2013-11-11, 14:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Jag sitter inte och försvarar chippens tidigare agerande. Tycker med det är tveksamt. Men enligt mig så ska fortfarande dem bästa spelarna det svenska landslaget har att tillgå, tas ut. Om Chippen nu skulle visa sig vara en bättre spelare än Erkan(vilket vi än inte vet när det vankas eventuell VM-uttagning). Så ska han enligt mig tas ut...

Det verkar förövrigt inte vara helt kört med Albin Ekdal: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article17817914.ab
Visst förstår jag det resonemanget men som sagt verkar inte Chippen va intresserad av landslaget i sej men däremot tackar han inte nej till att spela VM av högst själviska anledningar.
Citera
2013-11-11, 14:21
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
text
Nu är det ändå fler än jag i tråden som har sagt att med en Chippen i form och med spel i en riktig klubb till VM. Så är det helt naturligt att vilja ha med Chippen. Och nej, man är ingen idiot bara för att man inte har samma åsikter som dig. Det andra har jag förövrigt redan besvarat dig.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-11 kl. 14:43.
Citera
2013-11-11, 14:29
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Det första stycket har jag redan besvarat.

Angående det andra stycket:

Första googlingen på spelarbetyg Chippen, Sverige mot Ukraina:

http://www.svenskafans.com/fotboll/Spelarbetyg-UkrainaSverige-411743.aspx

Angående det tredje stycket: Nu är det ändå fler än jag i tråden som har sagt att med en Chippen i form och med spel i en riktig klubb till VM. Så är det helt naturligt att vilja ha med Chippen. Och nej, man är ingen idiot bara för att man inte har samma åsikter som dig.

Den länken handlar om en match augusti 2011.

I övrigt lär Hamad få mer uppmärksamhet av Hamrén nu när han skall ner till Tyskland och BL. Klubbadress är oerhört viktigt för Erik.
Senast redigerad av snillet_1 2013-11-11 kl. 14:35.
Citera
2013-11-11, 14:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Daniel Majstorovic 3
Spelar som han alltid gör - med pondus och stensäkert försvarsspel. Skönt att se att jämnheten fortsätter.

Ja herregud vilka tider..
Citera
2013-11-11, 14:35
Medlem
Steff83s avatar
Chippen har väl aldrig tackat nej landslaget? Det är bara det att han inte blivit uttagen under kvalet. Det han säger är att han vill byta klubb för att kunna få en chans att komma med. Det är fortfarande upp till Hamrén hur han resonerar.

Förstår inte hur man kan vända det MOT Chippen? Sen att jag inte tror eller tycker han ska vara med är en annan sak. Men han har faktiskt varit med i början av kvalet dessutom. Gjort en match mot Färöarna.

Däremot..Henke Larsson..Han tackade nej två gånger till landslaget! (Efter VM 02 och VM 06) Undvek två hela kval (till EM 04 samt EM 08) för att sen helt plötsligt vara tillgängling till mästerskapen igen. Där kan vi snacka mer.
Senast redigerad av Steff83 2013-11-11 kl. 14:44.
Citera
2013-11-11, 14:36
Medlem
Mellbergans avatar
Nu ber jag om ursäkt! snillet_1 har rätt, länken var inte från EM. Utan från träningsmatchen året innan.
Citera
2013-11-11, 14:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Fast va? Den länken handlar om en match augusti 2011.

I övrigt lär Hamad få mer uppmärksamhet av Hamrén nu när han skall ner till Tyskland och BL. Klubbadress är oerhört viktigt för Erik.

Om Hamad tar en fast plats i Hoffenheim ska han så klart vara med. Nu tror jag dock att Hamad behöver den här våren för att komma in i laget och kommer att prestera på topp först nästa säsong.
Citera
2013-11-11, 14:39
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Om Hamad tar en fast plats i Hoffenheim ska han så klart vara med. Nu tror jag dock att Hamad behöver den här våren för att komma in i laget och kommer att prestera på topp först nästa säsong.

Poängen är att Hamad inte helt magiskt över en natt blir en markant bättre spelare för att han gör bra ifrån sig i en utlandsklubb. Jag har en tid varit för att testa honom lite i landslaget men det har ju inte blivit av eftersom Hamrén verkar sakna känsla för vilka spelare som kan göra bra ifrån sig, även om de spelar i allsvenskan.
Citera
2013-11-11, 14:39
Medlem
god.childs avatar
Min elva till Fredag.
Isaksson
Lustig-Nilsson-Antonsson-M.Olsson
Larsson-Källström-Svensson-Kaka
Elmander-Zlatan

Vill inte se några fler ombildningar i mittbacksparet. Men oavsett känns den positionen mindre bra. Elm får inte starta han må vara uthållig och smart men har sett rädd ut samt springer och gömmer sig. I såna viktiga marscher krävs pondus och självförtroende, därför Källström och Svensson.
Citera
2013-11-11, 14:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Den länken handlar om en match augusti 2011.

Jo..Först ska han ju ta en plats med vilket inte blir det lättaste med en gång redan till våren. Det är en omställningsperiod som vi får hur snabbt han klarar. Många svenskar direkt från Allsvenskan har det väldigt tufft i början i större ligor.
Citera
2013-11-11, 14:45
Medlem
Citat:
Poängen är att Hamad inte helt magiskt över en natt blir en markant bättre spelare för att han gör bra ifrån sig i en utlandsklubb. Jag har en tid varit för att testa honom lite i landslaget men det har ju inte blivit av eftersom Hamrén verkar sakna känsla för vilka spelare som kan göra bra ifrån sig, även om de spelar i allsvenskan.
Jepp, Hamad skulle givetvis vara med i landslaget för länge sedan. Han är bättre än åtminstone Durmaz. Och eftersom Durmaz går före Zengin lär han vara bättre än Zengin också. Hamrén är en jävla fjant som inte vågar ta med allsvenska spelare.
Citera
2013-11-11, 14:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Jepp, Hamad skulle givetvis vara med i landslaget för länge sedan. Han är bättre än åtminstone Durmaz. Och eftersom Durmaz går före Zengin lär han vara bättre än Zengin också. Hamrén är en jävla fjant som inte vågar ta med allsvenska spelare.
För närvarande så tycker jag inte någon de tre ska vara med men om Hamad kan nå en jämnare nivå så ska han givetvis få en chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in