vad kom fram? Försa sig KJ även mer? Vilka vittnade? Fick Elisabeth äntligen förhöra honom? Var hon vass som vi trodde att hon skulle vara?
Citera
2013-11-11, 17:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Skulle någon kunna sammanfatta dagens förhör för oss stackare som var tvungna att jobba.

Vad kom fram? Försa sig KJ även mer? Vilka vittnade? Fick Elisabeth äntligen förhöra honom? Var hon vass som vi trodde att hon skulle vara?
Bättre än sammanfattning: http://www.nsd.se/nyheter/live.aspx
Citera
2013-11-11, 18:00
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
"Nils uppger att han ofta sitter på balkongen, han fikar, "klämmer en öl", eller vad som helst, säger han. Aktuell lördag, 4/5-13 satt han också där. Han hörde då Kristoffers röst inifrån dennes lägenhet. På fråga uppger Nils att han antar att det var Kristoffer som pratade eftersom det var mansröster. På fråga om han hörde flera mansröster uppger han att han hörde Kristoffers röst samt andra röster, han kan inte precisera de andra rösterna, om det var mans- eller kvinnoröster eller om de kom från tv:n. På fråga kan han inte uttala sig om hur många röster han hörde, det kan ha varit två eller tre"

Även om det är osäkert kan kombinationen med "den skäggiga" mannen som stängde fönstret kanske öppna upp möjligheterna att det var en till man i lägenheten. Kanske samma som hjälpte KJ bära ut något stort?
Hur som helst borde den personen väl träda fram nu och säga Det var jag som hjälpte KJ med bla bla. Och jag köper inte att denne person inte har en aning om att detta är ett frågetecken, speciellt efter dagens förhandlingar. Det måste ju vara en vän och om en vän är misstänkt för styckmord håller man nog viss koll. Detta vittne är ju dessutom övertygad om att det var KJ och en person till, vem var det? Och vad bar de på?

Tillägg: Och varför var föremålet täckt med något vitt-gråvitt? Om man bär en möbel eller liknande lägger man väl inte ett skynke över? Om det inte är väldigt ömtåligt och jag får inte intrycket av att KJ hade så många ömtåliga möbler. Undrar om KJs duschdraperi var vitt-gråvitt.
Citera
2013-11-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
MB har alltså inte heller span på sig från den 19e så det är fortfarande inget som utesluter att han skulle ha lagt benen i huset så snart han märkt att han inte har spanare på sig längre.

MB hade en loppa på sig t.o.m. den 19 maj sen byttes fokus till KJ enligt polismannen, förmodligen efter omtag i spaningsledningen måndag morgon eller liknande. MB gav ingenting och samtidigt kan tips och/eller annat ändrat fokus tillbaka till KJ.

Man kan ju då ställa frågan om det hade varit tvärtom.. loppa på KJ 13-19 maj.. kanske fallet hade varit klappat och klart, VB hade hittats tidigare och kanske i värnet gammeläng med honom och fingrarna i syltburken. Fast det får vi aldrig veta om han inte talar ut i framtiden för att lätta bördan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in