2013-10-12, 21:03
Medlem
Steff83s avatar
Skulle nog säga att ju mer B-betonad uppställning Tyskland ställer upp med...desto sämre för Sverige...Dom har en del som vill bevisa sig extra mycket.

Sen tror jag det är skitsamma med seedningen..Vi kan likaväl åka på Frankrike som seedade liksom.
Citera
2013-10-12, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Skulle nog säga att ju mer B-betonad uppställning Tyskland ställer upp med...desto sämre för Sverige...Dom har en del som vill bevisa sig extra mycket.

Sen tror jag det är skitsamma med seedningen..Vi kan likaväl åka på Frankrike som seedade liksom.
Håller med,egntligen kvittar det med seedningen så länge vi slipper Ev Portugal
resten känns som helt ok 50/50
Citera
2013-10-12, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KhunMoo123
Håller med,egntligen kvittar det med seedningen så länge vi slipper Ev Portugal
resten känns som helt ok 50/50
Det finns en annan aspekt med att vara seedad. Det är att då börjar man med bortamatch och får avsluta hemma ... vilket brukar vara en liten fördel.
Citera
2013-10-12, 23:36
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegang
Det finns en annan aspekt med att vara seedad. Det är att då börjar man med bortamatch och får avsluta hemma ... vilket brukar vara en liten fördel.

Där är du inne på något.

Sveriges trend att vara bäst i andra halvlek kanske nu kan överföras till att dominera returmatchen?
Citera
2013-10-13, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Där är du inne på något.

Sveriges trend att vara bäst i andra halvlek kanske nu kan överföras till att dominera returmatchen?
Knappast va,finns det nån match i sveriges världshistoria där vi dominerat?
Citera
2013-10-13, 00:01
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegang

Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Där är du inne på något.

Enligt vad jag har hört så har man inte den fördelen vid seedning utan det kommer lottas om vilket lag som börjar hemma. Det är alltså ingen stor fördel att bli seedade med tanke på lagen. Skulle Turkiet dessutom knipa sin andra plats tycker jag helt och hållet att det kvittar om vi seedas eller inte.
Citera
2013-10-13, 00:08
Medlem
Vilken match! Som vanligt ser Sverige ut som ett StErikscuplag i första fram till underläge, sen spelar man som en stornation. Mr Shining är en j-a tönt, det här är en tränarfråga. Attityden Sverige börjar sina matcher med är på pojklagsnivå. Nog om detta, i andra halvlek såg vi ut som ett lag som har i Rio att göra. Det här var matchen där Zlatan befäste sin kvalitet för mig. Han är en fantastisk spelare med en fantastisk karriär men han verkar vid 32 års ålder vara i sitt livs form. Han har mognat till en ledare och lagspelare och verkar nu fullständigt i kontroll av sin stora talang. Så j-a kul, jag hoppas PSG vinner Champions League nästa år, han förtjänar att kröna sin karriär med det yttersta klubbmästerskapet. En frispark som inte gick i muren och var nära att resultera i mål!?! PSGs år i år?

Svensson ser ju ohotad ut på mittfältsplatsen, Elmander ovärderlig. Vilken j-a man, att ha denna krigare skulle vilket lag som helst må bra av. Hade unnat honom stolpe in på det fina skottet, tyvärr verkar gudarna inte vilja se honom som målskytt. Martin Olsson! Det han saknar i förmåga vinner han på fart, kamp och mod! Kul att se honom, första rushen ledde till ett skitinlägg, i andra fullständigt dominerade han sin kant. Vackert mål! Isaksson, varför gnäller folk på honom? Vad har vi som skulle vara bättre, matchavgörande räddningar igår.

Det stora problemt i landslaget ser jag som Mr Shining. Herr Floskel är inte uppgiften mogen i mina ögon. Sveriges dåliga första halvlekar är hans, hans och ingen annans fel.

Rio 2014!
Citera
2013-10-13, 00:14
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Synd att landslaget är så förbannat ojämna men jag håller tummarna för att vi grejar VM-platsen!
Citera
2013-10-13, 00:53
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Svensson ser ju ohotad ut på mittfältsplatsen, Elmander ovärderlig. Vilken j-a man, att ha denna krigare skulle vilket lag som helst må bra av. Hade unnat honom stolpe in på det fina skottet, tyvärr verkar gudarna inte vilja se honom som målskytt. Martin Olsson! Det han saknar i förmåga vinner han på fart, kamp och mod! Kul att se honom, första rushen ledde till ett skitinlägg, i andra fullständigt dominerade han sin kant. Vackert mål! Isaksson, varför gnäller folk på honom? Vad har vi som skulle vara bättre, matchavgörande räddningar igår.

Det stora problemt i landslaget ser jag som Mr Shining. Herr Floskel är inte uppgiften mogen i mina ögon. Sveriges dåliga första halvlekar är hans, hans och ingen annans fel.

Rio 2014!
Det är sant som du säger att vi inleder alldeles för dåligt samtidigt som att backlinjen håller en alldeles för låg nivå och inte klarar av att befinna sig under press.

Om Svensson är ohotad, nja. Han blir alltmer temposvag och det blir påtagligt när vi möter kvalificerat motstånd även om han kompenserar det bra med sin rutin och sitt positionsspel. Att man spelar Elm är däremot vansinne. Han påminner om Nahir Besara i Hammarby, det vill säga han har ett bra spelsinne och en god teknik men alibispelar alldeles för ofta. Springer och gömmer sig, gör inte grundjobbet.

Isaksson var bra i matchen det kan man inte säga någonting om men jag håller ändå Wiland som bättre. Wiland är en mer komplett målvakt som även kan fungera som en libero när vi har ett stort bollinnehav. Passar man hem bollen till Isaksson landar den i någons bira på läktaren.
Citera
2013-10-13, 01:55
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Sverige är underdogs mot precis alla förutom Island, vi kommer ha stora problem med Greklands defensiv eller Bosniens offensiv. Rumäniens skickliga lag eller Turkiets frenetiska lag. Frankrike käkar upp oss, Portugal krossar oss, Ukraina maler ner oss.

Sverige ÄR inte bra tyvärr, försvarsspelet är katastrofalt dåligt, precis vartenda spelare i backlinjen är en säkerhetsrisk, att sedan mittfältarna är av väldigt, väldigt, väldigt låg internationell klass.

De spelare som har någon form av kvalité i laget är offensiven med Zlatan, Alexander och Elmander.
Citera
2013-10-13, 02:21
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Sverige är underdogs mot precis alla förutom Island, vi kommer ha stora problem med Greklands defensiv eller Bosniens offensiv. Rumäniens skickliga lag eller Turkiets frenetiska lag. Frankrike käkar upp oss, Portugal krossar oss, Ukraina maler ner oss.

Sverige ÄR inte bra tyvärr, försvarsspelet är katastrofalt dåligt, precis vartenda spelare i backlinjen är en säkerhetsrisk, att sedan mittfältarna är av väldigt, väldigt, väldigt låg internationell klass.

De spelare som har någon form av kvalité i laget är offensiven med Zlatan, Alexander och Elmander.
Herregud. Var kommer detta självhat ifrån? Vi är favoriter mot alla utom Frankrike och Portugal. Vissa hårfint, andra med marginal.

På två år har vårt mittfält med nuvarande manskap spelat jämnt med eller bättre än Tyskland, Holland, England x 2, Frankrike, m.fl. Mot sämre nationer har vi under denna period alltid kontrollerat mittfältet.

Backlinjen har länge förstört för övriga laget men börjar nu sakta finna en stabilitet i och med elimineringen av Jonas Olsson som var den svagaste av många svaga länkar. Vi har gått från att släppa in 2-4 mål till 0-1. Det ger offensiven en chans att vinna matcher.
Citera
2013-10-13, 02:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Herregud. Var kommer detta självhat ifrån? Vi är favoriter mot alla utom Frankrike och Portugal. Vissa hårfint, andra med marginal.

På två år har vårt mittfält med nuvarande manskap spelat jämnt med eller bättre än Tyskland, Holland, England x 2, Frankrike, m.fl. Mot sämre nationer har vi under denna period alltid kontrollerat mittfältet.

Backlinjen har länge förstört för övriga laget men börjar nu sakta finna en stabilitet i och med elimineringen av Jonas Olsson som var den svagaste av många svaga länkar. Vi har gått från att släppa in 2-4 mål till 0-1. Det ger offensiven en chans att vinna matcher.

Finns inte på kartan att Sverige skulle vara favoriter mot tex Kroatien, tvärtom..Det behöver man inte ha lång tid på sig för att räkna ut. Neutrala bedömare skulle nog inte se oss som favoriter mot Turkiet heller.

Mot Grekland och Ukraina betraktas det nog som öppna historier...men där att vi har Zlatan som ett avgörande vapen.

Bortsett från Island så är det gedigna, svårspelade, rätt erfarna lag vi pratar om....

Om vi ska gå efter vilka som är möjliga att möta som det ser ut just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in