Har tagit Elvanse 30 mg i tre veckor på fredag. Jag har en svårighet att utvärdera om jag har haft nytta av den. Den gör mig nämligen riktigt trött. Jag som hade hoppats på en fungerande medicin!

Det kan ju å andra sidan vara en fråga om dos också förstås, därför ska jag ta kontakt med läkaren för att testa på 50 mg. Det känns som en mixed bag med Elvanse för min del just nu, den reagerar oberäkneligt och märkligt på mig. Jag blir trött några timmar efter jag tagit den, och vanligtvis håller tröttheten i sig fram till lunch, då jag blir lite piggare och mer fokuserad, men inte så mycket. Vissa dagar kan jag även non-stop känna mig skitseg; typ nervös/hoppig men samtidigt väldigt ofokuserad och trött. En sådan trötthet som trycker mot ögonen/huvudet nästan. Sjukt jobbigt är det! Samtidigt har jag dock mycket mer energi, har lättare att ta mig för och laga mat/tvätta/städa osv. Så konstigt.
Har dock börjat ta Magnesium, men jag började igår så har svårt att utvärdera om den minskat bieffekterna, som till exempel spändheten.
Har ni några tips eller input att ge mig? Hur går det för er andra med att medicinera med Elvanse?